دریافت رژیم لاغری آنلاین

لاغر کردن با روش های سنتی

اگر بخواهیم واقع بین باشیم دو راه اصلی برای لاغر کردن بیشتر وجود ندارد، رژیم غذایی مناسب و ورزش.اما در اینجا مواد غذایی و روش هایی را به شما معرفی می کنیم که به شما در لاغر کردن کمک می کند. 

با ما همرا باشید تا روش های طبیعی کاهش وزن را به شما بگوییم.

١- چای دارچین

دارچین لاغری

سطح قند خون همانطور که بر گرسنگی شما و میزان انرژی شما موثر است ،می تواند در وزن فرد نیز تاثیر گذارد.

اگر قند خون شما در تعادل باشد ، شما غذای کمتری خورده و بدن شما برای دریافت انرژی از بافت های چربی استفاده می کند و در نتیجه ذخیره ی چربی کاهش می یابد و به لاغر کردن شما کمک می شود.

امروزه برخی از مطالعات نشان می دهند که دارچین می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند؛هرچند هنوز به اثبات نرسیده است.

– ١قاشق چایخوری دارچین

– ا لیوان آب تازه

دارچین را در یک لیوان دمنوش ریخته و روی آن آب جوش بریزید و ١۵ دقیقه اجازه دهید دم بکشد. این دمنوش را ١-٢ بار در روز میل کنید.

٢- چای سبز و زنجبیل

لاغری با چای سبز و زنجبیل

در حالی که برخی مطالعات هنوز تاثیر این دمنوش را برای لاغر کردن تایید نکرده اند، دیگر تحقیقات وجود  سه عنصر اصلی کافئین، کاتچین و تانین در چای سبز را علت تاثیر آن بر کنترل وزن معرفی کرده اند. کافئین کل سیستم بدن را تحریک کرده و با افزایش فرایند های بدن ، متابولیسم های  مربوط به وزن را (متابولیسم به هر فرآیند زیست شناختی در کبد می گویند که برای حفظ زندگیفرد اجباری است)سرعت می بخشد.

کاتچین ها که آنتی اکسیدان هستند ،در چای سبز بیش تر از چای سیاه وجود دارند(به دلیل تفاوت در فرایند های برداشت این چای ها). در حالی که این مکانیزم هنوز مشخص نشده اند، مطالعات نشان داده اند که کاتچین ها می توانند جذب چربی ها را از روده کاهش دهند. تیانین یک اسید آمینه در چای سبز است که می تواند باعث آزاد شدن دوپامین در بدن شود؛دوپامین ماده ای است که باعث شادابی و خوشحالی می شود. اگر مبتلا به پرخوری عصبی یا استرسی هستید، ای ماده می تواند مفید باشد. افزودن زنجبیل به چای سبز کمک می کند تا هضم را بهبود بخشد و عطر و طعم خوبی – بدون  اضافه کردن شکر یا شیر در این چای- به آن بدهد.

– ۱/۲ اینچ ریشه زنجبیل تازه، پوست کنده و ریز خرد شده یا ½ قاشق چای خوری زنجبیل

– ۱ قاشق چایخوری چای سبز

– ۱لیوان آب تازه

– عسل طبیعی (ارگانیک)

چای سبز و زنجبیل را در یک لیوان دمنوش ریختن و یک لیوان آب جوش را به آن ها اضافه کنید. ، این دمنوش نباید بیشتر از ٣-۴ دقیقه دم بکشد زیرا چای سبز غلیظ شده و طعم آن تلخ می شود .اگر واقعا نمی توانید آن را بدون شیرینی بخورید به آن عسل طبیعی بیافزایید و به هیچ وجه از شکر یا شیر استفاده نکنید. این دمنوش را هر روز ۱-۲ بار با معده خالی بنوشید.

٣- آدامس جویدن

جویدن آدامس یک راه عالی برای فریب دادن مغز  و معده است ویک راه خوب برای لاغر کردن می باشد. طعم آدامس اشتها را کاهش داده و تمایل به خوردن غذاها و اسنک های ناسالم را کم می کند.همچنین آدامس جریان خون غدد بزاقی را تحریک کرده و باعث آزاد شدن آنزیم ها هضم نشاسته و چربی می شوند.

-۱ قطعه از آدامس طبیعی بدون قند

هنگامی که می خواهید به صورت افراطی غذا بخورید به جای آن از یک  آدامس استفاده کنید.

۴-داشتن برنامه و پایبند بودن به آن

داشتن یک برنامه ی منظم ، جزء سه عامل اصلی  لاغر کردن است که می توانید آن را همراه با ورزش و رژیم غذایی رعایت کنید. اگر شما برنامه نداشته باشید، به نتیجه نخواهید رسید و دلسرد خواهید شد. شاید در ابتدا سخت ترین قسمت لاغر کردن این قسمت باشد اما این عادات ملکه ی ذهن شما شوند، همه چیز آسان خواهد شد.

۵- نوشیدن آب بیش تر

یکی از جنبه های مهم لاغری که بسیاری از مردم به آن توجه نمی کنند، هیدراته نگه داشتن بدن است. شاید قبلاً شنیده باشید که نوشیدن آب یخ منجر به سوزاندن کالری در بدن شما خواهد شد ؛اما نه دقیقاً. زیرا بدن برای اینکه آن را گرم کند مقداری کالری می سوزد اما این مقدار بسیار ناچیز است(شاید حدود ۸ کالری). برای اینکه بدن شما بصورت هماهنگ کار کند و چربی بسوزاند باید هیدراته باشید. این امر همچنین باعث خروج سموم از بدن و کاهش اشتها نیز می شود.

در مورد وزن آب نگران نباشید زیرا اگر خود را هیدراته کنید و آب بنوشید، احتمال اینکه بدن شما آب را حفظ کند کم است . فراموش نکنید که هرگز آب های طعم دار را خریداری نکنید! ویتامین های مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی و یا مکمل ها دریافت کنید. هر روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

۶- روغن نارگیل (به عنوان جایگزین چربی)

روغن نارگیل برای لاغری

در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ چربی های اشباع شده علت اصلی چاقی اعلام شدند. روغن نارگیل حاوی چربی های منحصر به فرد به نام تری گلیسرید زنجیره متوسط ​​است که به شما کمک می کند تا انرژی (کالری )بیش تری بسوزانید .MCT ها در واقع چربی های اشباع هستند، اما با سایر چربی های اشباع که ما راجع شان می شنویم فرق می کنند. چربی ها ی اشباع شده تری گلیسیرید های زنجیر طولانی هستند. چرا طول آن مهم است؟ آرایش شیمیایی یک ماده تعیین می کند که در بدن  چگونه  پردازش و تجزیه شود. MCT ها در روده شکسته نشده و بنابراین بلافاصله به عنوان چربی ذخیره نمی شوند. این چربی ها بدون تغییر جذب شده و به سمت کبد ارسال شده و به عنوان منبع انرژی به کار می روند.

درست است که خوردن روغن نارگیل باعث لاغر کردن  شما نمی شود اما جایگزین کردن آن به جای دیگر روغن ها انتخاب خوبی است. علاوه بر این، روغن نارگیل به طرز باورنکردنی جلوی اشتها را می گیرد.

-۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل

دو بار در روز، ۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل را بخورید. شما می توانید آن را قبل، در طول و یا بعد از غذا مصرف کنید.

٧- ماست و عسل

ماست و عسل

پروبیوتیک های موجود در ماست برای بهبود هضم در لوله های گوارشی و ایجاد تعادل فلور روده ای بسیار مفید بوده و هضم و تجزیه ی مواد خاصی مانند چربی ها را سرعت می بخشند. می توانید بسته به میل خود مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید. برای لاغر کردن از ماست کم چرب استفاده کنید.

– ١/٢-١ فنجان ماست

-۱ قاشق غذا خوری عسل طبیعی

این  ترکیب را بعنوان میان وعده یا صبحانه میل کرده و در صورت تمایل به آن میوه های تازه و یا حتی جو دوسر برای اضافه کنید.

٨- خواب کافی داشته باشید.

بدن ما یک واحد منسجم و یک سیستم پیچیده است که فعالیت های تمام اجزای آن به هم مرتبط اند.مطالعات نشان داده اند که کمبود ناچیز خواب شب در مدت کوتاه برای ۴ شب ،باعث افزایش مقاومت به انسولین شده و متابولیسم را دچار مشکل خواهد کرد. حساسیت سلولهای چربی به انسولین تا ۳۰٪ کاهش یافته و به میزانی که معمولا در افراد چاق یا دیابتی دیده می شود، می رسد. با داشتن خواب و استراحت کافی،تمام سیستم های بدن شما فعال شده و لاغر کردن برای شما بسیار آسان می شود.

٩- فلفل سیاه و آب لیمو

لاغری بدون زحمت

این ترکیب کوچک تند که حاوی فلفل سیاه و آب لیمو است می تواند به شما در لاغر کردن به شما کمک کند. فلفل سیاه حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام piperine است؛ مطالعات جدید نشان داده اند که این ماده می تواند با این مکانیسم ها وزن را کم کند :مداخله با ژن هایی که تولید سلول های چربی را کنترل می کنند، کاهش میزان چربی در جریان خون و افزایش جذب مواد مغذی از غذاها . آب لیمو می تواند هنگام غذا خوردن به دستگاه گوارش در هضم کمک کند.

– چند فنجان تازه فلفل سیاه

-آب نیمی از یک لیمو ی تازه

– آب تازه

آب لیمو را با آب مخلوط کرده و در آن فلفل سیاه (۳-۴ لیوان فلفل دل انگیز) بپاشید. یک بار در روز بعد از غذا بخورید.

١٠- خوردن شکلات

شکلات به کاهش اشتها کمک می کند.همچنین چربی های مفید در شکلات تلخ می توانند جذب قند را در جریان خون خود کاهش داده و از تولید انسولین جلوگیری کنند. مطالعات نشان داده اند که خوردن شکلات  می تواند باعث شود که میل به خوردن شکر، نمک و چربی متوقف شود. با این حال، شکلات باید ۷۰٪ کاکائو باشد، در غیر این صورت  به آن شیر یا شکر بیش از حد اضافه شده و دیگر مفید نخواهد بود.

– شکلات تلخ ٪‏۷۰

بعد از غذا، یک قطعه شکلات تلخ به اندازه ی انگشت شستتان،  بخورید.

١١- بین هر لقمه قاشق و چنگال های خود را کنار بگذارید.

مغز شما تقریبا ۲۰ دقیقه عقب تر از معده ی شما قرار دارد، این بدان معنی است که بعد از آنکه معده تان پر شود مدتی طول می کشد تا احساس سیری کنید. برای جلوگیری از خوردن بیش از حد و در نتیجه لاغر کردن چنگال یا قاشق های  خود در بین لقمه ها، کنار بگذارید. در ابتدا ممکن است این کار به نظرتان کمی  کمی احمقانه باشد، اما واقعا کمک کننده خواهد بود؛ امتحان کنید!

برای مشاوره رایگان با متخصصان کلینیک بر روی لینک پرسش و پاسخ کلیک کنید.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی ایده آل | رژیم لاغری | تناسب اندام | بدنسازی | فیتنس

? شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم |واحد ۱۳

☎️ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹

 

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۶ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    بنده پسری ۳۸ ساله و مجرد هستم.
    با توجه به اینکه از خانواده دور هستم، لذا از نظر تغذیه، اصلا در شرایط خوبی نیستم و بخاطر شرایط کاری یعنی از ۸ صبح تا ۱۰ شب، وقت غذا خوردن رو ندارم.
    و مهمتر اینکه، توی خونه با هالتر و دنیا و . . . بدنسازی کار میکنم.

    سوال:
    آیا میتونم از مکمل های ورزشی مثل گینر یا مکمل کربو استفاده کنم که هم نیاز غذایی بنده رو تا حدی برطرف کنه و هم عضله سوزی نداشته باشم؟
    سپاس
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۶ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر مرتضي جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    براي چاق شدن با توجه به نداشتن ورزش منظم اشكالي ندارد از پودر
    Whey Gold Standard100% استفاده كنم. واگر جايگزين مناسب تري جهت چاق شدن هست بفرمائيد.
    وزن بنده 52 و قد 183
    با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر نسرین جمعه ۸ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    من 4 ماه باشگاه رفتم، ولی 6 کیلو لاغر کردم، الان یه مدته که نمیتونم برم، بابته درسام، و باز دارم چاق میشم، نمیدونم چیکار کنم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر سعسد دوشنبه ۴ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من تق5ریبا یه هفته هست که دارم میرم بدن سازی و حدودا 15 کیلو اضافه وزن دارم. مربی بهم یه رژیم غذایی داده تا وزن کم کنم ( https://irancook.ir/rejim-laghari-1/ ) میخوام ببینم این رژیم به همراه ورزشهای بدن سازی جور در میاد؟
    اینم رژیمم


    برنامه روز شنبه :

    ناشتا : 2 لیوان آب گرم + 2 قاشق غذاخوری آبلیمو

    صبحانه : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 قاشق چایخوری مربا یا عسل + 1 قوطی کبریت پنیر + 1 استکان چای + 1 قاشق چایخوری شکر

    یک ساعت پس از صبحانه : 1 لیوان شیر کم چرب

    ساعت ده صبح : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    پیش از ناهار : 2 لیوان آب + 1 عدد میوه

    ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید + 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 2 عدد دلمه یا 2 عدد کوفته رژیمی

    عصرانه : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    شام : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 2 قاشق سالاد الویه رژیمی



    برنامه روز یکشنبه :

    ناشتا : 2 لیوان آب گرم + 2 قاشق غذاخوری آبلیمو

    صبحانه : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 قاشق چایخوری مربا یا عسل + 1 قوطی کبریت پنیر + 1 استکان چای + 1 قاشق چایخوری شکر

    یک ساعت پس از صبحانه : 1 لیوان شیر کم چرب

    ساعت ده صبح : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    پیش از ناهار : 2 لیوان آب + 1 عدد میوه

    ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید + 8 قاشق غذاخوری برنج + 1 تکه متوسط مرغ یا گوشت یا ماهی

    عصرانه : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    شام : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 قوطی کبریت پنیر + 3 عدد مغز گردو



    برنامه روز دوشنبه :

    ناشتا : 2 لیوان آب گرم + 2 قاشق غذاخوری آبلیمو

    صبحانه : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 قاشق چایخوری مربا یا عسل + 1 قوطی کبریت پنیر + 1 استکان چای + 1 قاشق چایخوری شکر

    یک ساعت پس از صبحانه : 1 لیوان شیر کم چرب

    ساعت ده صبح : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    پیش از ناهار : 2 لیوان آب + 1 عدد میوه

    ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید + 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 2 عدد کتلت یا کوکو

    عصرانه : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    شام : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 تکه کوچک مرغ یا گوشت یا ماهی ( به اندازه 2 انگشت )



    برنامه روز سه شنبه :

    ناشتا : 2 لیوان آب گرم + 2 قاشق غذاخوری آبلیمو

    صبحانه : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 قاشق چایخوری مربا یا عسل + 1 قوطی کبریت پنیر + 1 استکان چای + 1 قاشق چایخوری شکر

    یک ساعت پس از صبحانه : 1 لیوان شیر کم چرب

    ساعت ده صبح : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    پیش از ناهار : 2 لیوان آب + 1 عدد میوه

    ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید + 8 قاشق غذاخوری برنج + نصف سیخ کباب کوبیده یا برگ یا جوجه یا ماهی

    عصرانه : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    شام : سالاد به هر میزان که میل دارید + نصف پیتزا یا 3 سیخ جگر کباب شده + 1 عدد نان ساندویچی



    برنامه روز چهارشنبه :

    ناشتا : 2 لیوان آب گرم + 2 قاشق غذاخوری آبلیمو

    صبحانه : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 قاشق چایخوری مربا یا عسل + 1 قوطی کبریت پنیر + 1 استکان چای + 1 قاشق چایخوری شکر

    یک ساعت پس از صبحانه : 1 لیوان شیر کم چرب

    ساعت ده صبح : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    پیش از ناهار : 2 لیوان آب + 1 عدد میوه

    ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید + 3/4 سیخ کباب کوبیده یا برگ یا 2 عدد تخم مرغ آب پز

    عصرانه : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    شام : سالاد به هر میزان که میل دارید + 1 کاسه لوبیای پخته یا 1 کاسه سوپ سبزیجات



    برنامه روز پنجشنبه :

    ناشتا : 2 لیوان آب گرم + 2 قاشق غذاخوری آبلیمو

    صبحانه : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 قاشق چایخوری مربا یا عسل + 1 قوطی کبریت پنیر + 1 استکان چای + 1 قاشق چایخوری شکر

    یک ساعت پس از صبحانه : 1 لیوان شیر کم چرب

    ساعت ده صبح : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    پیش از ناهار : 2 لیوان آب + 1 عدد میوه

    ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید + 8 قاشق غذاخوری برنج ساده یا عدس پلو یا لوبیا پلو + 1 تکه متوسط مرغ یا گوشت

    عصرانه : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    شام : سالاد به هر میزان که میل دارید + 1 لیوان عدس پخته یا 1 لیوان شیر + 2 عدد نان سوخاری



    برنامه روز جمعه :

    ناشتا : 2 لیوان آب گرم + 2 قاشق غذاخوری آبلیمو

    صبحانه : 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 قاشق چایخوری مربا یا عسل + 1 قوطی کبریت پنیر + 1 استکان چای + 1 قاشق چایخوری شکر

    یک ساعت پس از صبحانه : 1 لیوان شیر کم چرب

    ساعت ده صبح : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    پیش از ناهار : 2 لیوان آب + 1 عدد میوه

    ناهار : سالاد به هر میزان که میل دارید + 1 کف دست نان ( لواش یا تافتون 2 کف دست ) + 1 تکه متوسط مرغ یا گوشت یا ماهی

    عصرانه : 1 عدد میوه + 1 لیوان چای + 2 حبه قند یا 1 عدد بیسکوییت یا 1 عدد خرما

    شام : سالاد به هر میزان که میل دارید + 3 عدد سیب زمینی یا 3 عدد لبوی متوسط پخته



    نکته های مهم رژیم لاغری:

    » روزانه حداقل 6 – 8 لیوان آب بنوشید

    » هر لقمه را حداقل 10 بار بجوید سپس قورت دهید

    » تنها مجاز به وزن کردن خود هر 2 هفته یکبار میباشید

    » وعده های غذایی را در پیش دستی و با چنگال کوچک میل کنید

    » تا 30 دقیقه پس از صرف غذا از خوابیدن و استراحت خوددداری کنید

    » به جای 1 لیوان شیر میتوانید 1 لیوان دوغ یا 1 لیوان ماست کم چرب میل کنید

    » روی سالاد خود میتوانید 1 قاشق چایخوری آبلیمو یا روغن زیتون یا سرکه اضافه کنید

    » میتوانید گوشت یا مرغ را جایگزین کوفته و دلمه نمایید

    » حتما تمام وعده های غذایی را میل کنید تا کاهش وزن سریع تری داشته باشید

    » میتوانید در کنار گوشت یا مرغ از 2 قاشق غذاخوری آب خورشت نیز استفاده کنید

    » در این رژیم لاغری شما هفته ای 1 تا 3 کیلوگرم بسته به اضافه وزن تان کم میکنید ، پس از اینکه وزن اضافه شما به نصف کاهش یافت مقدار پنیر نصف میشود ، برنج 5 قاشق غذاخوری میشود ، کوکو یا دلمه 1 عدد میشود و سیب زمینی یا لبو 2 عدد میشود



    غذاهای آزاد رژیم لاغری: هویج ، خیار ، گوجه فرنگی ، قارچ ، کلم ، گل کلم ، کاهو ، شلغم ، سبزی خوردن و انواع سبزیجات خام آزاد است.

    غذاهای ممنوع رژیم لاغری: بستنی ، کره ، خامه ، پفک ، چیپس ، تنقلات ، شیرینی ، آجیل و …

    ورزش مخصوص رژیم لاغری : شکم خود را تو بکشید و به مدت 7 دقیقه راه بروید ، این ورزش را روزی 3 بار باید انجام دهید و نیازی به انجام ورزش دیگری نیست.
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات