دریافت رژیم لاغری آنلاین

دستورالعمل های جدید رژیم لاغری برای اطفال و کودکان

تغییر در تفکر در مورد رویکردهای چاقی نشان دهنده نگرانی های فزاینده در مورد سلامتی مراحل بعدی زندگی است. چاقی یک مسئله بهداشتی پیچیده است که به تازگی درصد خیره کننده‌ای از کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار داده است. اما آیا رژیم لاغری برای اطفال و کودکان به همان اندازه رژیم مورد استفاده برای بزرگسالان کارآمد است؟ اگر شما هم به عنوان یک والد با چنین چالشی مواجه هستید با این پست از ایده آل شو همراه ما باشید.

رژیم لاغری کودکان

نرخ چاقی حدود ۵ درصد در گذشته هم اکنون بیش از سه برابر شده و به ۱۹ درصد رسیده است. داده‌ها حاکی از این مسئله هستند که در صورت ادامه داشتن این روند ۵۷ درصد از کودکان ۲ تا ۱۹ ساله حال حاضر در سال ۲۰۵۰ به عنوان بزرگسالان دچار چاقی خواهند شد.

به طور خلاصه، این روند در بیش از نیمی از کودکان حال حاضر ایالات متحده، آنها را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت، بیماری کبد و سایر عوارض چاقی برای سلامتی قرار می دهد. استرس، افسردگی و ضعف اعتماد به نفس اغلب با انگ چاقی مرتبط هستند. بنابر این دلایل و موارد دیگر، آکادمی اطفال آمریکا اخیراً دستورالعمل‌های بالینی مربوط به ارزیابی و درمان کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی بروزرسانی کرده است.

علل چاقی دوران کودکی

متخصصان زمانی معتقد بودند که چاقی مدت‌هاست که به عنوان یک مشکل انتخاب شخصی به حالت انگ زده شده به افراد نسبت داده می شود. همچنین اگر مردم کمتر غذا بخورند و بیشتر ورزش کنند، چاق نمی‌شوند. اما شواهد پزشکی بسیار پیچیده‌تر از این است. عوامل ژنتیکی، فیزیولوژیکی، اجتماعی-اقتصادی و محیطی در ایجاد چاقی در کودکان نقش دارند.

✅ کالری و غذاها. اگرچه کالری اضافی و مصرف غذاهای ناسالم نقش بسزایی در ایجاد چاقی دارد، اما بسیاری از خانواده ها به راحتی به غذاهای سالم مانند غذاهای تازه و سبزیجات دسترسی ندارند. برای بسیاری از کودکان، تنها غذاهای در دسترس، غذاهای فرآوری شده، فست فودها و سایر غذاهای ناسالم است که ممکن است همه خانواده‌هایشان توانایی خرید یا پیدا کردن آن‌ها را داشته باشند و همه مدارس نیز غذاهای سالم ارائه نمی‌دهند. حتی زمانی که خانواده ها منابعی در اختیار دارند، اغلب به گونه‌ای تحت فشار قرار می گیرند که صرف وقت و انرژی برای تغذیه سالم را سخت می کند.

✅ ورزش. در حالی که این درست است که ورزش منظم به حفظ وزن مناسب کودکان کمک می کند، بسیاری از کودکان در مکان هایی زندگی می کنند که مکان های امنی برای بازی در بیرون وجود ندارد و والدین آنها یا نمی توانند آنها را برای فعالیت ها ثبت نام کنند یا زمان کافی برای فعالیت آنها ندارند و یا هر دو.

✅ سایر عوامل موثر بر چاقی کودکان عوامل قبل از تولد، مانند افزایش وزن مادر یا دیابت بارداری هستند که این خطر را حتی قبل از تولد کودک افزایش می دهند. اگرچه برخی از عوامل ژنتیکی می‌توانند تحت تأثیر محیط کودک قرار گرفته و به ایجاد چاقی در آنها دامن بزنند در نتیجه والدین این کودکان به دنبال شیوه های جدید رژیم لاغری برای کودکان خواهند بود.

دستورالعمل رژیم لاغری کودکان

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت رژیم لاغری کودکان مطابق با برنامه سلامتی بهتر باید با پزشک فرزندتان در ارتباط باشید. دستورالعمل های جدید توصیه می کنند که پزشک شما باید:

✔ با استفاده از شاخص توده بدنی (BMI) به طور منظم چاقی را غربال کند. این محاسبه از قد و وزن کودک استفاده کرده و بر اساس سن به صورت درصد داده می شود (بر خلاف بزرگسالان که از عدد به تنهایی استفاده می شود). البته این یک معیار کامل نیست، اما بهترین معیاری است که وجود دارد. BMI بالاتر از صدک ۹۵ برای سن چاق در نظر گرفته می شود.

✔ زمانی که کودک نسبت به سن خود وزن زیادی اضافه می کند یا وزن ناسالم دارد، باید تمامی داده های دیگر مورد بررسی قرار گیرد. اینکه خانواده شما در کجا زندگی می کنند؟ وضعیت اجتماعی و اقتصادی شما چگونه است؟ در مورد اعتقادات، زندگی روزمره، مدرسه، پیشینه قومی و ارتباطات اجتماعی چه چیزی می توانید به اشتراک بگذارید؟ تمایل و توانایی ایجاد تغییر در سبک زندگی؟ همه این موارد، همراه با سابقه پزشکی خانوادگی در درک و کمک به ایجاد یک برنامه خوب اهمیت دارند.

✔ گزینه های درمان باید مورد توضیح قرار گیرند. بهترین درمان مبتنی بر شواهد، درمان سبک زندگی رفتاری سلامت فشرده یا IHBLT نام دارد. این موارد شامل مشاوره حضوری، خانواده محور و چند رشته‌ای در مورد تغذیه و فعالیت بدنی است.

از طرفی برخی گزینه های اصولی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • مصرف کمتر نوشیدنی های شیرین شده با شکر
  • درگیر کردن کودکان طی ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در روز
  • یافتن راه هایی برای جلوگیری از رفتار بی تحرکی به طور کلی مانند محدود کردن زمان نگاه کردن به صفحه نمایش و تشویق بازی های با فعالیت بدنی.
  • در نظر گرفتن داروهای مناسب رژیم لاغری کودکان. تعدادی از داروهای کاهش وزن برای کودکان تایید شده است. با این حال مزایای همه آنها اندک بوده و جای تغییر سبک زندگی را نمی گیرند.
  • در نظر گرفتن گزینه های جراحی چاقی. جراحی چاقی ممکن است بیشترین فواید درازمدت را با خود به همراه داشته باشد، به ویژه برای کودکان یا نوجوانانی که از چاقی شدید رنج می برند.
  • اگرچه تمایل داریم به این مورد بیشتر به عنوان یک گزینه برای بزرگسالان فکر کنیم، اما شواهد رو به رشد نشان می دهد که امکان جراحی در این سنین نیز وجود دارد و باید زودتر مورد توجه قرار گیرد.

نقش خانواده در رژیم لاغری کودکان

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها انجام چهار اقدام برای خانواده‌ها را پیشنهاد می‌کند:

  1. سعی کنید از الگوهای تغذیه سالم الگو برداری کنید.
  2. راه هایی برای کمک به کودکان برای حرکت بیشتر پیدا کنید، مانند ورزش، رقص، بازی و کارهای فعال.
  3. به کودکان و نوجوانان کمک کنید تا خواب کافی داشته باشند.
  4. راه های جایگزین برای کاهش زمان نگاه کردن به صفحه نمایشگر در نظر بگیرید.

بایدها و نبایدهای عادات غذایی در کودکان

تغذیه روزانه برای بچه ها چیزی است که به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی کمک می کند. در ادامه مواردی که برای حفظ سلامت فرزندانتان باید و نباید انجام دهید آورده شده است.

  • وعده های غذایی را حذف نکنید. آنها را را در اولویت قرار داده و با هم غذا بخورید.
  • کودکان را خارج از آشپزخانه نگه ندارید. آنها را وارد آشپزخانه کرده و وادار کنید تا برش دهند، خرد کنند، پوست کنده و بشویند.
  • اجازه دسترسی آسان به غذاهای ناسالم را ندهید. مصرف قند و کربوهیدرات را محدود کنید.
  • انباری خود را با غذاهای بسته بندی شده و تنقلات پر نکنید. از تنقلات سالمی مانند میوه ها استفاده کنید.
  • آنها را مجبور به خوردن نکنید. روی انواع غذاها تمرکز کنید و آهسته مصرف کنید.
  • به کودکان به مقدار زیاد غذا ندهید. سیری و خودتنظیمی در مورد غذا را به آنها آموزش دهید.
  • از غذا به عنوان انگیزه یا تنبیه استفاده نکنید. به آنها کمک کنید تا نگرش قدردانی نسبت به غذا داشته باشند.
  • هنگام تماشای ویدیو با موبایل یا تلویزیون غذا نخورید. وسایل الکترونیکی را از روی میز ناهارخوری دور نگه دارید.
  • از فرزندان نخواهید کارهایی را انجام دهند که شما خود انجام نمی دهید. الگو باشید و از قوانینی که وضع کرده اید پیروی کنید، مانند تماشا نکردن تلویزیون پشت میز و خوردن همه سبزیجات.
  • فعالیت های خود را به بازی های داخل خانه محدود نکنید. با ورزش در فضای باز و فعالیت بدنی ارتباط برقرار کنید.

منبع

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم