دریافت رژیم لاغری آنلاین

کینوا یا برنج قهوه ای کدامیک دانه غذایی بهتری برای لاغری است؟

اگر به شما بگوییم بین دو غذای کاهش وزن یعنی کینوا و برنج قهوه ای یکی را انتخاب کنید، کدامیک انتخاب شما خواهد بود؟ احتمالا سردرگم خواهید شد. اما در واقعیت کینوا یا برنج قهوه ای هر کدام چه مزایا و معایبی دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش با ایده آل شو همراه باشید.

کینوا بهتر است یا برنج قهوه ای ؟

زمانی که متعهد به قوانین کاهش وزن می شویم، اولین چیزی که با آن شروع می کنیم مدیریت رژیم غذایی است. از میان وعده های ما گرفته تا مواد قندی، همه چیز بدون گلوتن می شود. ما دائماً به دنبال غذاهای فوق العاده‌ای هستیم که به سرعت بخشیدن سفر کاهش وزن ما کمک کند. در سال ۲۰۲۰ دو غذای کاهش وزن در صدر جدول قرار گرفتند، کینوا و برنج قهوه ای.
اما اگر از شما بخواهیم یکی را انتخاب کنید چه؟ خوب، قبل از اینکه شروع به کشف مزایا و معایب هر دو این دانه ها کنید، می خواهیم در وقت شما صرفه جویی کنیم. برای کمک به یافتن این موارد ما در اینجا هستیم تا به شما در حل این معما کمک کنیم.

مقایسه کالری کینوا و برنج قهوه ای

اجازه دهید یک فنجان کینوا پخته شده و برنج قهوه ای را با هم مقایسه کنیم:

  • کینوا حاوی ۲۲۲ کالری است.
  • برنج قهوه ای ۲۱۸ کالری دارد.

آنها در محدوده مشابهی قرار دارند، اما در مقام مقایسه کینوا یا برنج قهوه ای باید بگوییم که برنج قهوه ای با داشتن یک مزیت جزیی برنده است.

مقایسه کربوهیدرات کینوا و برنج قهوه ای

اگر از یک رژیم غذایی کم کربوهیدران یا کم قند پیروی می کنید، مقدار قند می تواند یک عامل کلیدی در کاهش وزن باشد. اما کینوا یا برنج قهوه ای کدامیک قند کمتری دارد؟ کینوا دارای ۳۹ گرم کربوهیدرات در یک فنجان بوده، در حالی که همین وزن برنج قهوه ای دارای ۴۵ گرم قند است. بنابراین برنده این مقایسه کینوا خواهد بود.

ارزش غذایی کینوا

مقایسه کالری کینوا و برنج قهوه ای

تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر در مورد ارزش غذایی کینوا صحبت کنیم، یک فنجان پخته شده حاوی تقریباً ۲۲۰ کالری است که شامل تقریباً ۷۲٪ آب، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر و ۲ گرم چربی است.

فواید مصرف کینوا

در ادامه شما را با برخی از فواید شگفت انگیز کینوا بیشتر آشنا می کنیم:

بدون گلوتن

کینوا بدون گلوتن بوده و چنان چه بخواهید ارزش غذایی و آنتی اکسیدانی رژیم خود را افزایش دهید بهترین گزینه است. کینوا می تواند به عنوان یک جایگزین برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن را ترجیح می دهند استفاده شود. می توان از آن به جای سایر محصولات بدون گلوتن مانند ذرت و سیب زمینی استفاده کرد.

سرشار از پروتئین و فیبر

کینوا منبع گیاهی پروتئین است. پروتئین های موجود در کینوا حاوی طیف وسیعی از اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن است. این اسیدهای آمینه از رشد ماهیچه ها حمایت کرده و ایمنی را تقویت می کنند. کینوا همچنین سرشار از فیبر است و از این رو به جلوگیری از یبوست، پایین نگه داشتن سطح کلسترول و قند خون کمک می کند.

سرشار از مواد معدنی

کینوا سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، روی و پتاسیم است. منیزیم به کاهش دیابت نوع ۲، حفظ سطح قند خون و جلوگیری از بی خوابی کمک می کند. آهن به عملکرد صحیح سلول های خونی و مغز کمک می کند.

مفید برای روده

کینوا با داشتن خواص ضد التهابی و محافظت کنندگی از دستگاه گوارش برای روده مفید بوده و در کنترل بیماری های التهابی مانند بیماری تب مدیترانه موثر است.

قابل مصرف در هر زمان

کینوا را می توان در صبحانه، ناهار یا شام مصرف کرد. اما طریقه مصرف کینوا برای لاغری بهتر است قبل از رفتن به رختخواب صورت گیرد. این ماده به دلیل داشتن منیزیم و پروتئین بالا، به دلیل آرامش بخشیدن به ماهیچه ها باعث خواب راحت می شود.

مضرات کینوا

می توان در روز یک یا دو فنجان کینوا پخته شده مصرف کرد. همچنین اگر پس از مصرف کینوا درد معده، خارش یا استفراغ را تجربه کردید، باید از مصرف آن خودداری کنید. آن شخص ممکن است آلرژی به کینوا داشته باشد.

ارزش غذایی برنج قهوه ای

اما اجازه دهید شما را با نکاتی در مورد برنج قهوه ای بیشتر آشنا کنیم. یک وعده برنج قهوه ای حاوی بیش از ۵۳ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر و ۲ گرم چربی است.

فواید مصرف برنج قهوه ای

برنج قهوه ای نیز با کینوا برابری می کند اما برخی از مهمترین مزایای آن شامل:

بدون گلوتن

برنج قهوه ای نیز مانند کینوا به طور طبیعی بدون گلوتن است. این یک گزینه عالی برای افرادی است که رژیم غذایی بدون گلوتن مصرف می کنند.

دهنده انرژی فوری

برنج به عنوان یک غذای تقویت کننده انرژی خوب در نظر گرفته می شود. کربوهیدرات بالایی دارد و اکثر مردم آن را به عنوان یک گزینه انرژی فوری ترجیح می دهند.

فیبر بالا

برنج قهوه ای منبع عالی فیبر بوده و هضم آن برای شکم آسان است و به راحتی هضم می شود. به دلیل داشتن فیبر زیاد، معده را برای مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه می دارد.

مفید برای قلب

برنج قهوه ای سطح کلسترول را در بدن کاهش داده و خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد. از آنجایی که برنج قهوه ای حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است، به انتقال اکسیژن در بدن کمک می کند.

مضرات برنج قهوه ای

بهترین زمان برای مصرف برنج قهوه ای زمان ناهار است. سوخت و ساز بدن ما در طول روز سریعتر است، بنابراین برنج به راحتی هضم می شود و همچنین بدن ما برای کار در ۸ تا ۹ ساعت آینده به انرژی نیاز دارد.

یک فنجان برنج پخته شده برای یک روز کافی است. دیابتی ها و افرادی که سعی در کاهش وزن دارند باید از مصرف برنج خودداری کنند.

کلام آخر مقایسه بین کینوا و برنج قهوه ای

در مقایسه، کینوا از نظر فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذی غنی‌تر است. کینوا نسبت به برنج کالری و کربوهیدرات کمتری دارد. بنابراین، کینوا انتخاب سالم‌تری است. کینوا نه تنها به شما کالری زیادی را تحمیل نمی کند، بلکه بخش کوچکی از آن معده شما را سریعتر پر می‌کند و همچنین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

منبع

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم