دریافت رژیم لاغری آنلاین

گول رژیمی بودن این 23 ماده غذایی را نخورید!

بازاریابان هوشمند هستند چراکه آنها می دانند که با زدن یک برچسب “سالم” بر روی یک محصول مواد غذایی مردم را قانع میکنند که مردم آن را خریداری کنند.

ما در اینجا به شما مواد غذایی را معرفی می کنیم که اغلب تصور می شود که سالم هستند درصورتیکه اینطور نیست.

١- اسموتی

با وجود اینکه اسموتی ها بسیار خوشمزه بوده و می توانند سالم هم باشند،حاوی مقدار زیادی کالری و مواد غذایی قندی بوده که از آبمیوه ها،پوره ها و ماست شیرین شده درست می شوند. شما با مصرف این اسنک، هزاران کالری وارد بدن خود کرده و مقدار قند مصرفی تان از حد مجاز روزانه بیشتر خواهد شد.

٢- چیپس سبزیجات

چیپس سبزیجات

به نظر می رسد که چیپس های سبزیجات انتخاب سالمی باشند اما بهتر است بدانید این سبزیجات به شیوه ای تولید می شوند که با خوردن آن ها یک تن نمک (و یا شاید هم شکر) وارد بدنتان خواهد شد بدون اینکه مواد غذایی مفیدی دریافت کنید.

٣- شیک های پروتئینی آماده

شیک های پروتئینی آماده

همانند اسموتی ها،شیک های آماده حاوی مقادیر بسیار بالای قند و دیگر مواد غذایی هستند که بدن شما به آن ها نیاز ندارد. شما می توانید خودتان با استفاده از پودر های پروتئین های گیاهی و شیر بدون شکر ،این شیک ها را درست کنید.

۴- ماست طعم دار

ماست از مواد غذایی بسیار خوب بوده که پروبیوتیک های موجود در آن برای روده ی شما  مفید است ؛ اما هنگامیکه انواع طعم دار آن را از  فروشگاه ها خریداری می کنید از خواص آن بی بهره خواهید ماند. علت : یک اونس(۳۰ گرم) از این ماست ها حاوی مقدار زیادی شکر بعضاً ٢٠ گرم و یا بیشتر هستند.

۵- چیپس های بدون روغن

چیپس های بدون روغن

چیپس های بدون روغن که به عنوان جایگزین چیپس های معمولی تولید می شوند، درست است که در روغن سرخ نمی شوند اما حاوی مقادیر بسیار بیشتری سدیم و حتی شکر اضافه هستند.

۶-بستنی کم چرب

متاسفانه بستنی ها اکثراً با خامه های سنگین و دیگر مواد غذایی اولیه ای تشکیل می شوند که کالری و چربی بسیار بالایی دارند. پس حتماً فکر می کنید که بستنی های رژیمی این مشکل راحل می کنند؟! اما پاسخ منفی است زیرا به بستنی های رژیمی برای طمع دار شدن انواع قند های مصنوعی و مواد شیمیایی  افزوده می شود.

٧- نوشابه های  رژیمی

این نوشابه ها ممکن است فاقد کالری باشند، اما به علت مقادیر زیاد مواد شیمیایی و شیرین کننده های مصنوعی در آن ها،مصرفشان باعث افزایش تعداد باکتری های ناسالم روده شده و رسیدن به وزن ایده آل را دشوار خواهند کرد.

٨- چوب شور

این اسنک ها اغلب با آرد سفید غنی شده و مقدار زیادی نمک ساخته شده و محتوای غذایی آنها تقریبا صفر است. علاوه بر این، برخی از شرکت ها مقادیر زیادی مواد غذایی افزودنی به این اسنک ها می افزایند.

٩- نوشیدنی های پس از ورزش

قطعاً پس از انجام یک فعالیت سنگین نیاز به آبرسانی(هیدراته شدن) دارید. نوشیدنی هایی که تحت عنوان نوشیدنی های پس از ورزش تبلیغ می شوند فقط جنبه ی تبلیغاتی دارند. هر بطری از این نوشیدنی ها ٢۵٠ تا ٣٠٠ کالری داشته و مقدار قند موجود در آن ها هم اندازه با یک بطری نوشابه است.

١٠- هرچیزی که فاقد گلوتن است.

در اینجا باید یک مسئله را روشن کنیم: کسانی که از بیماری سلیاک رنج می برند باید از مواد غذایی عاری از گلوتن استفاده کنند، اما این بدان معنا نیست  که هرچیز عاری از گلوتن سالم است. بازاریاب ها به سرعت متوجه شدند که  زدن برچسب “فاقد گلوتن” روی غذاهایی مثل آب نبات باعث می شود که آنها سالم تر از آنچه که هستند، به نظر برسند. علاوه بر این، غذاهایی مانند کوکی ها و کیک هایی که بدون گلوتن ساخته می شوند اغلب دارای کالری بیشتری نسبت به همتایان دارای گلوتن خود هستند.

١١- پخت پاپ کورن در مایکروویو

پاپ کورن پر از فیبر و غلات سالم است. پاپ کورن های نیمه آماده ی بسته بندی شده که در مایکروویو درست می شوند، در واقع یکی از بدترین مواد غذایی در کره زمین  به شمار می روند زیرا که حاوی مقادیر زیادی از افزودنی ها و مواد شیمیایی هستند. بسیاری از مارک های موجود حاوی اسید های چرب ترنس بوده که تهدید کننده ی سلامت قلب هستند. این ماده افزودنی خطرناک ماده ی تخریب کننده سلولهای مغزی است. بدتر از همه، پوشش کیسه های آنهاست ؛این پوشش ماده ای است به نام اسید پرفلوئورواکتانوئیک که همان ماده ی سمی در قابلمه های تفلون می باشد.

١٢- آجیل بو داده

آجیل مخلوطی از بادام زمینی، بادام، دانه های آفتابگردان و کشمش است ؛ پس چگونه می تواند ناسالم باشد؟  بسیاری از مارک ها این آجیل ها را به شکر و نمک آغشته کرده و سپس بسته بندی می کنند. شما می توانید خودتان این مغز ها را تهیه کرده و با توجه به مقدار از آن مصرف کنید.

١٣- میوه خشک

میوه خوب است ؛ اما در حد اعتدال. همین امر برای میوه های خشک نیز صادق است، اما بهتر است که از آن ها استفاده نکنید. چرا؟ فروکتوز میوه ها هنگامیکه آن ها را خشک میکنند بیش تر می شود.همچنین کمپانی ها به آن ها شکر نیز می افزایند.

١۴- شیر سویا

شیر سویا

مطالعات اخیر نشان می دهند که شیر سویا حاوی مقادیر زیادی از یک ماده به نام گوئیتروژن است که می تواند مشکلات تیروئیدی به وجود آورد.

١۵- مواد غذایی منجمد

مواد غذایی منجمد

موادغذایی منجمد که  توسط برخی از شرکتهای غذایی به فروش میرسند،تصور می شود که سالم هستند، اما آنها با شکر، نمک و مواد نگهدارنده بارگذاری شده که هیچ مزیت بهداشتی ندارند.

١۶- آبمیوه

اکثر آبمیوه ها با شکر که مقدار آن از یک قوطی نوشابه بیش تر است، تهیه می شوند. مسلماً، این محصولات دارای مواد غذایی مفید هستند، اما بیشتر مواد غذایی مفید آن، از جمله فیبر، در طی فرایند تهیه و پردازش از بین می روند.

١٧-سالاد های آماده

سالاد های آماده

آیا فکر می کنید سالاد نسبت به همبرگر انتخاب سالم تری است؟ متاسفنه اینطور نیست. بهتر است که یک غذای کامل  به جای یک سالاد بردارید.مشکل ترکیباتی است که به سالاد شما اضافه می شوند.

١٨-سوپ های کنسرو شده

همانند پاپ کورن، سوپ هم می تواند یک وعده ی سالم باشد؛ اما نه وقتی که به صورت کنسرو شده است. در ابتدا بدانید که تمامی این کنسرو ها که برچسب “پردازش شده” دارند،حاوی مقادیر بالای سدیم هستند. همچنین در تمامی آنها چربی و شکر وجود دارد که این امر موجب افزایش کالری آن ها خواهد شد.لایه ی پلاستیکی پوشاننده بسیاری از کنسرو ها حاوی ماده ای به نام Bisphenol است که می تواند سیستم تولید مثلی خانم ها و سلامتی بچه ها را به خطر بیاندازد.

١٩-مافین ها

بعضی از مافین ها کالری بیشتری نسبت به یک کیک متوسط دارند. یک کیک متوسط حدود ۴٠٠ کالری و یک سوم چربی روزانه مورد نیاز بدنتان را دارد. علاوه بر این، بیشتر آن ها از مواد اولیه ای از جمله روغن ذرت، شربت های ذرت با فروکتوز بالا تشکیل شده اند که برای سلامتی عمومی شما مضر هستند.

٢٠- اسپری های روغن فاقد کالری

اسپری های روغن فاقد کالری

با اینکه این محصولات بدون کالری نام دارند،در هرچند بار اسپری کردن آنها ٨ یا ١٠ کالری وجود دارد.علت: سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید  مواد غذایی که در هر وعده از ۵ کالری کم تر انرژی داشته باشد،برچسب کالری صفر قرار می گیرد.همچنین ،در بسیاری از موارد این مواد از کره ی واقعی تشکیل نشده اند بلکه فقط حاوی مواد شیمیایی با طعم کره هستند.

٢١- آبنبات طبیعی

آبنبات طبیعی

آبنبات ها هیچوقت جزئی از یک رژیم سالم نیستند؛این امر در رابطه با آبنبات های ارگانیک هم صادق است.این آبنبات ها نیز همانند دیگر محصولات از مواد اشباع شده از شکر تشکیل می شوند.همچنین فاقد ارزش غذایی هستند.

٢٢- کره بادام زمینی کم چرب

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یک غذای سالم است که از چربی های مورد نیاز قلب و پروتئین های ساختاری عضلات تشکیل شده، اما وقتی که شما انواع کم چرب را انتخاب می کنید، خیلی از ماده‌های مفید آن حذف می شوند. چربی بخشی از کره بادام زمینی است که طعم آن را به بجود می آورد. تولید کنندگان این موضوع را می دانند، و چربی ها را با قندهای خوشمزه جایگزین می کنند.

٢٣- کمپوت های میوه

کمپوت های میوه

میوه خوب است، اما کمپوت میوه هیچ گاه انتخاب خوبی نیست. مطمئنا، این محصولات مانند میوه تازه خراب نخواهند شد؛زیرا که  در شربت های ذرت  و آب میوه های حاوی شکر نگهداری می شوند.

مرکز رژیم درمانی کلینیک قلب دکتر نجفی | رژیم لاغری

پاسداران | گلستان ۶ | پلاک ۴۱
☎️ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسن شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    باسلام.
    میخواستم یه برنامه غذایی برای لاغر شدنم بهم بدید.باید در عرض دو یا سه هفته ۷ الی ۸ کیلو لاغر کنم.
    قد ۱۷۷ وزن ۸۴
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر ایمان جمعه ۱۷ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    ایا پودر وی میتونم بخورم برای افزایش وزن...ورزش هم وقت نمیکنم برم...کار میکنم کارم نیمه سنگینه
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۱۷ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر بهشاد سه شنبه ۱۹ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من حجمی کار میکنم به نظر شما قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه تغذیه و خوراکی هایی باید مصرف بشه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید و بگید که چه چیز هایی باید بخورم
    سن 17 وزن 66 قد 180
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۱۹ دی ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۹ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر محترم
    بنده پسرس 19 ساله هستم که برای افزایش وزنم هر نوع مواد غذایی که برای افزایش وزن خوب بوده استفاده کرده ام اما هیچ نتیجه ای نگرفتم حالا از شما درخواست دارم راهنمایی کنید که چه نوع دارویی مصرف کنم که وزن بدم افزایش پیدا کنه درضمن الان وزنم حدود 45 و قدم 184 است ممنون
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۹ دی ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر لیلا سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام من دچار دیابت بارداری در 13هفته شدم به علت شیردهی کودک اولم وکاهش وزن دکتر مکمل لیدی میل تجویز کرد آیا با وجود دیابت بارداری میتوانم مصرف کنم؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر عباس شنبه ۲ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام.من قدم ۱۸۳ است و وزنم ۸۳.من رشته ورزشیم تکواندو و نیاز به سرعت پا داره. برای اینکه سرعت پام بره بالا باید وزنم رو پایین بیارم چیکار کنم که وزنم بیاد پایین پیشنهاد شما چیه؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۲ دی ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر زهره دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام ممنون که وقت می ذارید
    من صورتم نسبت به بدنم خیلی لاغره. می خواستم ببینم راهی هست که صورتم چاق شه؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات