دریافت رژیم لاغری آنلاین

راهکار تجربه شده ی من از رژیم لاغری

بسیاری از شما عزیزان در بخش مشاوره پزشکی از من می پرسید که آیا رژیم های ۱۰ کیلو در یک ماه یا کاهش وزن ۳ کیلو در یک هفته به کاهش وزن ما کمک می کنند؟

پاسخ من این است که این رژیم ها برای افراد خاصی طراحی شده اند که قد، وزن و حتی ساختار بدنشان با شما بسیار متمایز بوده است. استفاده از این رژیم ها به کاهش وزن شما کمک می کنند اما نه به اندازه مطرح شده در عناوین این مقاله ها!!!

چاق شدن افراد لاغر

به همین خاطر به دنبال درخواست های مکرر شما عزیزان مبنی بر متد به کار رفته در مطب، تصمیم گرفتم تا یک نمونه موفق از رژیم های لاغری یکی از بیماران را برای شما شرح دهم تا با دستگاه آنالیز بدن اینبادی و روش کار ما بیشتر آشنا شوید.

یک ماه پیش آقایی ۳۲ ساله با وزن ۸۶٫۶ کیلوگرم و قد ۱۶۳ متر به مطب مراجعه کردند. ابتدا به فرد یک فرم داده می شود که علاوه بر مشخصات شخصی، می بایست در مورد سابقه بیماری ها و سایر مسائل پزشکی، اطلاعاتی را جهت تنظیم هر چه بهتر رژیم لاغری در اختیار ما قرار دهند. 

پس از پر کردن فرم، از شما خواسته می شود که بدون استفاده از کفش و جوراب بر روی دستگاه به مدت یک دقیقه بدون تکان خوردن و یا صحبت کردن بمانید. دستگاه اینبادی قادر است تا با جزییات دقیق، ساختار چربی، درصد آب، مواد معدنی و میزان عضلات بدن در هر قسمت را با درج عدد نمایش دهد. خوبی این دستگاه این است که بر اساس وزن فرد، رنج نرمال برای هر بخش را درست مانند محدوده های مجاز در آزمایش خون را به شما نشان می دهد.

دستگاه آنالیز بدن inbody بهترین روش برای لاغری

در تصویر زیر گزارش دستگاه آنالیز بدن برای این دوست عزیزمان نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید شاخص BMI که نسبت وزن به قد را نشان می دهد ۳۲/۶ گزارش شده است که این مقدار برای این شخص می بایست در رنج ۲۵-۱۸/۵ باشد. درصد چربی ۳۸ است که محدوده نرمال آن ۲۰-۱۰ می باشد. همچنین در سمت راست این گزارش نیز دو تصویر از بدن انسان نمایش داده شده است که به ترتیب ساختار عضله و توزیع چربی در قسمت های مختلف بدن را نشان می دهند. اگر بخشی از بدن با افزایش چربی مواجه باشد، کلمه over در آن قسمت نوشته می شود.

رژیم لاغری به کمک دستگاه آنالیز بدن

درج کلمه ی normal هم نشانگر خوب بودن شرایط عضله و یا مقدار چربی در آن قسمت است.

به طور کلی ایشان ۲۳/۴ کیلوگرم اضافه وزن دارند که می بایست بر اساس وضعیت پزشکی و سایز گزینه های نمایش داده شده در این گزارش یک رژیم لاغری پویا به همراه ورزش مناسب برایشان طراحی گردد.

قبل از ادامه مطلب ذکر سه نکته بسیار مهم است:

۱- رژیم لاغری بدون ورزش اصلا وجود ندارد و ورزش و خواب کافی نقش مهمی در موفقیت شما در کاهش وزن دارند.

۲-رژیم لاغری آماده شده در این مجموعه به هیچ وجه تنوع غذایی شما را محدود نمی کند، بلکه به شما یاد می دهد تا چطور بر اساس وزن و قد خود تغذیه ای سالم داشته باشید. بسیاری از مراجعه کنندگان عزیز به مطب من بعد از دیدن رژیم مخصوص خود، اولین جمله ای که بر زبان می آورند این است که واقعا این یک رژیم لاغری است؟ ما در طول روز خیلی کمتر می خوریم! نکند چاق شویم!!!

چاق شدن افراد لاغر

پس اصلا نگران اینکه وای هر شنبه باید عدس پلو بخورم یا بکشنبه ها فلان غذا و یا حتی دیگر برنج و نان نمی توانم بخورم، نباشید؛ چرا که در برنامه غذایی پیشنهادی ما چنین مواردی تعریف نشده هستند!

۳- نکته بعد اینکه در بازار، مکمل های چربی سوز زیادی وجود دارد که برخی از آنها عوارض وحشتناکی دارند. اگر علاقه دارید که مکمل چربی سوز را در کنار رژیم لاغری خود استفاده کنید، حتما در مورد نحوه مصرف و اسم برند مکمل چربی سوز با پزشک مشورت کنید که در این زمینه نیز شما را راهنمایی خواهیم کرد.

چند تبصره برای عزیزانی که شاغل هستند و زمان کافی برای ورزش را ندارند:

۱-در گزارش آنالیز بدن برخی دوستان، کمبود عضله سازی بدن به شدت محسوس است که به آنها با هدف عضله سازی در کنار کاهش وزن، انجام ورزش بدنسازی را پیشنهاد می دهیم. اگر فرصت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارید می توانید دو عدد دمبل تهیه کرده و در خانه تمرینات بدنسازی را انجام دهید.

بدنسازی به کمک دمبل

شما می توانید زیر نظر برخی مربیان بدنسازی که تمرینات بدنسازی در خانه را طراحی می کنند و یا به کمک فیلم های آموزشی بدنسازی، تمرینات مربوطه را انجام دهید. علاوه بر تمرینات بدنسازی، استفاده از مکمل های عضله ساز مورد تایید وزارت بهداشت که برای عزیران تجویز می کنم، می تواند بسیار به فرآیند عضله سازی شما کمک کند. در این مقاله تمرینات بدنسازی برای آب کردن شکم اورده شده است.

۲- اگر به شما ورزش های هوازی را پیشنهاد دادیم، می توانید پیاده روی و حتی رقص را به منظور حفظ سلامتی خود انتخاب کنید.

یک ماه بعد از گرفتن رژیم لاغری:

این دوست عزیزمان بعد از گذشت یک ماه، مجددا به مطب مراجعه کردند و توسط دستگاه آنالیز بدن ارزیابی شدند تا نتیجه رژیم گرفتن ایشان بررسی شود.  ایشان در یک ماه ۴ کیلو و ۴۰۰ گرم وزن کم کرده بودند که از این میزان ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم، وزن چربی بود. البته چون خواب کافی نداشته، ورزش پیشنهادی در رژیم را به درستی انجام نداده و علاوه بر این، گوشت و پروتئین را کمتر از مقدار پیشنهادی مصرف کرده بودند، عضله در حدود یک کیلو آسیب دیده بود که برای جلوگیری از چنین اتفاقی در حین رژیم گرفتن، می شود از برخی مکمل های مورد تایید استفاده کرد.

گزارش دستگاه آنالیز بدن

بر اساس گزارش آنالیز بدن، شاخص BMI که در مرحله قبل ۳۲/۵ بود، ۱/۷ و چربی نیز ۱/۱ کاهش پیدا کرده بود که به ترتیب حدود ۳۰۰ گرم از دست راست، ۳۰۰ گرم از دست چپ، ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم در ناحیه شکم، کمر و سینه و در نهایت ۳۰۰ گرم از هر پا کم شده بود. گزارش دوم دستگاه انالیز بدن در تصویر زیر نمایش داده شده است.

پ ن: یکی از ویژگی های دکتر فتح الهی اخلاق فوق العاده خوب ایشون هست. بی دلیل نیست که تمام بازیکن های فوتبال، ورزشکاران و بدنسازان پیش ایشون تشریف میارن. یکی از اتفاقات جالب که من هفته پیش تو مطب دکتر دیدم این بود که خیلی از مریض ها در مراجعه ی بعدی، دو سه نفر از نردیکان و یا فامیل رو هم با خودشون میارن. نمیدونم شاید گفتن این موارد تبلیغ باشه ولی واقعیت رو باید گفت!

علی دایی

و در واقع صحبت کردن با مراجعه کننده های قدیمیشون باعث شد که به شخصه برای کاهش وزن به دکتر فتح الهی زحمت بدم. نکته جالبی که میخواستم بگم اینه که خیلی از سایت های رژیم لاغری آنلاین یا حتی پزشک های تغذیه رو دیدم که بر اساس قد و وزن، رژیم غذایی رو می نویسند. ولی خوبی دستگاه آنالیز بدن حداقل برای من این بود که فهمیدم چقدر بدنم تشنگی کشیده و با کمبود آب مواجه هست و دلیل خستگی هام و کسل بودنم کمبود آب بدن و یه سری از املاح دیگه بوده. از طرفی چون کار من پشت میز هست و اصلا فعالیت ورزشی نداشتم، به مرور زمان عضله هام کم کم سوخته و به چربی تبدیل شده بود. در واقع با وجود اینکه حجم غذای من کم بود، دچار چاقی موضعی در شکم شده بودم!! قابل توجه افرادی که می گن ما هیچی نمیخوریم ولی لاغر نمی شیم!

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محبوبه یکشنبه ۶ آبان ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    مادری هستم 35 ساله ده سال است جسته و گریخته ورزش می کنم الان حدود یکسال است که از 86 کیلو به 70 کیلو رسیده ام ولی بدنم استوپ کرده و دیگر وزنم کم نمیشد ، با بدنسازی می تونم بقیه ی اضافه وزنمو کم کنم آیا ؟ نظرتون در مورد خوردن مکمل های چربی سوزچیه ، استاده کنم یا خیر ؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو یکشنبه ۶ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام دوست عزیز 
      وقت شما بخیر 
      بله میتوانید با ورزش و رژیم ومنظم به وزن دلخواه برسید 
      در صورت تمایل میتوانید برنامه های تمرین و رژیمی سایت مارا امتحان نمایید

  • تصویر کاربر ساسان پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من دوقلو هستم همسان هردو پسر ۲۴ ساله منو داداشم زیاد بیرون نمیریم چاق هستیم ۱۰۸ کیلو وزن داریم سیگار هم میکشمیم خیلی وقته که میخایم ترک کنیم سیگارو میشه کمک کنید چه جوری تر ک کنیم و دوست داریم بدنمون خوش فرم بشه بدن سازی برای ما خوبه ؟؟ ممنون میشم کمک کنید خیلی تلاش کردم ولی نتونستم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام بر شما دو دوست عزیز

      برای ترک سیگار کمک زیادی نمیتوانم به شما بکنم اما قطعا با شروع تمرینات بدنسازی و ورزش مصرف شما کمتر خواهد شد
      اما برای رژیم غذایی و برنامه تمرینی به جهت تناسب اندام میتونم در خدمت شما باشم
      اگر با هم شروع کنید هم تخفیف ویژه دارید و هم پیشرفت شما بهتر خواهد بود
      شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم
      ۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹
  • تصویر کاربر Ehsan جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    يكسال هست بدنسازي كار ميكنم.١٥كيلو اضافه وزن دارم.دركنار رژيم و مكمل از قرص استانازول ميخوام استفاده كنم...روزي چند قرص مصرف كنم؟چه مدت؟ايا نياز به دوره پاكسازي هست بعدش؟...در كنارش از مسترون هم ميشه استفاده كرد؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام

      با توجه به ممنوعیت این دارو از معرفی و پیشنهاد انها معذورم
      پست های سایت برای شناخت بیشتر هست نه توصیه و ترویج مصرف
      برای دوره ی PCT یا پاکسازی هم بستگی به دوز داروهای مصرفی داره که از چه مواردی استفاده کنید ولی قطعا نیاز به پاکسازی هست تا تعادل هورمون ها به حالت اولیه بر گردد
  • تصویر کاربر محسن شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    میخواستم بدونم چ قرص یا پودری استفاده کنم که بخوام هم وزن بدنمو و هم حجم بدنمو افزایش بدم لطفا راهنماییم کنید متشکرم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمدرضا جمعه ۱۷ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    اول اینکه هزینه ی ویزیت و آنالیز برای دریافت رژیم غذایی چقدره
    دوم اینکه آدرس کلینیک رو لطف کنید
    در آخر اینکه من ۷ساله بدنسازی کار میکنم و بدنی عضلانی دارم ولی خیلی خیلی خیلی سخت وزن میگیرم تا حدی که به سلامتی خودم شک دارم و هر آزمایشی انجام دادم به جز آزمایش انگل
    حتی آزمایش هپاتیت و اچ ای وی هم انجام دادم و گفتن از نظر تیروید و اینچیزا سالمی میخوام یکم سریع تر وزن و حجم بگیرم خیلی میخورم خوابم هم مناسبه تمرینم هم مناسب
    با تشکر
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۱۷ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر Mehdi یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام
    من دى ماه پارسال عمل لاغرى كردم و تا الان ٤٧ كيلو وزن كم كردم.قد من ١٨٣ است و وزنم الان ٨٥ كيلو ميخوام شروع به ورزش كنم البته نميخام به بدنم حجم بدم و هدفم شكل دادن به عضلات و بدن فيتنسى در اصطلاح ميگن.من چون ايران زندگى نميكنم ميخواستم راهنمايى كنيد لطفا در مورد برنامه تمرينى و مكمل هايى كه ميتونم مصرف كنم.با تشكر
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات