دریافت رژیم لاغری آنلاین

لاغری سریع با تزریق آمپول ویکتوزا+نحوه تزریق ویکتوزا

امروزه داروهای تزریقی مختلفی به منظور لاغری در شبکه های اجتماعی مورد تبلیغ قرار می گیرد که یکی از آنها آمپول ویکتوزا است. اما آیا این دارو به اندازه رژیم تغذیه در لاغری موثر است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با ایده آل شو همراه باشید.

آمپول ویکتوزا چیست؟

آمپول Victoza شبیه به یک هورمون است که به طور طبیعی در بدن تولید مى شود و به کنترل قند خون، سطح انسولین و هضم کمک مى کند. آمپول ویکتوزا همانند آمپول مانجارو همراه با رژیم غذایی و ورزش برای بهبود کنترل قند خون در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ٢ استفاده می شود. آمپول ویکتوزا معمولا پس از سایر داروهای دیابتی بدون موفقیت مورد آزمایش قرار می گیرد. آمپول ویکتوزا برای درمان دیابت نوع ١ نیست.

چگونه باید از آمپول ویکتوزا استفاده کنم؟

  • از Saxenda و Victoza با هم استفاده نکنید. این دو علامت حاوی یک عنصر فعال هستند اما نباید آنها را با هم ترکیب کرد. آمپول ویکتوزا معمولا یک بار در روز داده می شود. پیروی از تمام دستورالعمل ها در مورد برچسب تجویزی خود را دنبال کنید پزشک ممکن است گاهی اوقات دوز خود را تغییر دهد. از این دارو در مقادیر بیشتر یا کم تر یا طولانی تر استفاده نکنید.
  • آمپول ویکتوزا روزانه با یا بدون غذا تزریق می شود. به شما نشان داده خواهد شد که چگونه در خانه تزریق کنید.
  • قند خون پایین (هیپوگلیسمی) می تواند برای هر کسی که دیابت دارد، اتفاق بیفتد. علائم آن عبارتند از سردرد، گرسنگی، عرق کردن، تحریک پذیری، سرگیجه، حالت تهوع، افزایش سرعت ضربان قلب، و احساس اضطراب یا لرزش. برای درمان دیابت همیشه یک منبع شکر مثل آب میوه، آبنبات، کشمش یا نوشابه های گازدار همراه خود داشته باشید.
  • پزشک شما می تواند یک کیت تزریقی اضافی برای تزریق گلوکاگون تجویز کند تا در صورت داشتن هیپوگلیسمی شدید و عدم دسترسى به خوراکى و نوشیدنی، آن را تزریق کنید.
  • همچنین علائم قند خون بالا (هیپرگلیسمی) نظیر افزایش تشنگی یا ادرار، تاری دید، سردرد و خستگی دیده مى شود.
  • سطح قند خون می تواند تحت تاثیر استرس، بیماری، جراحی، ورزش، مصرف الکل یا صرف غذا قرار بگیرد. قبل از تغییر دوز یا برنامه دارو، از پزشک خود بپرسید.
  • فقط یک بار از سوزن یکبار مصرف استفاده کنید. آمپول ویکتوزا تنها بخشی از یک برنامه کامل درمان است که ممکن است شامل رژیم غذایی، ورزش، کنترل وزن، آزمایش قندخون منظم و مراقبت های ویژه پزشکی نیز باشد. دستورالعمل های دکتر خود را دنبال کنید.
  • هرگز سرنگ تزریق، کارتریج یا سرنگ با شخص دیگری را مصرف نکنید حتی اگر سوزن تغییر کرده باشد. به اشتراک گذاری این سرنگ ها می تواند عفونت ها یا بیماری را از یک فرد به فرد دیگر منتقل کند.

دوز آمپول ویکتوزا

دوز معمولى بزرگسالان برای دیابت نوع ۲

دوز اولیه: ۰٫۶ میلی گرم زیر جلدی یک بار در روز به مدت ۱ هفته؛ این دوز به منظور کاهش نشانه های دستگاه گوارش در نظر گرفته شده و دوز موثر برای کنترل گلیسمی نیست.

دوز نگهدارنده: تزریق ۱،۲ میلی گرم به صورت زیر جلدى یک بار در روز؛ اگر کنترل گلیسمی قابل قبول نباشد، ممکن است به مقدار ۱٫۸ میلی گرم به صورت زیر جلدی یک بار در روز افزایش یابد.

حداکثر دوز: ۱٫۸ میلی گرم یکبار در روز

توصیه های دارویی آمپول ویکتوزا Victoza

آمپول دیابت

# مارک Saxenda liraglutide با رژیم غذایی و ورزش برای کمک به افراد در لاغرى در شرایط خاصی از سلامت استفاده می شود. مارک Saxenda برای درمان نوع ١ یا دیابت نوع ٢ نیست. از Saxenda و Victoza با هم استفاده نکنید.

# اگر چندین نوع نئوپلاسم غدد درون ریز (تومور در غدد)، سابقه ى شخصی یا خانوادگی سرطان مدولاری، دیابت وابسته به انسولین یا کتواسیدوز دیابتی دارید از آمپول ویکتوزا استفاده نکنید.

# در مطالعات حیوانی، لیگرگلوتید سبب ایجاد تومورهای تیروئید یا سرطان تیروئید می شود. هنوز مشخص نیست که آیا این اثرات در افراد با استفاده از دوزهای منظم رخ می دهد یا خیر.

# در صورت وجود علائم تومور تیروئید، مانند تورم گردن، مشکل در بلعیدن، تغییر صدا یا تنگی نفس با پزشک خود تماس بگیرید.

# اگر شما حساس به لیگرگلوتیید، دارای چند نوع نئوپلاسم اندوکرین (تومور در غدد)، سابقه ى شخصی یا خانوادگی کارسینوم مدولار تیروئید (یک نوع سرطان تیروئید) یا کتواسیدوز دیابتی دارید، نباید از آمپول ویکتوزا استفاده کنید.

#در افراد کمتر از ۱۸ سال تزریق این آمپول ممنوع است.

تزریق آمپول ویکتوزا در بارداری

مشخص نیست که آمپول ویکتوزا به یک کودک متولد نشده آسیب مى رساند یا خیر؟ اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، به پزشک خود بگویید.

این که آیا لیارگلوتیید به شیر مادر منتقل می شود و یا می تواند به یک کودک شیر خوار آسیب برساند، به طور قطع مشخص نیست. بنابراین هنگام استفاده از این دارو نباید شیر دهید.

عوارض جانبی آمپول ویکتوزا

آمپول Victoza می تواند هضم را کُند کرده و ممکن است بدن شما برای جذب هر گونه داروئی که از طریق دهان مصرف می کنید، طولانی کند. در صورتی که هر یک از علائم زیر را دارید به پزشک خود مراجعه کنید:

عوارض مصرف ویکتوزا

– تپش قلب

– تغییرات ناگهانی در خلق یا رفتار، افکار خودکشی

– تهوع و استفراغ شدید یا اسهال

– نشانه های تومور تیروئید: تورم در گردن، مشکل بلع، احساس تنگی نفس

– مشکلات کیسه صفرا مانند: تب، درد معده، زردی (زرد شدن پوست یا چشم )

– علائم پانکراتیت: درد شدید در معده فوقانی به عقب، تهوع با استفراغ یا بدون استفراغ، ضربان قلب سریع

– قند خون شدید: ضعف شدید، سردرگمی، لرزش، عرق کردن، تپش قلب، مشکل در صحبت کردن، تهوع، استفراغ، تنفس سریع، غش کردن و تشنج (تشنج)

– مشکلات کلیه: ادرار دردناک و دشوار، تورم در پاها یا مچ پا، احساس خستگی یا کمبود نفس

مرکز تغذیه و رژیم درمانی کلینیک قلب و عروق دکتر نجفی | رژیم لاغری | تناسب اندام 

پاسداران | گلستان ششم | پلاک ۴۱
☎ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹ 

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نازنین چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من 20کیلو اضافه وزن دارم و سابقه دیابت هم ندارم اما هرکاری میکنم کم نمیشه حتی دکتر تغذیه هم رفتم اما هیچی نشد و چون شهرستان هستم نمیتونم بیام کلینیک میشه بگید چطور میتونم تحت نظر شما باشم؟ و ایا امپول ویکتوزا برای من تاثیر میزاره ؟ مرسی
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر نازنین دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      شماره واتساپ چنده؟
    3. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
      09127140647
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ساسان دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام آقا/خانم دکتر،
    بنده 116 کیلو وزن دارم. قد 180 و سن 45 سال. بیماری قند ندارم و سطح قند خونم طی آخرین آزمایش 90 بود است. سوال بنده از حضرتعالی این است که آیا آمپول ویکتوزا برای پایین آورن وزنم مناسب است؟ برای اینکه به وزن ایده آلم برسم چند وقت بایستی این آمپول را بزنم؟ هزینه کل دوره چقدر میشود؟
    باسپاس - ظاهری
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر مهتاب دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من ۳۸ سالمه اسفند ۹۷ متوجه کنسر سینه شدم که البته متاس تاز نداده بود و حتی لنف هامو درگیر نکرده بود وفقط توده از سینه من خارج شد البته ۸ جلسه شیمی درمانی و ۳۰ جلسه رادیوتراپی شدم من قبلا از ویکتوزا استفاده میکردم و خیلی خوب هم واسه لاغری جواب گرفتم در حال حاضر وزنم بشدت بالا رفته که دکتر انکولوژم خیلی بابت این قضیه من رو ترسونده و گفتن بااااید لاغر شم ازشون پرسیدم میتونم ویکتوزا استفاده کنم گفتن هرررر دارویی که هورمون نداشته باشه برات بیخطره حالا میخوام بدونم میتونم ازش استفاده کنم چون واقعا فقط ویکتوزا میتونه کمکم کنه دکترم گفته چاقیم از خوده سرطان برام خطرناکتره?
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر نسرین سه شنبه ۱۳ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    وقتتون بخیر
    من ۱۰ کیلو اضافه وزن دارم خواستم مقدار مصرف داروی وکتوزا بدونم در روز چند بار وهر دفعه چقدر تزریق کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۱۳ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر ملیکا سه شنبه ۱۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من الان یه هفتس از آمپول ویکتوزا استفاده میکنم و این ک تو این مدت اصلا دفع مدفوع نداشتم باید چیکار کنم؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۱۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر Samira سه شنبه ۷ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    عرض سلام وخسته نباشید
    جناب دکتر من به دستور پزشک متخصص غدد روزانه دو عدد لووتیروکسین استفاده میکنم ،برای لاغری هم از آمپول ویکتوزا با تجویز خودم استفاده کردم تقریبا به مدت یکسال و با دوز 0/6،امروز جواب آزمایش تیروئید را گرفتم بسیار بالا بود طوری که دکتر مجدد آزمایش را تکرار کردند و به من گفتند آزمایش شما پر کار بودن شدید تیروئید را نشان میدهد در حالی که من همه علائم پر کاری بجزء کاهش وزن را دارم،سوال من این است،ممکن است ویکتوزا در این موضوع دخالت داشته باشد؟من قرص سرترالین و کلونازپام و ریتالین هم استفاده میکنم،همراه با قرص آهن و کلسیم که دکتر متخصص خون برای من تجویز کردند
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۷ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر نانا یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من میخواستم بپرسم میتونم از آمپول ویکتوزا استفاده کنم برای لاغری؟ مشکل خاصی ندارم فقط گاهی تپش قلب دارم و میگرن و اینکه این دارو به همه حالت تهوع میده؟؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر dn دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام نزدیک به یکساله دیابت دارم .وزنمم ۸۰ کیلو هست. آزمایش جدید دادم هر سه نوبت قندم بالای ۲۱۰ بود.دکترم بهم ویکتوزا رو پیشنهاد دادن.ایشون میگن که طی سه ماه استفاده از این دارو کلا دیابت من خوب میشه بعد از اون تحقیق کردم این آمپول بدون عوارض نیست میخواست از راهنماییتون کمک بگیرم ممنون
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر رفیعی یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من مریض دکتر کلباسی هستم کم کاری تیرویید دارم وزنم بالا رفته دکتر بهم امپول ویکتوزا داده.
    سوال داشتم بابت تزریق
    بهم گفته هفته اول ۰/۶ تزریق شود هفته دوم ۰/۶ با ۵ کلیک هفته سوم ۱/۲
    اون چیزی که من شنیدم احساس کردم گفت که یکبار در هفته ولی الان شک کردم دکتر هم امروز نیست که بپرسم اگه امکان هست راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر ن پنجشنبه ۲۰ دی ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    باسلام خدمت شما . من وزن زیادی دارم بک دوره امپول ویکتوزا مصرف کردم وزنم حدود 8 کیلو کم شدولی بدلیل سنگ صفرا وعمل جراحی مصرف اونو قطع کردم خواستم بپرسم میتونم مصرف ک ی؟ چون میگن عوارض سرطان پاککراس داره؟ لطفا"راهنماییم کنید ممنون و تشکر
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو پنجشنبه ۲۰ دی ۹۷( 5 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات