دریافت رژیم لاغری آنلاین

رژیم غذایی مراقبان وزن و نکاتی که باید در مورد آن بدانید

رژیم غذایی ویت واچرز که به اسامی مختلف دیگری مانند رژیم غذایی مراقبان وزن یا دیدبانان وزن نیز ممکن است به گوش برسد به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه های رژیم غذایی در طول ۵۰ سال گذشته شناخته شده است. اما این رژیم چیست و چگونه می تواند کمک کننده باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها با ایده آل شو همراه باشید.

رژیم غذایی مراقبان وزن چیست؟

رژیم دیدبانان وزن (Weight Watchers) با نام اختصاری WW مطمئناً به برخی از افراد کمک کرده تا به موفقیت در کاهش وزن خود دست یابند. در این طرح، به غذاها مقادیر مختلف اسمارت پوینت یا سیستم امتیازدهی اختصاص داده می‌شود. شما باید به صورت روزانه غذای خود را ردیابی کنید تا مطمئن شوید که در محدوده هدف خود باقی مانده و از اهداف کاهش وزن خود حمایت کرده‌اید.

Weight Watchers از زمان آغاز به کار بارها تکامل یافته و طرح فعلی مزایایی را در مقایسه با گذشته ارائه می دهد. ارزش نقطه ای غذاها بر اساس چیزی بیش از کالری در نظر گرفته شده و تلاش هدفمند برای تغییر تمرکز از کاهش وزن به سلامت کلی انجام می شود. با این حال، برخی از افراد ممکن است همچنان درگیر تمرکز بر اعداد و محدودیت‌ها به جای پذیرش رفتارهای سالم باشند.

نحوه انجام رژیم مراقبان وزن

رژیم WW امتیازاتی را به غذاها و ورزش اختصاص می دهد و نیاز به محاسبه روزانه تعادل امتیازات وجود دارد. بسیاری از کارشناسان موافق این مسئله هستند که این حالت می تواند منجر به دیدن ورزش به عنوان راهی برای جبران غذا شود و اینکه امتیازات محاسبه، درست مانند کالری، می تواند به جای سلامتی، روی اعداد تمرکز یابند.

تکامل برنامه غذایی

در حالی که رژیم دیدبانان وزن امروزه به دلیل سیستم امتیازدهی خود شناخته می شود، برنامه اصلی دهه ۱۹۶۰ لیستی نسبتاً ساده از غذاهای محدود و نامحدود بود. قوانین برنامه اصلی به مراتب سخت تر از برنامه فعلی بود. اما آنچه که امروزه به عنوان رژیم دیدبانان وزن شناخته می شود شامل موارد زیر است:

طرح فعلی WW بر اساس سیستم اسمارت پوینت یا امتیازدهی است. هر غذا دارای تعدادی امتیاز اختصاصی است و هر فرد بودجه روزانه امتیاز را برای استفاده در طول روز دریافت خواهد کرد.
همچنین یک بالشتک هفتگی از اسمارت پوینت های اضافی وجود دارد که می‌توان از آن برای خوردن مقداری غذای اضافی در هر روز استفاده کرد یا می‌توان آن را به یک رویداد خاص در آن هفته که می تواند بسیار سنگین مانند عروسی دوستان باشد اختصاص داد.

هیچ غذای غیرمجاز در رژیم مراقبان وزن وجود ندارد، اما این طرح شرکت کنندگان را تشویق می کند تا با هدایت به سمت غذاهای نقطه صفر، از گزینه های مغذی استفاده کنند. بیش از ۲۰۰ مورد از این نوع غذاها وجود دارد، یعنی می توانید بدون ردیابی یا اندازه گیری از آنها لذت ببرید. این مواد غذایی شامل بسیاری از میوه ها، سبزیجات و پروتئین های بدون چربی می شوند.

رژیم دیدبانان وزن

✅ طرح آبی رژیم غذایی مراقبان وزن

طرح آبی دارای بودجه امتیاز شخصی بوده و بیش از ۲۰۰ غذای زیرو پوینت یا با امتیاز صفر است. غذاهای ZeroPoint آنهایی هستند که امتیازی ندارند و شما مجبور نیستید آنها را اندازه بگیرید. آنها شامل غذاهایی مانند موارد زیر هستند:

  • میوه ها و سبزیجات غیر نشاسته ای
  • سینه مرغ و بوقلمون
  • تخم مرغ
  • ذرت بو داده
  • لوبیا و سایر غذاهای مغذی

برای مابقی غذاها تا زمانی که در بودجه اسمارت پوینت شما باشد می‌توانید هر ماده غذایی را که می‌خواهید مصرف کنید. این همان برنامه سبک آزاد رژیم دیدبانان (WW Freestyle) است.

✅ طرح سبز رژیم غذایی مراقبان وزن

طرح سبز همچنین دارای بودجه اسمارت پوینت شخصی‌شده است، اما غذاهای زیرو پوینت را فقط به میوه‌ها و سبزیجات محدود می‌کند. همچنین، انتخاب میوه ها و سبزیجات نیز محدود به حذف ذرت، نخود، لوبیا یا سایر سبزیجات نشاسته ای است. درعوض، شما امتیازهای بیشتری نسبت به طرح آبی دارید.

مزایای رژیم غذایی مراقبان وزن

رژیم غذایی مراقبان وزن برای بسیاری از افرادی که به دنبال تغذیه بهتر هستند بسیار جذاب است زیرا همه غذاها می توانند در رژیم غذایی جای بگیرند. این انعطاف پذیری لذت بردن از وعده های غذایی در یک رویداد خاص یا در حین صرف غذا در بیرون (به شرطی که با امتیاز شما مطابقت داشته باشد) ارائه می دهد و بسیاری از گزینه های مغذی در دسته امتیاز صفر را گسترش می دهد. همچنین در تحقیقات نشان داده شده که این رژیم از کاهش وزن حمایت کرده و با کاهش خطر دیابت در میان افراد مبتلا به پیش دیابت مرتبط است.

  • از نظر تغذیه ای سالم
  • با غذاها و طعم های متنوع
  • پراکنده و سرشاز از غذاهای متنوع
  • ممنوع بودن غذاها یا گروه های غذایی غیر مجاز
  • راحت بودن حذف و اضافه کردن گزینه های غذایی
  • یک برنامه با دستورالعمل های به وضوح تعریف شده
  • دارای مزایای سلامتی ثابت شده

معایب رژیم غذایی مراقبان وزن

با این حال، برخی از نقاط ضعف نیز در این برنامه وجود دارد. تمرکز بر شمارش امتیاز می تواند دست و پا گیر باشد و برای برخی افراد محدودیت ایجاد کند. همچنین می‌تواند ذهنیت ناسالمی را در مورد غذا ایجاد کند و افراد را تشویق کند که وعده‌های غذایی خود را حذف کنند تا بعداً بتوانند برای یک وعده غذایی ناسالم امتیاز ذخیره کنند. اگرچه این رژیم غذایی به صورت هفتگی گران نیست، بسته به مدت زمانی که احساس می کنید برای رسیدن به اهداف خود باید در برنامه بمانید، هزینه آن می تواند افزایش یابد.

  • ناامن برای برخی از افراد
  • داشتن قوانین زیاد برای به خاطر سپردن

آیا رژیم ویت واچرز در شرایط خاص عملکرد خوبی دارد؟

رژیم WW برای هر فردی به خوبی عمل می کند. اگرچه تمرکز این رژیم بر روی غذاهای مغزی و کم کالری است اما در افراد مبتلا به فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و حتی بیماری های قلبی عروقی نیز به خوبی عمل می کند. به طور کلی این رژیم برای هر فردی که به دنبال بهبود سلامت خود است عملکرد مناسبی دارد.

◊ بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت استفاده از وعده های غذایی آماده، برچسب آنها را بررسی کنید زیرا برخی از آنها ممکن است دارای نمک فراوانی باشند.

◊ در صورت ابتلا به یک بیماری یا شرایط خاص مانند بیماری آمیلوئیدوز، میزان پیشرفت بیماری را با پزشک خود بررسی کنید. این امر به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت حائز اهمیت است زیرا ممکن است نیاز به تغییر دوز دارویی همزمان با رژیم غذایی باشد.

آیا رژیم دیدبانان یک راه عالی برای کاهش وزن سریع است؟

واقعیت: هدف برنامه کاهش وزن کندتر و پایدار است. این توصیه می کند که بیش از دو پوند در هفته (پس از سه هفته اول) کم نکنید.

چقدر زمان برای مشاهده پیشرفت با این رژیم مورد نیاز است؟

طبق تحقیقات انجام شده توسط ارائه دهندگان این رژیم، افراد باید انتظار کاهش وزن ۰٫۲۳ تا ۰٫۹ کیلوگرم را در هفته داشته باشند. با این حال نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

 

منبع

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم