دریافت رژیم لاغری آنلاین

قرص لاغرى سى ال اى (cla): قرص معجزه کننده کاهش وزن؟

سی ال ای (CLA) قرص معجزه کننده ى کاهش وزن است. یک گروه از زنان با اضافه وزن ۹ درصد چربی بدن خود را طى یک سال از دست دادند. جالب اینجاست که آن ها شیوه ى زندگی و عادات غذایی خود را تغییر نداده بودند.

سى ال اى چیست؟

سى ال اى یک اسید چرب طبیعی است که در گوشت و لبنیات یافت می شود. همچنین یک مکمل تغذیه ای محبوب است که با ادعاهای کمک به از دست دادن چربی، حفظ وزن کاهش یافته، حفظ توده ى عضلانی بدن و کنترل دیابت نوع ۲  (اغلب با چاقی همراه است) فروخته می شود.

در فروشگاه های مواد غذایی سالم، سى ال اى به عنوان یک قرص یا شربت فروخته می شود. شربت آن بسیار خوشمزه است و با غذا قاطى مى شود اما اگر کپسول ها را از هم جدا و با ماست مخلوط کنید، بسیار بد مزه مى شود و طعم بسیار تلخى دارد. سى ال اى در غلظت های مختلف وجود دارد. برای کسب حداکثر نتیجه محصولی با غلظت ۸۰٪ را خریداری کنید.

در مطالعاتى که بر روى حیوانات انجام شده است، نشان داده شده است که سى ال اى از بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان جلوگیرى مى کند. همچنین به نظر می رسد که قدرت سیستم ایمنی را افزایش می دهد.

فواید مکمل cla

تحقیقات در مورد اثر چربی سوزی cla چه می گویند؟

در مطالعاتى که در مورد اثربخشی سى ال اى در کاهش وزن انجام گرفته ، به یک سرى نتایج متناقض بر خورد کرده اند. احتمالا به دلیل  این بوده است که مقادیر چربی بدن را براى بررسى پیشرفت اندازه گرفته اند و این مقیاس ها بسیار دقیق نیستند. در یک مطالعه، از تکنولوژی اسکن بدن به نام DEXA (اندازه گیر میزان جذب دو برابر انرژی اشعه ى ایکس) استفاده کرده اند که در اندازه گیری چربی بدن بسیار دقیق است . این اولین مطالعه ى طولانی مدت در مورد ایمنی و اثربخشی سى ال اى در کاهش وزن بوده است.

این مطالعه شامل ۱۸۰ مرد و زن با اضافه وزن و BMI (شاخص توده بدن) بین ۲۵ تا ۳۰ بود.  اگر BMI، یک شاخص براى چربی بدن، بیش از ۲۵ باشد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیمارى ها مانند دیابت را افزایش مى دهد. داوطلبان بیشتر زن بودند – ۱۴۹ زن و ۳۱ مرد.

آنها به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. دو گروه روزانه یک قرص سى ال اى (۴٫۵ گرم از سى الزاى ۸۰٪ ) یا شربت (۳٫۶ گرم از سى ال اى ۷۶٪  ) را هر روز مصرف مى کردند. گروه سوم روزانه یک کپسول متفرقه ى کاهش وزن با روغن زیتون را مصرف مى کردند.

داوطلبان نیازی به تغییر رژیم غذایی و عادات ورزشی خود نداشتند. با این حال، در صورت نیاز یک پرستار آماده ى دادن مشاوره رژیم غذایی و ورزش بود. مصرف کالری روزانه در میان این سه گروه مشابه بود. او گزارش داد که تمام داوطلبان کالری مصرفی خود را در طول مطالعه کمى کاهش دادند. میزان ورزش آنها یکسان بود.

لاغری بدون رژیم

هم چنین او گفته است که اثرات اس ال اى بر ترکیب بدن مستقل از رژیم غذایی بود. کاهش مصرف کالری ممکن است تا حدی ناشی از مکمل ها و یا کاهش اشتها باشد. همچنین داوطلبان آموختند که میزان مصرف غذاى خود را کاهش دهند.

داوطلبان چندین بار در طی دوره مطالعه ى دوازده ماهه براى بررسى وزن کل، BMI و خون به کلینیک مراجعه مى کردند. همچنین در دو هفته ى گذشته پرسشنامه های مربوط به رژیم غذایی و ورزش خود را تکمیل کردند.

در پایان یک سال:

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى وزن خود را از دست دادند – حدود ۴ پوند؛ گروه دیگر در همان وزن قبلى خود باقی ماندند.

✅ گروه مصرف کننده ى شربت  ۹٪ از چربی بدن خود را از دست دادند ؛ گروه مصرف کننده ى قرص  ۷٪ چربى بدن خود را از دست دادند؛ گروه دیگر هیچ چربی از دست ندادند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى یى ال اى بهبود مشابهی در توده عضلانی داشتند.

✅ هر گونه کاهش وزن بهتر از عدم کاهش وزن است و حداقل وزن آن ها افزایش پیدا نکرد .واقعیت این است که سى ال اى به طور طبیعی در غذاهای خاص مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند و محصولات لبنی پیدا می شود.

آیا سی ال ای دارای عوارض است؟

✅ گروه مصرف کننده قرص کمى LDL “کلسترول بد”  بیشترى داشتند.

✅ گروه مصرف کننده شربت مقدار کمی HDL “کلسترول خوب” کم داشتند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده سى ال اى دارای سطوح لیپوپروتئین بالا (نشانه ى التهاب و بیماری قلبی) بودند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده سى ال اى سطوح بالاتری از لپتین داشتند (هورمونى که نشانه اى  از بیماری قلبی است).

✅ هر دو گروه مصرف کننده سى ال اى دارای تعداد گلبول های سفید خون بالاتری بودند که می تواند موجب التهاب عروق خونی شود.

✅ گروه های مصرف کننده سى ال اى تنها تغییرات معکوسى در سطح قند خون (نشانگر دیابت) داشتند.

✅ داوطلبان کمى از مطالعه خارج شدند، که نشان می دهد مکمل های سى ال اى هیچ عارضه جانبی را نداشته اند.

نتایج این تحقیق، نتایج یافته های مطالعات کوتاه مدت قبلى را تأکید می کند . نتایج نشان می دهد که  اثر آن در افرادی که بالاترین شاخص توده ى بدنی را دارند به خصوص زنان با شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۳۰ بیشتر است.

 تغییرات دیده شده در گروه های مصرف کننده سى ال اى در محدوده طبیعی فیزیولوژیکی بود. افزایش گلبول های سفید ممکن است منعکس کننده پاسخ ایمنی بالایی باشد که در مطالعات دیگر ذکر کرده شده است. در مطالعاتى در هلند، سى ال اى برای جلوگیری از عفونت های ویروسی مصرف مى شود.

  همچنین در مطالعات حیوانی این موضوع تشان داده شده است که در پیشگیری از آترواسکلروز [سخت شدن شریان ها] تاثیر دارد. افزایش سطوح لیپوپروتئین ممکن است یک محصول جانبی از دست دادن چربی باشد. بدن التهاب را ناشی از فرآیند حذف چربی نمایان مى کند.

مکانیسم هایى که سى ال اى توده ى چربی بدن را کاهش می دهد و توده عضلانی را افزایش می دهد به طور کامل درک نمی شوند. سى ال اى در بافت حیوانات و انسانهایی که در آن به راحتی متابولیزه می شود، تجمع پیدا می کند. سى ال اى  باعث مرگ سلول چربی، کاهش اندازه ى سلول های چربی یا افزایش سرعت متابولیسم می شود تا باعث کاهش وزن شود.

مرکز تغذیه کلینیک قلب دکتر نجفی | رژیم لاغری | تناسب اندام

پاسداران | گلستان ۶ | پلاک ۴۱

☎️ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پیکی شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام
    من خانمی 37ساله در حال مصرف دو داروی آریپی پیرازول و تگراتول هستم جهت درمان افسردگی و نوسانات خلقی و در حدود 3سال است مصرف می کنم و متخصص گفته نباید قطع بشه . ایا قادر به مصرف claمی باشم؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر شیوا دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام دکتر من قرص های لاغری مختلفی رو مصرف کردم حتی آمپول ویکتوزا ولی کاهش نداشتم آیا cla میتونه کمکم کنه وزنم ۸۶ هست
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر mrym سه شنبه ۷ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام ببخشید مصرف شربت سی ال ای به علاوه ی رژیم و ورزش تاثیرش لاغری رو بیشتر میکنه؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۷ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام. من اضافه وزن ندارم.44سال دارم.خانم.و سه روز در هفته ایروبیک کار میکنم.پر خور هم نیستم. ولی هر کاری میکنم شکمم متناسب با هی لم نمیشه.قرص یا کار خا1ی هست که شکمم و کوچیک کنه.
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر شمیم جمعه ۲۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    ۳۳ساله هستم با وزن ۸۰قد ۱۵۷ با توجه به مقاوم بودن بدنم نمیتونم وزن کم کنم اکثر رژیم های غذایی،قرص لاغری، و حتی عمل لیپوماتیک انجام دادم ولی متاسفانه نتیجه نگرفتم میخواستم راهنمایی بفرمایید در مورد قرص CLA که ایا مصرف کنم یا نه؟و اینکه در هفته سه روز به مدت دو ساعت شنا میکنم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۲۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر محسن شنبه ۲۱ مهر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام .من ميخوام پروتيين وي با امينو 2222بخورم همزمان.ب چه صورت بايد بخورم??
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۲۱ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دوست عزیز
      وقت شما بخیر

      مصرف اصولی باید بر اساس نیاز و رژیم غذایی شما تنظیم شود اما مصرف عمومی به صورت 1 پیمانه صبح و یک پیمانه بعد از تمرین است
      آمینو هم 2 عدد صبح، 2 عدد قبل و 2 عدد بعد از تمرین است
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    من امیر هستم و 15 سالمه و قدم حدودا 170 و وزنم 54 کیلو میخواستم اگه لطف کنین ی برنامه غذایی خوب با مکمل پیشنهاد کنین که من سریع تر چاق بشم
    ممنون از جوابتون
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر آريا سه شنبه ۱ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    من براي چربي سوزي از چه چيزايي به طور كلي بايد بگذرم مثلا پلو رو بايد حذف كنم آيا ؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۱ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات