دریافت رژیم لاغری آنلاین

درمان چاقی چیست و چگونه لاغر شویم؟

در دنیای امروز کاهش وزن و درمان چاقی برای بسیاری به یک موضل تبدیل شده است.حال چگونه لاغر شویم و درمان چاقی چیست؟

بسیاری از بیماری ها رابطه مستقیم با ازدیاد وزن دارند از جمله می توان به کبد چرب، دیابت، فشار خون، درد مفاصل، تنگی نفس، برخی از مشکلات گوارش و غیره اشاره نمود.طبق آمار در آمریکا از هر سه نفر یک نفر با مشکل ازدیاد وزن و چاقی روبرو است، در ایران نیز این مشکل تا حدودی زیادی وجود دارد و طبق بررسی برخی از پزشکان و متخصصین تغذیه ازدیاد وزن و چاقی در سال های آینده به یک معضل جهانی تبدیل خواهد شد.

تناسب اندام و وزن ایده آل علاوه بر افزایش جذابیت ظاهر و اعتماد به نفس در فرد، سبب کاهش شانس ابتلا به برخی از بیماری ها از قبیل مشکلات قلب و عروق، دیابت، مشکلات کبدی و غیره نیز می گردد. اما نکته مهم کاهش وزن و درمان چاقی با تغذیه مناسب و استفاده از روش های صحیح می باشد.

درمان چاقی چیست؟ آیا باید از قرص لاغری و چربی سوز استفاده کنیم؟ سوالات مهمی است در ذهن افرادی که قصد کاهش وزن دارند، اما متاسفانه به قدری تبلیغات کذب و غیر علمی بخصوص درباره قرص های لاغری فراوان است که اکثرا روش نامناسبی برای کاهش وزن خود انتخاب می کنند!

پاسخ کوتاه به این سوالات این است که اصولا در یک برنامه کاهش وزن مناسب نه نیازی به استفاده از قرص لاغری است و نه نیازی به کم خوری!به شما مقاله ی برای لاغری سریع چه بخوریم؟ را به شما پیشنهاد میدهیم.

قبل از اینکه به بررسی علل و نحوه درمان چاقی بپردازیم اجازه دهید الگوی ذهنی مردان و زنان را درباره تناسب اندام بررسی کنیم.

الگوی ذهنی مردان و زنان را درباره تناسب اندام

 آیا تا بحال به این مطلب فکر کرده اید که چرا زنان، مردان لاغر اندام و بر عکس مردان زنان چاق را نمی پسندند و معمولا در الگوی ذهنی اکثر افراد مرد جذاب، مردی است که دارای اندامی عضلانی و قوی بوده و زن جذاب، باید دارای اندامی متمایل به لاغر باشد. برای پاسخ این سوال باید به اجدادمان و انسان های نخستین بر گردیم، در آن زمان و از دیدگاه زنان مردی که دارای بدنی تنومند بوده شانس موفقیت بیشتری در شکار و تهیه غذا داشته و همچنین می توانسته آن ها را در برابر خطرات احتمالی مانند حمله حیوانات و غیره محافظت کند، این الگو در ذهن و ضمیر ناخودآگاه آنها شکل گرفته و نسل به نسل تا امروز منتقل شده است.

برای مردان این الگو برعکس می باشد، از دید مردان آن زمان، زنان لاغر اندام سهم کمتری از شکار آن ها را خواستار بوده و در نتیجه به دنبال زنان لاغر می بودند تا زنان چاق و این الگو درباره ظاهر زن ایده آل در ذهن مردان شکل گرفته است تا به امروز، به همین دلیل است سوالاتی از قبیل چگونه لاغر شویم فکر بانوان را به خود مشغول کرده و بر عکس چگونه عضلات خود را تقویت و حجیم کنیم فکر مردان را درگیر کرده است!

  علل چاقی و نحوه درمان چاقی

عامل اصلی ازدیاد وزن و چاقی سرعت کند متابولیزم(سوخت و ساز) بدن می‌باشد، آیا تا بحال از خود نپرسیده‌اید چرا شخصی بیشتر از شما غذا می‌خورد اما دچار ازدیاد وزن نمی‌شود در حالی که شما با کوچکترین ناپرهیزی با افزایش چشمگیر وزن روبرو می‌شوید؟ زمانی که سرعت متابولیزم کند باشد، بدن به جای تبدیل مواد غذایی به انرژی، آن‌ها را به چربی تبدیل و در خود ذخیره می‌کند، در این حالت فرد دائما با کمبود انرژی روبروست و برای کسب انرژی تمایل به مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای و قهوه و یا خوردن مواد غذایی بیشتر بخصوص مواد قندی و شیرین دارد. چرا که مواد شیرین سریعا باعث افزایش قند خون و انرژی می‌شوند، مواد شیرین علاوه بر داشتن کالری زیاد سبب ترشح بیشتر هورمون انسولین شده که خود باعث ازدیاد وزن می‌گردد، با ترشح بیشتر هورمون انسولین قند خون دائما افت می‌کند و فرد با عوارضی مانند بی‌قراری، ضعف، خستگی و غیره مواجه می‌شود و به ناچار به خوردن مواد غذایی و تنقلات بیشتر روی می‌آورد!

  علل چاقی

به همین دلیل است که افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو می باشند، زیرا غده پانکراس با ترشح بیش از حد هورمون انسولین سبب مصرف و تخلیه بدن از عناصر روی، منگنز و کروم می گردد، این عناصر برای تولید انسولین مورد نیاز می باشند و کمبود آن ها در بدن یکی از عوامل مهم در بروز دیابت نوع دو می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد دیابت می توانید مقاله باید و نبایدها در دیابت بارداری و اصلاح تغذیه و شیوه ی زندگی برای پیشگیری از پیشرفت پره دیابت  را مطالعه کنید.

عوامل کاهش یا افزایش سرعت متابولیزم

هورمون‌های ترشح شونده توسط غدد فوق کلیوی و تیروئید باعث تولید انرژی و تعیین کننده سرعت متابولیزم بدن می‌باشند، این هورمون ها وظایف بسیار مهم دیگری از قبیل تنظیم وزن، خواب، سیستم گوارش، قوای جنسی و صد‌ها مورد دیگر ایفا می‌کنند.

این غدد برای ترشح به اندازه هورمون‌ها و فعالیت خود، احتیاج به برخی از مواد مغذی از قبیل: پروتئین، چربی‌ها و حتی کلسترول، مواد معدنی از قبیل منگنز، ید، روی، سلنیوم، کمی عنصر مس، کروم، سدیم، منیزیم و ویتامین‌ها از قبیل گروه ب، ث، ای و غیره دارند، هر‌گونه عدم توازن(کمبود یا ازدیاد) در میزان هر یک از مواد ذکر شده در بدن می‌تواند سبب پر‌کاری یا کم‌کاری این غدد گردد که نتیجه آن می‌شود سرعت کند متابولیزم بدن و چاقی و یا سرعت سریع متابولیزم بدن و لاغری، البته قابل ذکر است لاغری صرفا بدلیل سرعت سریع متابولیزم بدن نمی‌باشد و عواملی دیگری مانند مشکلات گوارش و غیره نیز در آن دخیل می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشر برای چاق شدن چه کار کنم؟را مطالعه کنید.

با تنظیم میزان و نسبت مواد معدنی در بدن با برنامه غذایی(رژیم لاغری) و استفاده از مکمل های غذایی مناسب(مکمل های غذایی باید بر اساس نتیجه آزمایشات خون تجویز شوند و برای هر فردی با توجه به نیازهای بدن وی می توانند متفاوت باشند) سرعت متابولیزم تنظیم و بدن به جای تبدیل مواد غذایی به چربی آن ها را به انرژی تبدیل می کند و شخص دیگر با افت قند خون، احساس ضعف و خستگی روبرو نمی گردد و به دنبال آن اشتها و میزان غذایی مصرفی نیز کنترل و به مرور زمان از وزن اضافه بدون نیاز به کم خوری کاسته می شود.

رژیم های کم کالری و یا استفاده از قرص های لاغری هیچکدام تنظیم کننده سوخت و ساز بدن نمی باشند از اینرو کاهش وزن از طریق آن ها معمولا بصورت موقت و همراه با عوارض جانبی مانند ریزش مو، کاهش انرژی بدن و تمایلات جنسی و سایر مشکلات می باشد، به عبارتی فرد با کم خوری و فشار به بدن خود سبب کاهش وزن می گردد و به محض اینکه چند روزی رژیم لاغری را رها کند شاهد افزایش مجدد وزن خود خواهد بود.

همچنین در علم ژنتیک، ژن عامل چاقی تاکنون شناسایی نشده است و این گفته برخی از پزشکان و متخصصین تغذیه که عامل چاقی افراد مادرزادی(ارثی) است کاملا غیر علمی است، به عنوان مثال ممکن است مادری دچار کمبود عنصر روی بوده و فرزند وی نیز با کمبود روی و متقابلا ازدیاد مس متولد شود که موجب کاهش سرعت متابولیزم بدن فرزند به دنیا آمده می‌شود، این مبحث ارتباطی با ژن و ژنتیک ندارد و صرفا مربوط به مسایل تغذیه بوده و اصلاح آن براحتی صورت می‌گیرد.

فاکتورهای درمان چاقی و تناسب اندام 

۱٫ رژیم لاغری: تغذیه و برنامه غذایی صحیح و اصولی و نه کم خوری!

۲٫ انتخاب مکمل های غذایی مناسب و نه مصرف قرص لاغری: برای تنظیم متابولیزم بدن، میزان مواد معدنی و ویتامین ها نیاز است در کنار اصلاح تغذیه تا مدتی از مکمل های غذایی استفاده شود، این مکمل ها باید بر اساس نتیجه آزمایش های خون تجویز و مصرف شوند. زمانی که متابولیزم بدن تنظیم گردد بدون نیاز به کم خوری و یا استفاده از قرص های لاغری به مرور زمان از وزن اضافی کاسته می شود.

قرص لاغری

برنامه برای درمان چاقی و کاهش وزن

در برنامه درمانی با انجام آزمایشات خون ابتدا وضعیت متابولیزم، فعالیت غدد تیروئید و آدرنال(فوق کلیوی) و میزان عناصر معدنی در بدن بررسی می شوند و بر اساس اطلاعات بدست آمده برنامه های غذایی متنوع، مکمل‌های غذایی و درمان مناسب تجویز می‌شود که سبب تنظیم متابولیزم و به دنبال آن افزایش انرژی بدن می گردد و فرد در مدت زمان کوتاه به وزن ایده ال دست می یابد، این برنامه درمانی علاوه بر کاهش وزن و درمان چاقی سبب افزایش سلامت بدن نیز می گردد زیرا دقیقا بر اساس نیازهای بدن تنظیم می شود..

رژیم میوه برای لاغری

تذکر: به طور جدی توصیه می کنیم از مصرف قرص های لاغری که دارای عوارض جانبی فراوان می باشند جدا خوداری نمایید، گزارش های فراوانی از عوارض جانبی مصرف این قرص ها مانند ریزش مو، ضعف و غیره، همواره دریافت می کنیم.

منبع: drnasirzadeh

برای مشاوره رایگان با متخصصان کلینیک بر روی لینک پرسش و پاسخ کلیک کنید.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی ایده آل | رژیم لاغری | تناسب اندام | بدنسازی | فیتنس

? شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم |واحد ۱۳
☎️ ۰۲۱۲۶۶۴۴۵۸۴

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سید چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من خیلی چاق بودم و لاغر کردم طی دوسال العان پونزده کیلو کمبود دارم
    میخوام چاق بشم یعنی بازو و ماهیچه های شکمم قوی باشه سیمس پک ولی شکم در نیارم حالت اویزان
    چه چیزایی باید بیشتر مصرف کنم؟
    دوچرخه سواری زیاد میرم بدنسازی هم میخوام برم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دوست عزیز

      برای ساخت عضلات افزایش حجم میبایست مواد غذایی پروتئینی مثل گوشت،تخم مرغ، ماهی ، شیر و غیره استفاده بشه
      اما نکته ی مهم اینجاست که حد و اندازه ی این مواد باید رعایت بشه که دوباره باعث چاقی شما نشه
      ضمن اینکه حتما باید تمرینات بدنسازی داشته باشید

      برای دریافت رژیم غذایی و یا برنامه های تمرینی میتونید از طریق لینک زیر از بنده برنامه دریافت کنید
      http://bit.ly/2KFfPeV
  • تصویر کاربر س،اسماعیلی چهارشنبه ۲۲ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید،من حدود ۳۰سال سن دارم و ۶۷.۸ کیلو وزنمه قدم ۱۶۷
    حدودسه ساله ک بدنسازی با دستگاه کار میکنم،میخواستم بدونم ایا خوردن پروتین وی باعث افزایش حجم عضلانی میشه در قسمت باسن؟ و اینکه از وزنم راضی هستم با خوردنش چاق نمیشم؟
    فقط هدفم از خوردن پروتین وی حجم گرفتن باسن هستش
    ممنونم ازتون
    ایا بخورم این پرتوین رو؟ و اگه بله چه مقدار در طول روز؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۷ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    من 55 کیلو وزن دارم قدم 182 سانت است ازتون یه میخام یه مکمل خوب برای حجم معرفی کنین ممنون اگه امکانش هست پیامک کنی چون ایمیلم باز نمیشه با تشکر
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۱۷ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    مربی من توی برنامه جدیدی که به من داده مصرف whey رو یک پیمانه قبل از تمرین و یک پیمانه بعد از تمرین تعیین کرده و همچنین مصرف کراتین رو ۵ گرم قبل از تمرین و سه گرم بعد از تمرین تعیین کرده. میخواستم بدون این حجم از مکمل برای یک دوره دو ماه آسیبی به کبدم نمیزنه؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر پریسا جمعه ۲۲ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید .من 24 سالمه رژیم لاغری گرفتم زیر نظر پزشک از 72 کیلو شدم 60 کیلو. بعد از دوسال الان شدم64 کیلو هرچقد تلش میکنم دیگه وزنم کم نمیشه. بخاطر رژیم سینه هام خیلی آب شد و یکم افتادگی پیدا کرد .توی خونه تردمیل دارم میخوام ببینم واسه اینکه این 4 کیلو وزنم کم بشه باید چقدر روزانه از تردمیل استفاده کنم ؟ولی نمیخوام سینه هام بیشتر از این آب بشه
    بیشتر چاق شدنم توی ناحیه ران و باسن و شکم اتفاق افتاده برام
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۲۲ دی ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات