دریافت رژیم لاغری آنلاین

بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به فیبریلاسیون دهلیزی

اگر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی باشید، وضعیتی که با ریتم نامنظم و سریع قلب مشخص می‌شود، احتمالا از این موضوع باخبرید که این بیماری می‌تواند باعث لخته شدن خون شده و ممکن است منجر به سکته مغزی یا سایر عوارض قلبی شود. اگرچه بازگرداندن ضربان قلب طبیعی با داروهای بتا بلوکر و کاهش خطر لخته شدن خون با داروهای رقیق کننده خون، سنگ بنای درمان هستند اما انتخاب های غذایی سالم نیز می تواند از عملکرد قلب شما حمایت کند. اما بهترین رژیم غذایی فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش با ایده آل شو همراه باشید.

رژیم غذایی و درمان فیبریلاسیون دهلیزی

یکی از سوالاتی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که چگونه رژیم غذایی می تواند به درمان فیبریلاسیون دهلیزی (Afib) کمک کند؟

هیچ برنامه غذایی واحدی وجود ندارد که بتواند این وضعیت را درمان کند. از دست دادن وزن اضافی کلید مدیریت علائم است. مطالعات نشان داده اند که در صورت کاهش وزن، می توان شدت فیبریلاسیون دهلیزی را کاهش داد و حتی تا حدودی باعث پسرفت آن شد. با وجود اینکه این رابطه به طور کامل درک نشده است، اما چربی اضافی ممکن است تولید هورمون هایی را تحریک کند که بر سیگنال الکتریکی و بر ریتم قلب فرد تأثیر می گذارد. در همین حال، رژیم غذایی مناسب می تواند علائم Afib را بهبود بخشیده و رژیم کتو تپش قلب ایجاد کند. در ادامه شما را با مواردی که باید بیشتر به دنبال آن باشید و از مواردی که باید اجتناب کنید بیشتر آشنا می کنیم.

میوه ها و سبزیجات

مدیریت کالری های دریافتی مهم است. یکی از راه های انجام این کار استفاده از غذاهای کم کالری مانند میوه ها و سبزیجات است. یک بررسی انجام شده در مجله آریتمی نشان داد که رژیم‌های غذایی گیاهی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات با کاهش میزان چاقی در میان افراد مبتلا به Afib همراه با کاهش احتمال بیماری قلبی مرتبط است. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که برای سیر کردن خود، حداقل نیمی از بشقاب تان را با میوه ها و سبزیجات پر کنید. به جای چیپس همراه با ساندویچ خود، توت تازه را در کنار تخم مرغ و نان تست یا سالاد جانبی امتحان کنید.

پروتئین بدون چربی

به مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ، لوبیا، توفو، آجیل و گوشت قرمز بدون چربی (مانند فیله گاو یا گوشت چرخ کرده ۹۵ درصد بدون چربی) بله بگویید. پروتئین های بدون چربی یکی دیگر از برندگان کاهش وزن هستند زیرا کالری نسبتاً کمی دارند، به علاوه به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری سیر بمانید. در واقع، مطالعه دیگری از کالج آمریکایی قلب و عروق نشان داد که زنانی که ۵۸ تا ۷۴ گرم پروتئین در روز مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر مصرف می‌کنند، به طور قابل‌توجهی کمتر به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا می‌شوند. با این حال، نیازی به افراط نیست. این مطالعه نشان داد که دریافت بیش از ۷۴ گرم پروتئین در روز هیچ مزیت اضافی بر روی این بیماری به همراه ندارد.

غلات کامل

پیروزی در نبرد با افزایش وزن مرتبط با افزایش سن و بدتر شدن علائم فیبریلاسیون دهلیزی تنها با ابزار غلات کامل در کنار آن میسر می شود. افراد میانسال و مسن‌تر که سه وعده غلات کامل در روز مصرف می‌کردند (نان سبوس‌دار، ماکارونی سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای یا بلغور جو دوسر) در مقایسه با افرادی که فقط نیمی از غلات مصرف می‌کردند، در طول ۱۸ سال افزایش سایز کمر را به صورت کمتری تجربه می کردند. طبق یک مطالعه مجله تغذیه، یک وعده روزانه غلات کامل. این افراد همچنین شاهد بهبود عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون، تری گلیسیرید و کلسترول HDL (خوب) بودند.

چربی های سالم

غذاهای غنی از چربی‌های غیراشباع مانند روغن زیتون و آووکادو انتخاب‌هایی برای سلامت قلب هستند، زیرا به بهبود سطح کلسترول کمک می‌کنند. هنگامی که از آنها به عنوان بخشی از الگوی غذایی مدیترانه ای لذت می برید – به سبزیجات برگدار تفت داده شده در سیر و روغن زیتون یا سوپ لوبیا سیاه روی آن آووکادو خرد شده فکر کنید. این مواد غذایی ممکن است به کاهش احتمال مشکلات قلبی مرتبط با فیبریلاسیون دهلیزی مانند نارسایی قلبی یا سکته مغزی کمک کنند.

علائم قلبی خاصی مانند ریتم و تپش های غیرعادی را تجربه می کنید. از کنار هر علائمی به سادگی عبور نکنید. گاهی تنها یک نشانه می تواند خاتمه دهنده زندگی شما باشد. 

ویزیت آنلاین قلب

آجیل

سری بعدی که هوس یک میان وعده کردید، مقداری بادام، گردو، بادام هندی یا بادام زمینی بخورید. یک مطالعه دو دهه ای نشان داد که خوردن تنها نصف وعده آجیل در روز (حدود دو قاشق غذاخوری) با کاهش خطر افزایش وزن طولانی مدت همراه است. آجیل مملو از فیبر و پروتئین است که به شما کمک می‌کند مدت بیشتری سیر بمانید، این حالت خود می‌تواند میل به خوردن غذاهای با ارزش غذایی کم مانند کوکی‌ها یا چیپس را از بین ببرد. علاوه بر این، چربی های غیراشباع سالم آنها می توانند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

لبنیات کم چرب

گزینه هایی مانند شیر کم چرب، ماست کم چرب ساده و بخش های متوسط پنیر بخشی از الگوی غذایی مدیترانه ای هستند که با کاهش خطر مشکلات قلبی در افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی همراه است. انجمن قلب و عروق آمریکا بیان می کند که می توانید با خوردن دو تا سه وعده در روز سیر شوید. از اسموتی میوه، سبزیجات و کره آجیلی با شیر، پنیر کوتیج کم‌چرب روی آن، خربزه یا موز خرد شده و اندکی پنیر چدار کم‌چرب (تقریباً به اندازه دو تاس) روی سالاد لذت ببرید.

اجتناب از مصرف مشروبات الکلی

این ضرب المثل در مورد مفید بودن یک لیوان الکل برای قلب زمانی که شما مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هستید صدق نمی کند. پزشکان به بیماران توصیه می کنند که مصرف خود را به کمتر از یک نوشیدنی در روز کاهش دهند. تحقیقات نشان می دهد که یک لیوان شراب، آبجو یا یک لیوان مشروب در طی روز می تواند شانس ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را تا ۱۶ درصد افزایش دهد. در یک مطالعه در مبتلایان با سابقه قبلی فیبریلاسیون دهلیزی، الکل می تواند احتمال اختلال در ریتم قلب را در عرض چهار ساعت پس از نوشیدن دو برابر کند.

اجتناب از مصرف نمک زیاد

احتمالاً می دانید که سنگین کردن نمکدان برای قلب شما مضر است، زیرا نمک مازاد می تواند فشار خون شما را افزایش دهد. طبق یک مطالعه مجله پزشکی داخلی، به نظر می رسد نمک می تواند خطر ابتلا به آریتمی را نیز افزایش دهد. اگرچه علت این وضعیت به طور کامل شناخته نشده است، اما برخی شواهد نشان می دهد که سدیم می تواند به نحوی بر نحوه پمپاژ و انقباض قلب تأثیر بگذارد. با پزشک خود در مورد مصرف نمک صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا رژیم کم سدیم (حداکثر ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم در روز) برای شما مناسب است یا خیر.

مواد غذایی مضر برای بیماران فیبریلاسیون دهلیزی

برخی از غذاهایی که این بیماران باید از آن اجتناب کنند چرا که ممکن است مستقیما باعث ایجاد علائم شده و خطر بیماری قلبی و کلسترول را افزایش دهند شامل:

  • کافئین و نوشیدنی های انرژی زا
  • الکل
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده
  • غذاها و نوشیدنی های شیرین
  • نمک

آیا نوشیدن آب به فیبریلاسیون دهلیزی کمک می کند؟

هیدراته ماندن و دریافت آب کافی برای این شرایط مفید است. کم آبی با سطوح کم الکترولیت همراه است که می تواند تحریک کننده این بیماری باشد. احتمال کم آبی بدن در هوای گرم، ورزش به ویژه در هوای گرم، بیماری هایی که باعث استفراغ یا اسهال می شوند و مصرف بیش از حد الکل وجود دارد. در این موارد برای اینکه هیدراته بمانید باید آب بیشتری مصرف کنید.

آیا موز برای فیبریلاسیون دهلیزی مفید است؟

از آنجایی که میوه موز سرشار از منیزیم و پتاسیم است برای آریتمی هایی مانند فیبریلاسیون دهلیزی و فلاتر دهلیزی می تواند مفید واقع شود.

کدام میوه ها برای آریتمی مفید هستند؟

اگر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هستید نیازی نیست که هنگام تلاش برای افزایش مصرف مواد معدنی و مواد مغذی ضروری خود را محدود به موز کنید. بسیاری از میوه های خوشمزه دیگر وجود دارند که سرشار از منیزیم و پتاسیم هستند.

✔ میوه های معمولی که پتاسیم بالایی دارند:

  • آووکادو
  • کیوی
  • موز
  • انار
  • زردآلو (خشک یا تازه)
  • خربزه
  • گیلاس

✔ میوه های معمولی که سرشار از منیزیم هستند:

  • انجیر خشک (بیشترین میزان منیزیم را با بیش از دو برابر منیزیم در هر ۱۰۰ گرم میوه پر منیزیم دیگر مانند آووکادو و موز دارد)
  • آووکادو
  • موز
  • کیوی
  • پاپایا
  • تمشک
  • طالبی
  • گریپ فروت

منبع

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم