دریافت رژیم لاغری آنلاین

رژیم غذایی یویو چیست؟

در رژیم غذایی یویو فرد به جای آنکه در سال های متمادی وزن کم کند، به میزان قابل توجه و در زمان کوتاه، چند هفته یا چند ماه، لاغر شده و دوباره هم چاق می شود.

این رژیم لاغری به دلیل برهم زدن تعادل هورمون ها و بیماری هایی چون پوکی استخوان در میان مجامع علمی توصیه نمی شود. به همین دلیل هم زمانی که شما به رژیم عادی گذشته خود باز می گردید، بدن مشغول ایجاد تعادل در میزان سوخت و ساز شده و شما از قبل هم سریع تر وزن اضافه می کنید.اگر به دنبال روش سریعی برای لاغری هستید کاهش وزن سریع با تردمیل را حتما مطالعه کنید.

به عنوان مثال زمانی که به مدت دو روز، روزه معروف به ۲ به ۵ را می گیرید، یعنی ۲ روز روزه می گیرند و سپس ۵ روز نرمال غذا می خورید، در چنین حالتی بدن در این زمان کوتاه برای ایجاد تعادل در متابولیسم یا همان میزان سوخت و ساز با مشکل مواجه می شود.

در مطالعه ای که نتایج آن هفته گذشته در انجمن قلب آمریکا به اطلاع عموم رسانیده شد، اعلام گردید که چنین رژیم هایی می تواند برای قلب مضر باشد و این خطر با انجام هر چه بیشتر این نوع رژیم افزایش هم پیدا می کند.

مضرات رژیم غذایی یویو

خانم «ربکا مک مانامون» عضو انجمن رژیم غذایی بریتانیا، در این مورد می گوید: “نگرانی از گرفتن این نوع رژیم بیشتر هم می شود چرا که تعداد فراوانی از افراد به آن روی آورده اند. جالب آن است که بعد از پایان چنین رژیمی بیشتر از گذشته هم چاق می شوند.”

مضرات رژیم غذایی یویو

در این بخش به بررسی دلایلی خواهیم پرداخت که متخصصین در مورد مضرات این نوع رژیم برمی شمارند. با هم آنها را مرور می کنیم.

با گرفتن این نوع رژیم، زودتر از گذشته چاق می شوید

«ربکا مک مانامون» در این مورد بر این باور است که احتمالا بدن در زمان کاهش میزان کالری و محدود کردن آن در مقابل این وضعیت از خود محافظت می کند. این عکس العمل بدن با فعالیت بیشتر سیستم ایمنی همراه خواهد بود.

این درواقع مانند همان وضعیتی است که در آن اگر افراد در طول زمان محدود میزان کالری دریافتی بدن خود را افزایش دهند، به سرعت چاق نمی شوند.

وی ادامه می دهد: “در طول زمانی که شما میزان کالری کمتری را به بدن تان وارد می کنید، بدن به عملکردی در سطح پایین تر از گذشته عادت می کند.”

از دست دادن ماهیچه ها یکی دیگر از مشکلاتی است که بر اثر گرفتن چنین رژیمی به وجود خواهد آمد چرا که این عضلات و ماهیچه های بدن هستند که کالری را می سوزانند.

«کاثرین فریلند» از مربیان فیتنس در این باره می گوید: “زمانی که کالری دریافتی بدن از یک سطح معمول کمتر می شود، بدن ناگزیر از سلول های ماهیچه و باقیمانده چربی موجود در بدن برای سوخت و ساز خوداستفاده می کند.”

وی ادامه می دهد: “هر اندازه حجم ماهیچه ها کاهش پیدا کند، به تبع آن سوخت و ساز بدن نیز کم می شود. همین امر سبب خواهد شد زمانی که به رژیم عادی خود باز می گردید، بدن میزان چربی بیشتری را جذب می کند.”

آسیبی که به قلب در رژیم غذایی یویو وارد می شود بیشتر از خود چاقی است

نتایج مطالعه ای که در بیمارستان «مموریال» رادآیلند، در میان ۱۵۸٫۰۰۰ زن بالای ۵۰ سال انجام شده بود، هفته گذشته اعلام شد.

این تحقیق که به مدت ۱۱ سال ادامه داشت نشان داد زنانی که دارای وزن نرمال بودند و در طول زندگی خود بیش از ۴ بار رژیم غذایی یویو را امتحان کرده بودند، سه ونیم برابر از زنان چاقی که این نوع رژیم را امتحان نکرده بودند، در معرض مرگ ناشی از حملات قلبی قرار گرفتند.

دکتر «سُمیل رسلا» که نویسنده اصلی این پژوهش بود در این باره معتقد است، گرفتن رژیم کاهش وزن یویو می تواند سبب افزایش حملات قلبی، فشار خون، کلسترول و افزایش میزان قند خون نیز شود که در زمان بازگشت دوباره وزن نمی تواند به وضعیت نرمال برگردد.

اگر چنین وضعیتی در بدن تکرار مداوم شود، در دراز مدت بر قلب تاثیر بدتری خواهد گذاشت.

دکتر «مایک نپتون» استادیار مرکز قلب بریتانیا، می گوید به نظر می رسد که نتایج اخیر به دست آمده از تاثیرات رژیم غذایی یویو بر قلب به خوبی بتواند نتایج قلبی بدست آمده را نیز تایید کند. این نوع رژیم با ایجاد تورم هایی در سلول های خونی می تواند منشا بسیاری از بیماری ها از جمله آرتروز باشد.

در نهایت و با گرفتن مداوم این نوع رژیم پیرتر به نظر می رسید

رژیم غذایی یویو تاثیرات منفی آشکار دیگری نیز بر روی پوست دارد. از جمله می توان به چروک های عمیق پوستی اشاره کرد.

دکتر «نیک لو» مشاور پوست در «هارلی استریت» لندن میزان این تاثیر منفی را وابسته به آن می داند که در طول گرفتن چنین رژیمی چقدر وزن از دست داده و دوباره به دست می آید و یا اینکه چند بار در طول دوران زندگی تجربه می شود.

زنان مسن تر که پوست آنها خاصیت کشسانی کمتری دارد، بیشتر در معرض چنین آسیب های پوستی قرار دارند. همچنین این کاهش و افزایش سریع وزن می تواند سبب به وجود آمدن لکه های پوستی نیز شود.

از آنجایی که مصرف پروتئین به تولید کلاژن کمک می کند، با گرفتن چنین رژیمی و کاهش دادن ناگهانی کالری، کلاژن که عامل اصلی نرمی و صافی پوست است، کاهش و پوست چروکیده و ناهموار می شود.

رژیم یویویی

رژیم غذایی یویو درمان های ناباروری را نیز متوقف می کند

ناباروری که به علت عدم آزاد شدن هورمون های غده هیپوفیز به وجود می آید سبب اختلالاتی در عادات ماهیانه شده و تخمدان ها را برای تولید تخمک تحریک می کند.

«گیلیان لاکوود» مشاور مامایی و متخصص زنان و نازایی در «میدلند» در این باره می گوید، زمانی که زنان به سرعت کاهش وزن پیدا می کنند، پروسه ساخته شدن تخمک ها و عملکرد هورمون های زنانه دچار اختلال می شود. بدین ترتیب قدرت تولید مثل در آنها به مخاطره می افتد.

دکتر لاکوود ادامه می دهد، متاسفانه به زنانی که می خواهند از درمان های ناباروری از جمله «آی وی اِف» استفاده کنند، توصیه می شود که وزن خود را کاهش دهند و بسیاری از آنها از رژیم غذایی یویو در این کاهش وزن کمک می گیرند که همین امر، روند درمان را با اختلال مواجه می کند.

وی می افزاید برای زنانی که اضافه وزن دارند حدود یک سال یا بیشتر طول خواهد کشید تا وزن کم کنند اما متاسفانه همسران آنها برای این کاهش وزن تعجیل می کنند.

مسلم است که برای زودتر به نتیجه رسیدن گاهی میزان کالری دریافتی روزانه خود را به ۴۰۰ کالری در روز می رسانند تا رضایت همسران شان را بدست آورند.

باعث تاسف است اما چنین گروهی برای باردار شدن و یا پیگیری روند درمان های ناباروری با آن همه وزنی که ناگهان از دست داده اند، شانس کمتری برای بارداری دارند.

رژیم غذایی یویو برای استخوان ها مضر است

به نظر می رسد که رژیم غذایی یویو برحجم استخوان ها هم تاثیرگزار باشد. البته هنوز هم در این زمینه مناقشاتی وجود دارد که آیا علت اصلی این امر گرفتن رژیم غذایی یویو است یا بازده زمانی محدود کردن رژیم غذایی است.

استخوان های ما به طور مداوم در حال ترمیم شدن و جایگزینی با انواع قبلی آن هستند. پژوهشگران آمریکایی دریافته اند که بالا و پایین شدن های وزن، باعث افزایش تحلیل رفتگی های استخوانی می شود چرا که در زمان پایین آمدن ناگهانی وزن، استخوان ها قدرت ترمیم را تا حد فراوانی از دست می دهند.

یک رژیم غذایی مناسب برای داشتن موهای سالم لازم است

«آنابل کینگسلی» متخصص کاشت مو در مورد رژیم غذایی یویو می گوید که این نوع رژیم باعث ریزش مو و از دست دادن موهای سالم می شود. وی می گوید در مورد وضعیت مو نخستین سئوالی که از مرجوعین خود می کند در مورد وضعیت تغذیه آنهاست.

ضرر های رژیم یویویی

وی می افزاید کسانی که رژیم غذایی یویو می گیرند، به موهای خود استرس و فشار وارد می کنند.

در مورد وضعیت مو نیز اشاره می کند، ۹۰ درصد مو در فاز رشد کردن و ۱۰ درصد آن در فاز استراحت قرار دارد. زمانی که فرد رژیم سختی می گیرد، فولیکول های مو مواد مغذی کمتری برای ایجاد مقاومت در موهای سر را بدست می آورند.

همچنین این کاهش ناگهانی وزن سبب می شود در وضعیت نرمال هورمون ها و به تبع آنها فولیکول های مو، اختلالاتی به وجود آید.

رژیم غذایی یویو سبب به وجود آمدن امراضی در لثه و از دست دادن دندان های سالم می شود

دکتر «مروین دوروئیان» دندانپزشک زیبایی ساکن لندن می گوید: “گرفتن رژیم های سخت غذایی مانع رسیدن میزان لازم مواد معدنی و ویتامین هایی چون کلسیم به بدن می شود و همین کلسیم است که در سلامت نگه داشتن دندان ها و لثه نقش فراوانی دارد.

وی می افزاید: “کسانی که رژیم غذایی یویو می گیرند بیشتر از سایرین در معرض بیماری های لثوی و ریختن دندان های شان قرار دارند.”

همچنین کسانی که رژیم های بسیار سخت می گیرند آب موجود در دهان شان که خود از دندان و لثه محافظت می کند تا اندازه فراوانی کاهش پیدا می کند. این مایع از دندان ها در مقابل مواد اسیدی محافظت می کند.

در زمان بازگشت از رژیم غذایی یویو اگر فرد میزان فراوانی کربوهیدرات مصرف کند با این کار به دندان هایش آسیب فراوانی می رساند.

دکتر دوروئیان اضافه می کند، در چنین وضعیتی میزان باکتری های دهانی افزایش یافته و میزان اسید بیشتری آزاد می شود.

این نوع رژیم به ابتلای به سرطان هم بی ربط نیست

مطالعات نشان داده که میان گرفتن این نوع رژیم و ابتلا به سرطان نیز ارتباطاتی وجود دارد.

یکی از فرضیه های موجود در این ارتباط این است که با گرفتن چنین رژیم هایی، تعداد سلول های موثر و کارآمد سیستم ایمنی کاهش یافته و به همین دلیل نیز در مقابله با سلول های سرطانی قدرت کافی ندارند.

در مطالعه ای که حدود ۱۲ سال پیش انجام شد، نشان داده شد که این کاهش ایمنی در دوران پس از یائسگی افزایش نیز دارد.

اگر تا این لحظه به فکر رژیم های سریع میگشتید به شما خواندن  مقاله برای لاغری سریع چه بخوریم؟را پیشنهاد میدهیم.

منبع:‌ coca

کلینیک قلب و عروق دکتر محمد حسین نجفی | رژیم لاغری | تناسب اندام

پاسداران | گلستان ششم | پلاک ۴۱
☎️ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    من قدم ۶۵ و۸۰ کیلوم چه طوری به ۶۳ کیلو برسم می خوم کلا ران بازو شکم پهلو چربی زیربغل همه را آب کنم و در حداکثر ۶ ماه می خوام به نتیجه برسم ممنون
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو پنجشنبه ۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دوست عزیز
      وقت شما بخیر

      بله امکانش هست
      اما بستگی به این داره که قبلا رژیم داشتید یا خیر و اینکه بدن شما نسبت به رژیم مقاوم نشده باشه
      اگر بیماری خاصی نداشته باشید روند کاهش وزن معمولا بهتر هم خواهد شد
      برای دریافت برنامه ها میتونید به مطب مراجعه بفرمایید

      شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم

      ?روزهای تماس: روزهای زوج از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۸ عصر
      ? ۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹
  • تصویر کاربر فرناز پنجشنبه ۳۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من 22سالمه هرکاری میکنم لاغرنمیشم یعنی رژیم غذایی درستی ندارم چ راهکاری پیشنهادمیکنید؟ممنون اگر جواب بدین عروسیم نزده و چاقی نگرانم میکنه
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام و روز شما بخیر

      شما میتونید حضوری به مطب مراجعه بفرمایید تا مشاوره های دقیق تری انجام بشه و رژیم غذایی رو برای شما طراحی کنم

      شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم

      ?روزهای تماس: روزهای زوج از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۸ عصر
      ? ۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹
  • تصویر کاربر نینا پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام
    من 3 سال است که زایمان کرده ام و در طول بارداری 30 کیلو افزایش وزن داشتم و بعد از 7 ماه شروع به کم کردن وزنم شدم و توانستم 20 کیلو کم کنم. با رها کردن رژیم 7 کیلو افزایش وزن پیدا کردم . الان هر چه قدر سعی می کنم رژیم بگیرم نمی تونم. سریع افت قند پیدا می کنم و سردرد شدید می گیرم. در ضمن یبوست شدید و تنبلی روده دارم. با توجه به اینکه تحمل گرسنگی ندارم و شیرینیجات را هم نمی توانم حذف کنم برای لاغر شدن چیکار کنم؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام شما با مراجعه به پزشك تحت معاينه و ازمايش قرار بگيرين،دليل نداره كه كسي بدون مشكل زمينه اي با رژيم دچار افت قند شود،در صورت رژيم درست و اصولي حتما به موفقيت مي رسيد،البته براي برخي افراد در صورت لزوم كنار رژيم دارو هم مي شه تجويز كرد.
  • تصویر کاربر سارا جمعه ۲۲ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    من قدم ۱۷۱ و وزن الانم ۶۸کیلو هست که نتیجه ی یک افزایش وزن ۸ کیلویی طی کمتر از شش ماه هست (قبل از این به مدت سه سال بین ۵۸ تا ۶۰کیلو بودم همیشه).هیچ تغییری دربرنامه غذاییم نداشتم جز اینکه از هشت ماه پیش شروع به مصرف قرص سیتولوپرام ۱۰میلی کردم که البته الان دوماه میشه که قطعش کردم. معمولا خیلی سریع وزن کم میکردم اما الان اصلا تکون نمیخورم با ورزش و رژیم حتی. خواستم ببینم نظر شما چیه
    ممنونم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۱۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر سارا دوشنبه ۱۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      ممنونم از پاسخ کاملتون و وقتی که گذاشتین
      من ۲۸ سالمه. ایران زندگی نمیکنم ساکن اتریش هستم وگرنه حتما پیش متخصص تغذیه میرفتم اینجا متاسفانه پزشکا تشخییص و برنامه هاشون جالب نیس زیاد ! خوابم به شدت بد و پریشان هست و فک کنم علت هم همین باشه! آیا آزمایش خاصی هست که باید بدم و بفهمم که چی از بدنم کمه و بر اساس اون خودم ی برنامه غذایی رو پیس برم؟
    3. تصویر کاربر سارا دوشنبه ۱۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      ممنونم از پاسخ کاملتون و وقتی که گذاشتین
      من ۲۸ سالمه. ایران زندگی نمیکنم ساکن اتریش هستم وگرنه حتما پیش متخصص تغذیه میرفتم اینجا متاسفانه پزشکا تشخییص و برنامه هاشون جالب نیس زیاد ! خوابم به شدت بد و پریشان هست و فک کنم علت هم همین باشه! آیا آزمایش خاصی هست که باید بدم و بفهمم که چی از بدنم کمه و بر اساس اون خودم ی برنامه غذایی رو پیس برم؟
    4. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۱۹ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    5. تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      In ke aalie! Mamnoonam az shoma. Id telegrametun ro az koja bayad bardaram? Mamnoon
    6. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۲۲ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      @mehranfathollahi
    7. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۲۲ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات