دریافت رژیم لاغری آنلاین

چرا من همیشه گرسنه هستم؟

احساس گرسنگی و میل به خوردن بیش از حد، می ‌تواند به خاطر دلایل متعددی از جمله استرس، مصرف دارو و برخی بیماری ها اتفاق افتد. در این نوشتار نیز به توضیح بعضی از دلایل مؤثر بر آن خواهیم پرداخت.

  • اضطراب و استرس

هنگام اضطراب و استرس، ابتدا احساس گرسنگی با ترشح هورمون آدرنالین برطرف می ‌شود اما در صورت ادامه پیدا کردن اضطراب، میزان برخی هورمون های دیگر مانند کورتیزول نیز افزایش می یابد که به سرعت موجب احساس گرسنگی در شخص می‌ گردد. پس از رفع استرس، میزان هورمون کورتیزول کاهش می یابد و باعث بازگشت به وضعیت نرمال می ‌شود.

استرس و لاغری

  • تشنگی

گاهی احساس گرسنگی در واقع به دلیل احساس تشنگی و نیاز به آب است. به همین دلیل بد نیست ابتدا کمی آب بنوشید و در صورتی که هنوز احساس گرسنگی داشتید، چیزی بخورید اما دقت داشته باشید که نوشیدن آب می ‌تواند مانع پرخوری شود.

  • افزایش قند خون

مصرف کربوهیدرات های شیرین و نشاسته دار مانند دونات، شیرینی و نوشابه می ‌تواند به سرعت باعث افزایش قند خون شود. به همین دلیل بدن نیز انسولین بیشتری را به منظور کمک به سلول ها برای ذخیره و مصرف قند ترشح می ‌کند؛ اما باید توجه داشت که جریان قند بیش از حد می ‌تواند سبب ترشح بیش از حد انسولین شود که قند خون را به شدت کاهش می‌ دهد و باعث احساس گرسنگی در شخص می ‌شود.

  • دیابت

پرخوری می ‌تواند یکی از نشانه های دیابت باشد. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که بدن احساس می ‌کند به سوخت بیشتری برای سوزاندن نیاز دارد و به همین دلیل احساس گرسنگی در فرد به وجود می آید. مشکل اصلی اما به دلیل عدم توانایی بدن در تبدیل غذا به سوخت است. علائمی دیگری از قبیل کاهش وزن، ادرار بیش از حد و احساس خستگی نیز از دیگر علائم آن است که راجع به آن باید با پزشک گفتگو کرد.

دیابت حاملگی

  • کاهش قند خون

کاهش قند خون زمانی اتفاق می افتد که شخص ظرف مدت چند ساعت چیزی میل نکرده باشد. کاهش قند خون در واقع به معنی کافی نبودن میزان گلوکز در خون است که سبب خستگی، ضعف و سرگیجه شود. غذا خوردن، مصرف کربوهیدرات ها می ‌تواند باعث افزایش قند خون شود. مصرف برخی داروها نیز بر اساس تجویز پزشک موجب کنترل و جلوگیری از کاهش مجدد قند خون می ‌شود.

  • بارداری

در حالی‌ که برخی زنان در هفته های ابتدایی بارداری ممکن است احساس تهوع نسبت به غذا داشته باشند، برخی دیگر احساس گرسنگی همیشگی دارند. ویار داشتن نیز یکی از دیگر از دلایل آن است که در دوران بارداری به سراغ زنان می آید.

مصرف قرص اکساندرولون در دوران بارداری

  • غذا خوردن سریع

زمانی که ما با ولع و به سرعت غذا می‌ خوریم، در واقع به بدن زمان کافی برای احساس سیر بودن را نمی دهیم. از این رو آهسته غذا خوردن علاوه بر اینکه باعث می ‌شود لذت بیشتری را در هنگام غذا خوردن احساس کنیم، مانع از پرخوری نیز می ‌شود. لذا باید در هنگام غذا خوردن باید دقت بیشتری به خرج داد و لقمه های کوچک ‌تری انتخاب کنیم، غذا را بیشتر بجویم و از آن لذت ببریم.

  • ارزش غذایی

برخی غذا ها اگرچه دارای کالری یکسانی هستند اما از ارزش غذایی بالاتری برخوردارند و باعث سیری بهتر شخص می ‌شوند. به عنوان مثال سیب زمینی کبابی از ارزش غذایی بالاتری نسبت به سیب زمینی سرخ کرده برخوردار است.

  • دیدن غذاهای خوشمزه

گاهی ممکن است در هنگام عبور از خیابان متوجه تبلیغ غذایی خوشمزه و یا بوی کلوچه تازه شوید که میل شدید برای خوردن آن غذا در شما ایجاد می ‌کند. همین عامل برای اینکه شما احساس گرسنگی کنید کافی است، هرچند گرسنه نباشید.

  • احساسات

غذا خوردن احساسی، عنوانی که شاید به گوشتان خورده باشد. این عنوان در مورد بعضی افراد صدق می ‌کند که در هنگام ناراحتی، خستگی و پریشانی، احساس گرسنگی می‌ کنند. در صورتی که واقعاً گرسنه نیستید، سعی کنید خود را به کاری مشغول کنید که از آن لذت می ‌برید.

  • پرکاری غده تیروئید

پرکاری تیروئید باعث احساس خستگی، اضطراب و گرسنگی دائمی در شخص می ‌شود. در صورت مشاهده چنین علائمی لازم که حتماً به پزشک مراجعه شود. چنانچه شخص مبتلا به اختلالات غده تیروئید باشد، ناگزیر به مصرف دارو یا عمل جراحی و یا هردو خواهد بود.

  • مصرف دارو

مصرف برخی داروها از قبیل داروهای آنتی هیستامین، آرام بخش و داروهای کورتیکواستروئیدی که برای بیماری های غدد فوق کلیوی استفاده می ‌شود سبب ایجاد تغییراتی در اشتهای شخص می ‌شود. در صورت مشاهده چنین مواردی پیش از قطع دارو باید مراتب را به پزشک گزارش داد.

  • نداشتن خواب کافی

نداشتن خواب کافی باعث تغییر در میزان هورمون های لپتین و گریلین می ‌شود که نقش به سزایی در احساس گرسنگی فرد دارند. این هورمون سبب ایجاد میل شدید برای دریافت کالری بیشتر به منظور رفع احساس گرسنگی نیز می‌ گردد.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی ایده آل | رژیم لاغری | تناسب اندام | بدنسازی | فیتنس

? شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم |واحد ۱۳
☎ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زمانزاد دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    درود .. وقت به خیر
    بنده در حال خواندن کتاب موفقیت نامحدود آنتونی رابینز هستم .. در جایی نوشتن که خوردن پروتئین انرژی بدن را تلف می کند و بهتر است از خوردن غذاهای پرتئین دار مثل گوشت اجتناب شود .. چند روزی است مصرف گوشت و لبنیات را بسیار محدود کرده ام .. نظر شما چیست ؟!
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمدی جمعه ۶ مهر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    من ۲۴ ساله پسر هستم وزنم همیشه روی ۵۰ کیلو ثابت هست ، و قدم ۱۷۰ هست باید چیکار کنم ، غذا میخورم ولی بازم همونه ، بعد هر وعده غذایی درجا میرم دستشویی به صورت اسهال همیشه همینطوره . لطفا برنامه غذایی بدید و راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۶ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دوست عزیز
      وقت شما بخیر

      ابتدا باید مشکل گوارشی شما مشخص و درمان شود و بعد از آن اقدام به رژیم درمانی نمایید
      برای دریافت رژیم از قسمت رژیم آنلاین سایت ثبت نام کنید
  • تصویر کاربر فیروز سه شنبه ۲۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام .وقت بخیر .ببخشید من به هر آزمایشی که بگید رفتم بابت لاغریم تیرویید انگل .چک کامل .بدنم مشکلی نداره ولی خیلی لاغرم .قدم 1/195 وزنم 63 کیلو گرم ممکنه کمکم کنید
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۲۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دوست عزیز


      راه حل افزایش وزن شما تمرینات ورزشی مناسب به همراه رژیم غذایی هست
      تمرینات بدنسازی به شما کمک میکنه که هم عضله سازی و افزایش وزن داشته باشید و هم اشتهای بهتری برای میل کردن غذا

      برای دریافت برنامه تمرین و رژیم غذایی میتونید حضوری مراجعه بفرمایید
      شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم
      ۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    باسلام
    لطفا نحوه استفاده از قرص مخمر رو بگید؟؟؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام

      روزانه 3 تا 6 عدد
      همراه با هر وعده غذایی 1 تا 2 عدد مصرف شود
  • تصویر کاربر مهدیه سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام 26سالمه تالاسمی مینوردارم و فقراهن کم خونی موتشدید کرده .دکتر گفت باید قرص اهن مصرف کنم ولی نمیتونم چون دل درد وعوارض گوارشی بدی داره برام چندنوع ملح فومارات بیس گلیسینات و اهن هموگلوبین بابرندهای مختلف امتحان کردم ولی همه مشکل سازشدن برام.لطفا راهنماییم کنید بگید چکارکنم .عوارض کم خونی دل درد خستگی ریزش مو ضعف تپش قلب دارم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      با سلام اگه فردي تحمل گوارشي هيچ كدوم از انواع تركيبات خوراكي اهن رو نداشته باشد ،جهت جايگزيني اهن تزريقي پيشنهاد مي شود.
  • تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با عرض سلام جوانی هستم 27 ساله از 13 سالگی استمنا انجام میدادم ولی در حال حاضر ترک کردم و بسیار لاغر و ضعیف هستم و اندام بچهگانه دارم و ساق پایم بیش از حد لاغر است.از شما تقاضا دارم دارویی یا برنامه غایی مناسب برایم تجویز کنید تا به حالت عادی برگردم. قد:158 وزن:44
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      با سلام شما ابتدا با مراجعه به پزشك علل زمينه اي لاغري رو ردكنيد و در صورت نبودن مشكل با كمك همكاران تغذيه با رژيم غذايي دنبال افزايش وزن باشيد.
  • تصویر کاربر kimia دوشنبه ۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام.من طبق برنامه ای که برای چاق شدن در یک هفته در سایت قرار داده بودید عمل کردم و وعده های غذایی زیادی هم دارم اما اصلا چاق نمیشوم یا نهایتا یک کیلو اضافه وزن پیدا میکنم. لطفا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر خسرو شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    تصویر قرصی که بدستم رسیده است را ضمیمه کرده ام. تا به حال از هیچ هورمونی استفاده نکرده ام. آیا با مصرف 5 میلی گرم در روز (به مدت 100 روز)، تست دوپینگ مثبت خواهد شد؟ (جنس مذکر - وزن 90). در متن مقاله آمده است: حتی افراد حساس هم نباید نگران مشکل بزرگ شدن سینه باشند. با 5 میلی گرم در روز، آیا واقعا چنین است؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر س. جمعه ۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده خانومی 33 ساله هستم. قد 155 و وزن 47 کیلو. حدود 7 سال قرص لووکسین مصرف می کنم، تیروئیدم کم کار هست اما از نظر ظاهر خیلی لاغرم . این مسئله باعث ناراحتی روحی من شده به طوری که بخاطر این قضیه هنوز مجردم. خواهشمندم هر طور که ممکنه کمک و راهنمایی بفرمائید. با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    میخواستم ببینم شما میتونید یه برنامه غذایی و تمرینی برام بنویسین تازه میخوام بدنسازی رو شروع کنم و فقط برای تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل میخوام برم بدنسازی نه برای زیبایی اندام و... الان وزنم 72 و قد 160 وسنم 22
    آزمایش هم دادم فقط ویتامینD کمبود داشتم ک اخیرا دوتا آمپول ویتامین D تزریق کردم
    ممنون میشم اگه قبول زحمت کنبن و برنامه بنویسین برام?
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات