دریافت رژیم لاغری آنلاین

درمان لاغری کل بدن با رژیم غذایی چاقی

مهم نیست که شما فکر می کنید خیلی می خورید. اگر واقعا به دنبال چاق شدن هستید، باید میانگین کالری مصرفیتان کمتر از میزان کالری باشد که دریافت می کنید. برای چاق شدن و افزایش وزن می بایست، باید یک مازاد کالری دریافت کنید. مازاد انرژی یعنی اینکه بیشتر غذا بخورید تا وزن تان افزایش پیدا کند و دیگر لاغر نباشید.

چرا نمی توانید وزنتان را زیاد کنید؟

افراد لاغر معمولا فکر می کنند که می توانند بدون افزایش وزن هر چیزی را بخورند. فراموش نکنید هر چیزی!! آنها بر این باورند که می توانند تمام روز غذای بی ارزش بخورند زیرا متابولیسم سریعی دارند. برخی فکر می کنند که نمی توانند وزن خود را افزایش دهند، زیرا آنها مواد غذایی را که می خورند نمی توانند هضم کنند و یا استرس و انگل دارند.

استرس و لاغری

اما مسئله اصلی این است که:

شما می توانید همه چیز را بدون اینکه وزنتان زیاد شود، بخورید؛ در واقع خیلی از مواد غذایی که روزانه به مقدار زیادی مصرف می کنید، فاقد ارزش غذایی هستند. پس در واقعیت شما هیچ چیزی نمی خورید!!!

برای اثبات این مسئله، هر روز کالری مصرفی تان را محاسبه کنید. شما خواهید دید که کالری زیادی مصرف نمی کنید و این دلیل اصلی عدم چاق شدن شما می باشد.

بعضی از مردم جنب و جوش بیشتری دارند و به زمان بیشتری برای چاق شدن نیاز دارند. بعضی ها نیز به طور طبیعی لاغر هستند؛ زیرا مادرزادی جثه ی کوچکی دارند. اما همین لاغرها، اگر کالری بیشتری مصرف کنند چاق می شوند.

مهم نیست اگر شما متابولیسم بالا، جثه ی کوچک دارید و یا ژنتیکی لاغر هستید تنها تفاوت شما با یک فرد معمولی در این است که باید بیشتر از او غذا بخورید.

سه عاملی که شما را از یک فرد لاغر به یک فرد عضلانی تبدیل می کند، تغذیه، ورزش و تدوام آنهاست. در اینجا مهمترین نکات برای چاق شدن افراد لاغر آورده شده است:

۱- بیشتر بخورید

کالری مصرفیتان بیشتر از سوخت و ساز بدنتان باشد. اما اگر وزنتان زیاد نشد، بدانید که به اندازه کافی نخورده اید.

۲- وعده های غذایی بیشتری بخورید 

خوردن وعده های غذایی کوچک تر از خوردن غذاهای بزرگ تر آسان تر است. زود بیدار شوید، صبحانه بخورید و روزانه ۳-۴ وعده غذا بخورید.

صبحانه

شما برای افزایش وزن به ۳۵۰۰ کیلوکالری در روز نیاز دارید. خوردن ۵ وعده ی غذایی ۷۰۰ کیلو کالری راحت تر از خوردن سه وعده غذایی ۱۱۵۰ کیلوکالری است.
بازه ی زمانی غذا خوردنتان را با زود بیدار شدن از خواب و خوردن صبحانه افزایش دهید. بسیاری از افراد لاغر برای صبحانه چیزی نمی خورند، یک قطعه شیرینی در ظهر و سپس یک پیتزا برای شام!
بازه ی زمانی غذا خوردن آنها کمتر از ۱۰ ساعت طول می کشد. به همین دلیل آنها نمی توانند وزن شان را زیاد کنند.

۳- غذاهای متراکم بخورید

با خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات و  یا چربی در هر وعده، کالری بیشتری دریافت می کنید مثل: پاستا، میوه های خشک، آجیل و غیره.

سبزیجات برای سلامتی مفید هستند اما کالری زیادی ندارند. ۱۰۰ گرم سالاد تنها ۲۵ کیلو کالری دارد، در حالیکه ۱۰۰ گرم ماکارونی ۳۸۰ کیلوکالری دارد؛ یعنی ۱۵ برابر بیشتر!! این به این معنی نیست که سبزیجات نخورید ولی باید بیشتر غذاهای حاوی کربوهیدرات و چربی بخورید.
افزایش وزن سریع با پاستا
  • دانه ها: ماکارونی، برنج، جو، نان ساندویچ
  • سیب زمینی، سیب زمینی شیرین
  • چربی: روغن زیتون، نارگیل، آووکادو
  • گوشت: مرغ، گوشت گاو، ماهی چرب
  • آجیل: گردو، بادام، کره بادام زمینی، آجیل مخلوط
  • میوه های خشک شده: کشمش، خرما، آلو، زردآلو
  • لبنیات: شیر کامل، ماست خامه ای، پنیر
مواد غذایی ناسالم چون کالری زیادی دارند برای افزایش وزن مناسبند. کباب، چیپس، کوکی ها، سرخ کردنی ها، بستنی و غیره. اما خوردن بیش از حد مواد غذایی ناسالم باعث ایجاد عادت های بد غذایی می شوند که در بلند مدت سبب افزایش چربی به خصوص در اطراف شکم خواهد شد.
بنابراین مقدار مواد غذایی بیشتر برای افزایش وزن مهم است، اما کیفیت مواد غذایی نیز اهمیت دارد. شما قرار است عضله بسازید. با خوردن غذاهای با کیفیت، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای ساخت عضله را نیز در اختیار بدنتان قرار می دهید. این کار قدرت و افزایش عضلات را به حداکثر می رساند.
این به این معنی نیست که اصلا غذاهای ناسالم نخورید. شما می توانید یک وعده از آنها بخورید مثل کیک و یا بستنی ولی باید مصرف آنها را محدود کنید. ۹۰% غذاهای سالم، ۱۰% هله هوله!!!

۴- پروتئین بیشتری بخورید

عضلات شما نیاز به پروتئین دارند تا با ورزش بزرگتر شوند. با هر وعده ی غذاییتان یک منبع کامل پروتئین مثل: گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و غیره بخورید.

چاق شدن با استیک
برای ساخت عضله به روزانه ۴٫۵ گرم پروتئین به ازای هر دو کیلوگرم وزن بدن نیاز دارید. یک فرد لاغر با ۶۰ کیلوگرم وزن، به ۱۳۵ گرم پروتئین در روز نیاز دارد. شما می توانید به راحتی با خوردن یک منبع کامل پروتئین با هر وعده غذایی به این عدد برسید در اینجا برخی از بهترین منابع پروتئین برای افزایش وزن آمده است:
  • استیک، کباب تابه ای
  • سینه مرغ، ران مرغ
  • ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی خاویار، ساردین
  • ماست، پنیر، شیر
  • تخم مرغ کامل
مواد مغذی کربوهیدرات ها و چربی ها کم است که این مسئله برای افزایش وزن اهمیتی ندارد. چیزی که مهم است این است که میزان کالری دریافتیتان بیشتر از سوخت و ساز بدنتان باشد. ۴ و نیم گرم پروتئین دریافتی روزانه را بخورید و بقیه ی کالری مصرفیتان را با چربی و کربوهیدرات پر کنید.
اشتباه نکنید و از کربوهیدرات ها و  یا چربی ها، به خاطر ترس از چاق شدن اجتناب نکنید، کربوهیدرات و چربی ها کالری بیشتری نسبت به پروتئین دارند. اگر از آنها اجتناب کنید، افزایش وزن برایتان سخت تر می شود. اکثر مردم نمی توانند عضله و وزن خود را بدون مصرف برخی چربی ها افزایش دهند.

۵- غذاهای مایع بخورید

هضم مواد غذایی مخلوط، آسان تر از مواد غذایی جامد است. با خوردن غذاهای مایع، به اندازه کافی احساس سیری نمی کنید و زودتر گرسنه می شوید.

در ادامه یک دستور غذایی ۱۰۰۰ کیلو کالری ساده برای چاق شدن آمده است.
طرز تهیه: ۱۰۰ گرم جو، ۱عدد موز، ۱ قاشق غذا خوری کره ی بادام زمینی، ۳۰۰میلی لیتر شیر کامل و ۲ قاشق غذاخوری سر پر پروتئین وی را با هم مخلوط کنید.
این ترکیب ۱۰۴۸ کیلو کالری دارد که حاوی ۸۰ گرم پروتئین، ۱۲۰ گرم کربوهیدرات و ۲۸ گرم چربی است. می توانید آن را برای صبحانه بخورید و با خوردن ۲ وعده ی غذایی اصلی جامد و میان وعده به راحتی وزن زیاد کنید.
برنامه غذایی چاقی
از مکمل های افزایش دهنده وزن استفاده نکنید. آنها معمولا با قندهای بی ارزش پر می شوند که باعث افزایش چربی و گرسنگی بیشتر شما می شوند. به جای آن به طور منظم از پروتئین وی استفاده کنید و وزن خود را با جو و شیر افزایش دهید که هم ارزانتر است هم سالمتر. زیرا به جای شکر مصنوعی، ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر را دریافت می کنید.

اگر تنبل هستید، فقط شیر بنوشید.

یک لیتر شیر کامل دارای ۶۰۰ کیلو کالری و ۳۳ گرم پروتئین است. شیر خوشمزه است و نیازی به تهیه ندارد.

 

۶- کالری مصرفیتان را محاسبه کنید

کالری سنج های خوب برای حفظ وزن حدود ۱۶ کیلو کالری به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، پیشنهاد می کنند. یک فرد لاغر با ۶۰ kg وزن در روز باید ۲۱۱۲ kcal دریافت کند. لازم نیست این عدد ۱۰۰% دقیق باشد، شما فقط به دنبال یک نقطه شروع باشید سپس کالری دریافتیتان را با برنامه تنظیم کنید.

نرم افزار محاسبه کالری

برای افزایش وزن هر روز ۵۰۰ کیلو کالری اضافه کنید. برای فرد لاغر ۶۰ kg ذکر شده این کار را تا ۲۶۰۰ کیلو کالری انجام دهید. در ضمن کالری ذکر شده روی برچسبهای غذایی ۱۰۰٪ دقیق نیستند.

۷- وزنه های سنگین بلند کنید

ترکیبی از تمرینات اسکوات و دد لیفت (وزنه برداری) را انجام دهید که باعث افزایش قدرت و عضله سازی می شوند. وزنه زدن باعث ایجاد توده عضلانی می شود. بدن شما از غذاهایی که می خورید برای عضله سازی استفاده می کند. وزنه زدن نیز اشتهای شما را افزایش می دهد.

اگر وزنه نزنید یا آن را به درستی انجام ندهید، تمام مواد غذایی اضافی که می خورید، به صورت چربی، مخصوصا در اطراف شکم ذخیره می شود.

راهنمای وزنه زدن

  •   وزن آزاد

این روش، موثرتر از دستگاه است، زیرا شما وزنه را خودتان بالانس می کنید. امن تر است؛ زیرا کنترل میله دست خودتان است. از دمبل نیز موثرتر است؛ زیرا شما می توانید در هر تمرین وزنه را تا ۰٫۵ کیلوگرم سنگین تر کنید.

برنامه بدنسازی افزایش وزن

  • وزنه تان را سنگین تر کنید.

همیشه سعی کنید وزنه ی بیشتری نسبت به آخرین بار انتخاب کنید. اگر هر بار همان وزنه را انتخاب کنید، نمیتوانید عضله بسازید.

  • تمرینات را درست انجام دهید.

شما باید حرکات را برای افزایش مناسب عضله به صورت کامل انجام دهید، نیمه اسکات رفتن ۵۰% سودمند است. انجام درست تمرینات، از آسیب ها جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا وزنه های سنگین تری بزنید که باعث افزایش قدرت و حجم عضله می شود.

برنامه ورزشی برای چاق شدن

  • تمرینات ترکیبی

اسکات، ددلیفت، بنچ (لبه ی نیمکت می نشینید و با بازویتان پایین می ایید)، پرس، رو (یک دستتان را روی زمین بگذارید و دست دیگرتان را با وزنه بالا و پایین ببرید). این تمرینات همزمان چندین عضله را با سنگین ترین وزنه ها به کار می گیرند و باعث حداکثر قدرت و رشد ماهیچه ها در بدن می شوند. این ۵ تمرین باید بخش عمده ای از تمرینات شما باشد.

  • استراحت کنید.

عضلات برای باز یافتن توان خود بعد از تمرینات به استراحت نیاز دارند. اگر هر روز بدون استراحت ورزش کنید عضلات بزرگ نمی شوند. افراد لاغر به بیش از سه تمرین کامل بدن در هفته نیاز ندارند. انجام بیشتر باعث افزایش وزن نخواهد شد؛ در حالیکه خوردن کالری بیشتر باعث چاق شدن می شود.

با برنامه ورزش کنید.

به جای اینکه با دستور العمل خودتان ورزش کنید، از یک برنامه که کارکرد آن به اثبات رسیده استفاده کنید. مطمئنم که شما نمی خواهید زمان و تلاشتان به هدر رود.

۸- پایدار باشید 

اگر امروز زیاد بخورید و بقیه ی هفته کم بخورید وزنتان زیاد نمی شود. اکثر افراد لاغر که مایل به افزایش وزن هستند، متوجه می شوند که غذا خوردن سخت تر از تمرین است. این طبیعی است زیرا شما فقط سه بار در هفته هر بار ۱ ساعت ورزش می کنید، اما مجبورید چهار تا پنج بار در روز غذا بخورید.

اگر برنامه ای نداشته باشید، شکست می خورید. شما به باشگاه نمی روید. باشگاه در خانه شماست بنابریان از خود بپرسید که چه کاری باید انجام دهم؟ در قدم اول شما نیاز به یک برنامه دارید، پس یخچالتان را با مواد غذایی مورد نیاز برای هر هفته پر کنید و برای افزایش وزن برنامه غذایی داشته باشید. علاوه براین، هنگامی که از رژیم غذایی خود خسته می شوید، فقط برخی از وعده های غذایی را تغییر دهید و همچنان با اراده قوی ادامه دهید.
سالاد رژیمی
از قبل غذاها را آماده کنید. می توانید صبح ۴۵ دقیقه زودتر بیدار شوید یا وقتی از سر کار به خانه بازگشتید، غذاها را آماده کنید، یا یک روز تعطیل را برای آماده کردن غذاهای هفته انتخاب کنید.

وزن ایده ال چقدر است؟

برای لاغر نبودن چند کیلو وزن باید اضافه کنید؟ یک قاعده ساده این است که قد خود را با سانتیمتر اندازه بگیرید، به ۱۰۰ تقسیم کنید، این وزن هدف شما به کیلوگرم است. اگر کمتر از این عدد باشید، شما یک فرد لاغر به حساب می آیید.

 چگونه سریع چاق شویم؟

برای چاق شدن سریع می توانید ۱۰۰۰ کیلوکالری در روز اضافه کنید. بنابراین فردی با وزن ۶۰ کیلوگرم باید تا ۳۱۰۰ kcal در روز ادامه دهد. این کار با ۵۰۰ کیلوکالری اضافی در روز شروع کردن ساده تر است تا بدنتان به خوردن غذاهای بیشتر عادت کند.

به یاد داشته باشید میانگین کالری مصرفی روزانه شما در پایان هفته و ماه تعیین می کند که وزن شما افزایش میابد یا نه. اگر امروز ۳۱۰۰ کیلوکالری مصرف کنید اما ۳ روز آینده فقط ۱۵۰۰ کیلو کالری دریافت کنید، بعید است وزنتان افزایش یابد!

طبیعی است که در ابتدا، هر روز نتوانید کالری زیادی مصرف کنید، اما هر چه بیشتر غذا بخورید، معده تان گشاد می شود و ظرف دو هفته می توانید کالری بیشتری مصرف کنید. واقعا گرسنه تر می شوید. اما هفته اول معمولا سخت تر است و ممکن است خودتان را مجبور به خوردن کنید.
چاق شدن افراد لاغر

بهترین زمان برای وزن کردن چه موقع است؟

 پیشرفت خود را با هر هفته وزن کردن پیگیری کنید، و این کار را هر بار در ساعت و روز معینی انجام دهید، بهترین زمان برای وزن کردن صبح بعد از بیدار شدن و دستشویی رفتن است.

 

هر روز خودتان را وزن نکنید وزن شما روزانه بر اساس مقدار محتویات معده / روده، مصرف آب / نمک، و غیره تغییر می کند. این امر باعث به اشتباه انداختن شما خواهد شد.

چگونه در یک هفته نیم کیلوگرم چاق شویم؟

هدف، افزایش ۰٫۵ کیلوگرم وزن در هر هفته است. افراد لاغر که در ابتدا زیاد غذا نمی خوردند، اغلب در هفته ی اول بیشتر وزن اضافه می کنند اما این عمدتا به دلیل افزایش محتوای روده و معده و آب اضافی است. به یاد داشته باشید که می توانید به طور متوسط حداکثر ۰٫۵ کیلوگرم عضله خالص در هفته به وزنتان اضافه کنید.


اگر وزنتان زیاد شد، به دریافت همان مقدار کالری ادامه دهید ولی اگر بعد از دو هفته وزنتان زیاد نشد، مصرف کالری خود را افزایش دهید همین طور هر روز ۵۰۰ کیلوکالری اضافه کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. تا زمانی که وزنتان زیاد نشده این کار را تکرار کنید.

چاق شدن در یک هفته

اگر ۱۰ کیلوگرم به وزنتان اضافه شد، دیگر با دریافت همان مقدار کالری، ۱۰ کیلوگرم دیگر چاق نمی شوید. افراد لاغر با عضلات کمتر نسبت به افراد بزرگ و قوی به کالری کمتری نیاز دارند، زیرا در حالت استراحت کالری کمتری می سوزانند. هرچه چاق تر شوید، برای اضافه وزن بیشتر، به غذای بیشتری احتیاج دارید.

 برنامه غذایی چاق شدن

در ادامه یک برنامه غذایی برای افزایش وزن پیشنهاد شده است:

جو دوسر، کشمش، ماست، شیر

۸ صبحصبحانه

آجیل، موز

۱۱ صبح

میان وعده

مرغ، پاستا با پنیر پارمیسان

۲ ظهر

ناهار

میوه های خشک

۵ عصر

میان وعده

استیک با سیب زمینی۸ شب

شام

 

 شما باید پنج وعده غذایی کوچک هر سه ساعت یکبار بخورید. این برنامه برای افرادی که عادت به صبحانه خوردن ندارند و یا وعده غذایی آنها با ناهار شروع می شود، می تواند دشوار باشد. فراموش نکنید که روز خود را با صبحانه آغاز کنید و روزانه ۴ الی ۵ عدد میوه بخورید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات