دریافت رژیم لاغری آنلاین

آمپول لاغری ویکتوزا

آمپول لاغری ویکتوزا یک داروی قدرتمند برای کاهش وزن است که اگر درست استفاده شود، بسیار موثر خواهد بود. در اینجا برای کسانی که با این دارو آشنا نیستند، توضیح مختصری خواهم داد.

آمپول ویکتوزا چیست؟

 

آمپول ویکتوزا همانند آمپول مانجارو از داروهای تجویزی است که توسط FDA برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع II تایید شده است اما ما به شما توضیح خواهیم داد که چه کسانی به غیر از این گروه می توانند از این دارو استفاده کنند.

این دارو کمک می کند تا سطوح گلوکاگون در خون متعادل کرده و ثبات داشته باشد. پس چرا برخی از بیماران هنگام استفاده از این دارو مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست می دهند؟

آمپول ویکتوزا

آمپول لاغری ویکتوزا علاوه بر نقش آن بر سطوح گلوکاگون، در کاهش مقدار لپتین و کاهش مقاومت به انسولین نیز موثر است. شاید بدانید که عدم تعادل این دو هورمون (همراه با مقاومت تیروئیدی) در اکثر افراد موجب افزایش وزن و مقاومت به کاهش وزن، به خصوص در بیماران هیپوتیروئید (کم کاری تیروئید) می شود. بنابراین هرگاه که این تعادل را به حالت طبیعی بازگردانید، وزن شما نیز کاهش می یابد.

اما…

این اتفاق فقط زمانی می افتد که دارو به درستی استفاده شده، دوز آن مناسب باشد و در کنار سایر هورمون ها و داروها استفاده شود. پس اگر فکر می کنید صرف گرفتن این دارو از پزشک وزنتان کاهش می یابد،بهتر است دوباره فکر کنید!

شما نیاز به یک رویکرد بسیار سیستماتیک و کلی دارید که به تمام هورمون ها، مواد مغذی و شرایطی که در کاهش وزن موثرند، بپردازد.

آیا استفاده از آمپول لاغری ویکتوزا برای کاهش وزن موثر است؟

استفاده از آمپول لاغری ویکتوزا به تنهایی باعث کاهش وزن قابل توجه نمی شود؛ در حالی که ویکتوزا یک داروی مفید است، به تنهایی و بدون افزودن سایر هورمون ها یا داروها همانطور که در بالا اشاره شد، تاثیر نخواهد داشت.

هنگامی که توسط یک پزشک ارزیابی می شوید، اطمینان حاصل کنید که این سه نوع اختلال هورمونی را برای شما چک می کنند:

۱٫ مقاومت تیروئیدی (به این معنی است که شما نیاز به انجام آزمایش کامل هورمون های تیروئیدی دارید)
۲٫ مقاومت به انسولین (سطح انسولین درحالت ناشتا را چک کنید)
۳٫ مقاومت به لپتین (سطح لپتین ناشتا را بررسی کنید)

به نظر من سه حالت فوق از عوامل مقاومت به کاهش وزن هستند که اکثراً به آنها توجه نشده و تشخیص داده نمی شوند.
من در اینجا برای شما تمامی تست هایی را که نیاز است انجام بدهید خواهم گفت تا مطمئن باشید که چیزی از قلم نمی افتد.

# تست کامل تیروئید

T3 ،T4 ،TSH، گلوبولین متصل شونده به هورمون جنسی، آنتی بادی تیروئیدی،T3 معکوس

# آزمایش کامل هورمون

پروژسترون، استرادیول، تستوسترون آزاد و کل، DHEA

آزمایش

# سطوح لپتین

سطح لپتین سرم در حالت ناشتا

# سطوح انسولین

سطوح انسولین ناشتا، Hgb A1c و قند سرم ناشتا

# هورمون های جنسی

استرادیول، پروژسترون، تستوسترون، گلوبولین متصل شونده به هورمون جنسی

# هورمون های آدرنال (فوق کلیه)

کورتیزول سرم، گلوبولین متصل شونده به کورتیزول، DHEA و هورمون های جنسی

# مواد مغذی و ویتامین ها

ویتامین B12، ویتامین D، آهن، فریتین، MCV، هموسیستئین، اسید فولیک

این آزمایشات به شما یک نقطه شروع عالی می دهند، اما لزوما به شما ایده ای درباره ی آنچه که برای درمان ضروری است را نخواهد داد.

عوارض جانبی هنگام استفاده از آمپول لاغری ویکتوزا

از عوارض جانبی که اغلب بیماران نگران آن هستند، پانکراتیت و سرطان پانکراس می باشد. مطالعات اولیه نشان داد که خطر ابتلا به پانکراتیت در بیمارانی که در گذشته سابقه پانکراتیت داشتند افزایش یافت.

علاوه بر این، برخی از نگرانی ها در مورد افزایش خطر ابتلا به سرطان پانکراس با استفاده از این دارو وجود دارد. از آن زمان تا به حال مطالعات بیشتری انجام شده که نشان دهنده ی افزایش خطر هر دو مورد فوق است.

به طور کلی تا زمانی که این دارو به طور موقت استفاده می شود (برای درمان مقاومت به انسولین و مقاومت به لپتین)، خطر عوارض طولانی مدت و عوارض جانبی ناخوشایند بسیار کم است.

عوارض جانبی شایع آمپول لاغری ویکتوزا عبارتند از:

– تهوع (معمولا بدون استفراغ)
– سردرد
– احساس سرگیجه یا احساس ضعف
سرگیجه کاذب
– کاهش اشتها و احساس پر بودن معده
– علائم مشابه آنفلوانزا
– احساس خستگی

این علائم معمولا ۱-۲ هفته پس از استفاده از این دارو بروز می کنند. در بعضی موارد عوارض جانبی بسیار شدید هستند که مانع از استفاده از این داروها می شوند.

‎با وجود اینکه آمپول لاغری ویکتوزا یک محصول مختص کاهش وزن نیست، اما ممکن است به کاهش وزن کمک کند. ‎در مطالعات بالینی صورت گرفته که از ۲۶ تا ۵۲ هفته به طول انجامید، بسیاری از افراد توانستند وزن خود را کم کنند.

در بزرگترین مطالعه ما، با تجویز متفورمین به همراه آمپول لاغری ویکتوزا ، وزن افراد به طور متوسط تا ۲ کیلوگرم کاهش یافت. در حالیکه در آزمایشات بالینی بسیاری از افراد وزن خود را کم کردند، بعضی از آنها نیز افزایش وزن داشتند. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند که افراد مبتلا به دیابت نوع دو که اضافه وزن دارند، باید کاهش وزن را به عنوان هدفی مهم دنبال کنند.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی کلینیک قلب دکتر نجفی | رژیم لاغری | تناسب اندام 

پاسداران | گلستان ۶ | پلاک ۴۱

☎️ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر جیران سه شنبه ۱۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید.من 37 سالمه.قد 167 و وزنم 80 .میخواستم بدونم با چه مقدار دوز آمپول ویکتوزا رو شروع کنم.و چطوری و به چه مدت بزنم و چه زمانی دوزش بالاتر ببرم.و اینکه ایا واقعا وزن کم میکنم.ممنون میشم جواب بدید?
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۱۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام ،همه افراد شانل اجويز دارو جهت لاغري نمي شوند ،بلكه بايد بقيه فاكتورها و سوابق خانوادگي و يك سري ازمايشات اوليه انجام شود و بعد تصميم گرفته شود،با مراجعه به فوق غدد مي تونين در اين مورد تصميم گيري كنيد.
    2. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۱۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      شامل تجويز
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید.
    ببخشید بنده ۸۵ کیلوام.قدم ۱۷۰هست.میخواستم اقدام کنم به بارداری.ولی با انجام ازمایشات مختلف فهمیدم که سطح انسولین خونم ۶۲ هست.دکتر برام امپول ویکتوزا نوشته.ولی نمیدونم این امپول مناسب بنده هست یانه؟سنم ۲۹ ساله.لطفا راهنمایم کنید.ممنونم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام ،با اين اطلاعات ناقص نمي شه جواب كامل داد ،اينكه شما با شاخص توده بدني ٢٩نيازي به ويكتوزا ندارين به ويژه اينكه قصد بارداري دارين،چوو ويكتوزا در بارداري ممنوع است.شما بهتره توسط همكاران غدد ويزيت شويد چون با توجه به ازمايش مقاومت به انسولين داريد و اين مي تونه مستعد كننده ديابت باشه ،انتخاب هاي درماني ديگه هم داريم .
  • تصویر کاربر سارا پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    من 37 سالم و 102 کیلو وزن دارم قدم هم 156 میخواستم بدونم میتونم از أمپول ویکتوزا استفاده کنم برای اینکه سریعتر به نتیجه برسم و هزینه این روش درمان چقدر میشه
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام با توجه به شاخص توده بدني بسيار بالاي شما ،شما انديكاسيون درمان دارويي يا جراحي چاقي داريد واي بايد ابتدا با مراجعه به فوق غدد و تبادل نظر تصميم درست براي شما گرقته شود.
  • تصویر کاربر رامین شنبه ۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام-عوارض آمپولvictozaرا بفرمائیدلطفا
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام هر دارويي بالاخره عوارضي دارد ولي عوارض جدي ندارد و هيچ پزشكي تا زماني كه مطمين نشود كه بيمارش مستعد اون عوارض نيست و سود دارو بيشتر از ضررش نيست دارو رو تجويز نمي كنه.
  • تصویر کاربر نگارين شنبه ۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    همسرم چهار ماه است كه ويكتوزا مصرف مي كند، تحت نظر دكتر هستند.
    تمام آزمايشاتش هم نرمال هست.
    اول با دوز ٠.٦ شروع و در نهايت به ١.٨ رسيد
    در مدت سه ماه ٢٠ كيلو وزن كم كرد اما الان ديگر وزن كم نمي كند
    علت چيست؟
    ممنونم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بالاخره توي هر رژيم بعد از يه مدت ممكنه به سكون برسه،با مشورت همون پزشك مربو طه اش مي تونن تمهيداتي استفاده بشه كه اگه هنوز اضافه وزن دارن،باز هم كاهش وزن ادامه پيدا كنه.
  • تصویر کاربر مرجان چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام 34 سال دارم . وزن من 100 کیلو شده و میخوام برای بارداری اقدام کنم . با توجه به اینکه بیماری دیابت و تیرویید ندارم ایا میتونم از ویکتوزا استفاده کنم .
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام،شما بايد ابتدا توسط پزشك يك سري ازمايشات اوليه بدين و سابقه خانوادگي برخي بيماري ها پرسيده شود و باتوجه به قد و وزن و شاخص توده بدنتون مشخص مي شه كه ايا مي شه ويكتوزا داد يا نه،و ضمنا ويكتوزا در بارداري ممنوعه،وشما اگه بخواين با اين دارو لاغر شويد بايد حتما يك روش مطمين جلوگيري داشته باشين.
  • تصویر کاربر سیما دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    خسته نباشید من قرص لئوتروکسین مصرف می کنم می توانم از این امپول برای لاغری استفاده کنم ؟
    هزینه معالجه تقریبا چه قدر می شود ؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام امپول ويكتوزا جزء درمان هاي چاقي است ولي براي همه افراد تجويز نمي شود،بايد ابتدا توسط پزشك معاينه شده ،ازمايشات لازم انجام شود ،و در صورتيكه انديكاسيون داشت تجويز مي شود،
  • تصویر کاربر ا.دانشور چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    خانمي هستم ٣١ساله كه ١١ساله ازدواج كردم كه ٨سال نازايي دارم ٩٥كيلو وزن دارم وتخمدان هاي پليكيستيك و با آي وي اف هاي مكرر بدون نتيجه كه براي بار آخر كه به پزشك مراجعه كردم اين آمپول رو پيشنهاد دادن آزمايش هاي مورد نظر را انجام دادم كه همه چي خوب بود ولي ميترسم از عواقب اين آمپول واز همه مهمتر دكتر ميگه اگه ١٠درصد از وزنتو كم كني خيلي ميتونه به بچه دارشدنت كمك كنه و اگر ممكنه خواهشا كمك كنيد به من چون بازهم ميخوام انتقال جنين انجام بدم با تشكر
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام شما با توجه به مقاومت به انسوليني كه داريد ،در صورتي كه در معاينه مشكل خاصي نباشد ،مي شه ويكتوزا براي كاهش وزن تجويز كرد،عارضه خاصي ندارد ولي بالاخره در يك گروهي از افراد شايد نشه داد كه اين مورد بعد از معاينن و شرح حال گيري مشخص مي شود.
درحال دریافت اطلاعات