دریافت رژیم لاغری آنلاین

هشدار به چاقی گلابی و سیبی شکل!

چاقی بیماری است که بعنوان رهاوردی از زندگی ماشینی امروز، گریبان بسیاری از شهروندان دنیای مدرن را گرفته است…نتیجه اما، بالارفتن تب تمایل به لاغری در کوچه، پس‌کوچه‌های شهر است، شاید از آن هم همه گیرتر، این وسوسه زیبایی و لاغری است که در ذهن بسیاری از آدم‌ها ریخته می‌شود…می‌ماند و ریشه می‌کند تا همه شبیه هم شوند: آدم‌هایی یک شکل،یک سایز با یک الگو!

چگونه اندامی گلابی شکل داشته باشی

کم‌تحرکی عامل چاقی

چاقی، در ساده ترین تعریف ناشی از نامتعادل بودن میزان دریافت انرژی از راه غذا و میزان مصرف یا سوخت انرژی در نتیجه فعالیت بدنی است. بنابراین، مؤثرترین روش درمان چاقی کم کردن میزان دریافت انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن است.امروزه متخصصان علت عمده چاقی را کم‌تحرکی و ورزش ناکافی می‌دانند.

تغییر رفتارهای جمعی، تنوع زیاد وسایل برقی، ساعات طولانی تماشای تلویزیون و فیلم‌های ویدئویی و بازی‌های کامپیوتری، زندگی مدرن را کم‌تحرک ساخته است. در اغلب کشورها، افراد بیشتر غذا می‌خورند و کمتر فعالیت می‌کنند. خوردن غذاهای آماده در خارج از منزل به دلیل مشغله‌های امروزی دلیل دیگری برای چاقی در دنیای مدرن است. این غذاها، بدون آنکه تمام مواد غذایی لازم را به بدن فرد برسانند، میزان چربی بالایی را به او تحمیل می‌کنند.

طبق پژوهش‌های انجام‌شده در ایران، میزان شیوع چاقی در مردان حدود ۲۷ درصد و در زنان ۴۰ درصد است. همچنین، شایع‌ترین محدوده سنی ابتلا به چاقی در مردان ۴۰ تا ۵۰ سالگی و در زنان ۵۰ تا ۶۰ سالگی است. طبق آخرین آمارها در حال حاضر درمجموع حدود ۵۰ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

به هرحال اینکه چاقی یک بیماری اجتماعی است، مشخص نیست، اما در دنیای اطرافتان که دقیق شوید، خیلی‌ها را غرق در آرزوی لاغر شدن می بینید…اینجا بعضی ها عاشق لاغری هستند، بعضی ها محتاج آن. عاشق‌ها، عشق همان یک لحظه ‌هستند که شلوار سایز کوچک‌تر روی کمرشان می‌نشیند، زمانی که به معنای واقعی «کمرباریک» می‌شوند…محتاج‌ها، اما بی‌تعارف به لاغر شدن نیاز دارند.

 چاقی زنان

چاقی دشمن سلامتی

چاقی دشمن زیبایی است؟!» عجله نکنید! درستی این جمله هنوز ثابت نشده…اما وقتی جای «زیبایی» را با کلمه‌ای دیگر عوض کنیم، به جماعتی می‌رسیم که به لاغر شدن نیاز دارند…چراکه چاقی حتما دشمن سلامتی است!

همین‌جاست که بسیاری از متخصصین علم پزشکی معتقدند که چاقی یک بیماری است؛ اگر هم بیماری نباشد عامل ده‌ها بیماری است: بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت (افزایش قند خون)، پرفشاری خون، سنگ کیسه صفرا، نقرس، آرتروز و همین‌طور سرطان‌های سینه، روده بزرگ و پروستات ،مشکلاتی هستند که به دنبال چاقی شکل می‌گیرند.

مردانی که سیب می‌شوند، زنانی که گلابی می‌شوند

اما پژوهشگران بسیاری معتقدند که درصد بالایی از مردان چاق، بر اثر بیماری‌های قلبی می‌میرند. بر این اساس تجمع چربی در بدن مردان معمولا در نواحی شکم صورت می‌گیرد و ابعاد دور کمر بعضی‌ها آنقدر زیاد می‌شود که ظاهرشان را شبیه «سیب» می‌کند.خب! تکلیف آقایان سیب که مشخص است. حالا نوبت خانم‌های گلابی است. چربی بسیاری از زنان در ران‌ها و نشمین‌گاه ذخیره می‌شود زیرا سطوح بالای استروژن باعث جمع شدن چربی در نیمه پایین بدن می‌شود.

 پیراهن‌ها در آستانه انفجار

درهرحال میزان چربی‌های اضافی در بدن بسیاری از مردم آنقدر بالا رفته که پیراهن‌ها در آستانه انفجار قرار گرفته‌اند…طول کمربندها بیشتر شده و چربی‌های برآمده از زیر لباس نمایان‌تر از قبل خودنمایی می‌کنند! اما اینها تنها ظاهر قضیه‌اند.

در دنیای واقعی وقتی شکم بزرگ می‌شود، قطر کمر زیاد می‌شود و فشار روی ستون فقرات زیاد شده و درد در ناحیه پشت را به دنبال دارد. در برخی افراد که کانال نخاعی آنها مستعد تنگی است، افزایش قوس کمری که با چاقی ایجاد می‌شود باعث شروع علایم تنگی کانال می‌شود مثل درد ناحیه کمر که به اندام‌های تحتانی (پاها) انتشار پیدا کرده و با گزگز و مورمور، بخصوص در کف پاها همراه است ؛علائمی که با ایستادن و راه رفتن تشدید و با نشستن بهتر می‌شوند و با اینحال می‌توانند هشداردهنده باشند.

 مشکلات روانی چاقی

لاغری یعنی زیبایی؟!

درهرصورت صرف نظر از مردانی که هر روز بیشتر از قبل به «شرک» شباهت پیدا می کنند، به زنان و دختران جوانی می‌رسیم که در آرزوی «باربی» شدن به سر می‌برند…آرزویی که در بیشتر مواقع عقیم می‌ماند!

تحقیقات نشان می دهند که بسیاری از زنان و دختران بخاطر داشتن اندامی متناسب و ترس بیش از اندازه از چاقی، اضافه وزن و OVERSIZEبودن ،به انواع اختلالات عصبی تغذیه ای مبتلا می‌شوند. «بی اشتهایی عصبی» و «بولیمیا» شایع‌ترین این اختلالات تغذیه ای هستند. بر اساس نتایج یک تحقیق، بولیمیا بیشتر در دختران دانشجوی ۱۸ تا ۲۴ ساله گزارش شده است و این درحالی است که از نظر اغلب فروشندگان لباس‌های TEENAGER ، سایز ایده‌آل برای خانم‌ها ۳۸- ۳۶ است.

کافی است تنها یک نگاه به ویترین لباس‌فروشی های شهر بیندازید؛ به مانکن‌های داخل بوتیک‌ها که با لباس‌هایی مختص خانم‌های نازک اندام و ترکه‌ای، خودنمایی می کنند،تا به انگیزه اصلی بسیاری از خانم‌ها برای گرایش به کاهش وزن پی ببرید!

انگیزه‌ای که چندان هم عجیب نیست…درهرحال وقتی لاغری جذابیت به شمار می‌آید،پشت جلد مجلات خانوادگی و صفحه نیازمندی‌های روزنامه ها پر می‌شوند از انواع آگهی‌ها برای کاهش وزن! روش هایی صد درصد تضمینی،بدون بازگشت! و لابد زیر نظر پزشکان متخصص!

تبلیغاتی که در به نتیجه رسیدن‌شان هزار اما و اگر وجود دارد.

مشکلات روانی چاقی

با تمام این تفاسیر اضافه وزن صرفا یک مشکل فیزیکی نیست. چاقی از بُعد شخصی و اجتماعی هم مشکلات فراوانی را برای بیمار ایجاد می کند. احساس کمبود انرژی و خستگی مفرط از یک سو و ناتوانی فیزیکی در انجام کارهای روزمره قسمتی از این مشکلاتند.این درحالی است که کم‌تحرکی به جزئی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ ما تبدیل شده است. افراد معمولا حاضر به افزایش فعالیت فیزیکی خود در حد استاندارد نیستند و در شرایطی که فواید ورزش بر اعضای مختلف بدن و سلامت کلی ثابت شده، کمبود وقت بهانه‌ای است همیشگی برای کم‌تحرکی!

درمان چاقی

براین اساس، ترس از افزایش وزن و بد ریختی شکل بدن، اعتماد به نفس را هم کاهش می‌دهد. برای همین افراد چاق تمایل شدیدی به کاهش وزن خود دارند. ترس از حضور در موقعیت‌های اجتماعی به علت مورد تمسخر قرار گرفتن دیگران یا ترس از اینکه آنها نتوانند در این موقعیت‌ها خوردن خود را کنترل کنند، باعث می‌شود که آنها در شغل و روابط با اطرافیان دچار پسرفت شوند و در نهایت افسردگی و انزوا در آنها بیشتر شود.

لاغرشدن ؛ آرام و آهسته

رژیم‌های چندروزه به نتیجه نمی‌رسند! این شعارباید آویزه گوش افرادی شود که تمایل به کاهش وزن دارند. اینکه لاغر شدن تنها درصورتی‌که به طور نسبی و به آرامی ،با کنترل میزان کالری دریافتی و همراه با ورزش صورت بگیرد به نتیجه خواهد رسید.

براین اساس هدف افراد چاق باید این باشد که هر هفته به میزان نیم تا یک کیلو گرم از وزن خود بکاهند. گرچه امکان دارد که این آهسته کاری در جامعه پر سرعت امروزی مشکل و دردناک باشد.اما اگر هدف،بالابردن سلامتی در دراز مدت باشد، سرعت چندان اهمیتی ندارد.

همین جاست که باید دقت کرد ازچه روشی برای لاغری استفاده می‌شود. روش‌های زیادی این روزها برای کاهش وزن اختراع شده است که اغلب موردپسند و موافقت متخصصان علوم تغذیه قرار نگرفته است؛ راز اصلی کاهش وزن همان است که بالاترگفتیم: ورزش ، کنترل کالری دریافتی و صبر وحوصله!

چراکه در دنیای واقعی، بین جماعت قهرکرده با آینه، زیبایی و جذابیتی که از رهگذر انواع رژیم‌های نادرست لاغری به دست می‌آیند، جاودانگی به دنبال نخواهند داشت!

 منبع: jamejamonline

مرکز تغذیه و رژیم درمانی کلینیک قلب و عروق دکتر نجفی | رژیم لاغری | تناسب اندام 

پاسداران | گلستان ۶ | پلاک ۴۱
☎️ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پروانه شنبه ۳ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب ،در جهت کاهش وزن سوال داشتم که آیا با مصرف پروتین وی می توانم به کاهش وزنم کمک کنم .20کیلو اضافه وزن دارم.
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۳ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دوست عزیز

      هر نوعی از پروتئین وی به درد شما نمیخوره
      ضمن اینکه اگر در کنار تمرین و رژیم غذایی نباشه فایده آنچنانی نداره
  • تصویر کاربر فرزانه جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده ۲۶ سال سن دارم دوسال است که ورزش رها کردم و حدود ۲۰ کیلو اضافه وزن پیدا کردم بدلیل شاغل بودن و عدم وقت کافی برای رفتن به باشگاه دستگاه تردمیل خریداری کردم هرچه سریعتر میخوام لاغر بشم هرچه هم سخت باشه لطف بفرمایید بنده رو راهنمایی کنید.
    با تشکر
    وزن ۸۸
    قد ۱۶۸
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام

      برای دریافت رژیم غذایی و برنامه تمرینی تحت نظر متخصص تغذیه و فیزولوژیست ورزشی میتونید به کلینیک مراجعه بفرمایید
  • تصویر کاربر طناز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من پونزده سالمه با وزن ۶۰ و قد ۱۶۰ من ورزشکارم و تمرینات سختی هم میرم
    توی هیچ نقطه از بدنم چربی دیده نمیشه
    ولی ناحیه رون هام خیلی پره و من میخوام آبشون کنم
    خیلی هم تلاش کردم ولی افاقه نکرده
    لطفا راه حل موثر بدین
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام

      باتوجه به سن و دوره بلوغ شما این مورد طبیعی هست
      اما در صورتی که حساسیت زیادی به مورد دارید میتونید با مراجعه حضوری به کلینیک زیر نظر بنده قرار بگیرید و با برنامه های تمرینی و رژیم غذایی یه مقدار این چربی ها رو کمتر کنیم
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۳۰ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام- میخواستم بدونم در صورت مصرف قرص ادیوس امکان داره جواب آزمایش اعتیاد مثبت باشه؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      با سلام اين قرص چون من از تركيبات ان مطمين نيستم و برند تقلبي زياد دارد به هيچ فردي توصيه اش نمي كنم.و در مورد عواقب بعديش هم هيچ مظري نمي توانم بدهم.
  • تصویر کاربر هانیه شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من 21 سالمه 159 قد 80 وزن دارم شیرده هستم هررژیم غذایی که میگیرم دچار بی حالی سرگیجه میشم اگه میشه یک رژیم غذایی به من بدین تا من وزن کم کنم با تشکر
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من 135کیلو گرم هستم میخوایستم اگه میشه یه رژیم لاغری عالی بهم بدین تا بتونم زرف 5 ماه به 100 کیلو برسم ممنون ازتون
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر امیرمهدی شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام و ضمن عرض خسته نباشید
    آیا مکمل غذایی را می توانید معرفی نمایئد که به کاهش وزن خانم 30 ساله در حد 3 کیلو در ماه کمک کند؟من دنبال چیزی شبیه به کورن فلکس های رژیمی هستم.
    سپاس
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات