دریافت رژیم لاغری آنلاین

آیا رژیم نظامی کاربردی است؟ بررسی کامل رژیم سه روزه نظامی

تا کنون وسوسه شده‌اید رژیم نظامی را امتحان کنید؟ این رژیم کاهش وزن سریع که با نام رژیم سه روزه شناخته می‌شود در فضای وب بسیار پرطرفدار  بوده است. اما آیا این رژیم نظامی موثر است؟

طبق ادعای برخی تحقیقات مربوط به این نوع رژیم غذایی، افراد با کمک آن می‌توانند در عرض یک هفته حدود ۴ و نیم کیلو و در عرض یک ماه حدود ۱۳ و نیم کیلو وزن خود را کاهش دهند و این در حالی است که در طی این دوره شما بستنی وانیلی و ساندویچ هات داگ می‌خورید! ایده جذابی به نظر می‌رسد، اما نکته منفی این رژیم چیست؟

رژیم نظامی چیست؟

این نوع رژیم غذایی که هیچ ربطی به سازمان‌های نظامی و ارتشی ندارد، ترکیبی از غذاهای با کالری پایین است که به کمک آنها وزن افراد با سرعت بالایی کاهش می‌یابد. البته این چیزی است که در وب‌سایت مربوط به این نوع رژیم غذایی به آن اشاره شده است.

با این حال اکثر متخصصان به شما خواهند گفت که تمامی حرف‌های بالا فقط شعار تبلیغاتی هستند و معنای حقیقی ندارند. هیچ تحقیق علمی و مقاله‌ای در وب سایت مربوط به این رژیم دیده نمی‌شود که ادعای آنها را پشتیبانی کند.

در این برنامه غذایی، باید به مدت سه روز لیست محدودی از مواد غذایی را مصرف کنید و سپس ۴ روز استراحت می‌کنید.

رژیم سه روزه نظامی

رژیم غذایی نظامی – بررسی روز به روز

این برنامه سه روزه غذایی یک نقشه دقیق و خاص دارد که در ادامه آن را با هم مرور خواهیم کرد:

روز اول رژیم نظامی (۱۴۰۰ کالری)

  • صبحانه: یک نان تست به همراه دو قاشق سوپ‌خوری کره بادام زمینی، نیمی از گریپ فروت، قهوه یا چای
  • ناهار: یک تکه کوچک نان تست یا معمولی، تن ماهی به اندازه نصف یک فنجان، قهوه یا چای
  • شام: ۸۵ گرم گوشت، یک لیوان لوبیا سبز، نیمی از یک موز، یک سیب کوچک، یک فنجان بستنی وانیلی

روز دوم رژیم نظامی (۱۲۰۰ کالری)

  • صبحانه: یک نان تست، یک نصفه موز، یک تخم مرغ پخته شده
  • ناهار: یک فنجان پنیر خامه‌ای، یک تخم مرغ آب‌پز، ۵ کراکر نمکی
  • شام: دو عدد هات داگ، یک فنجان بوروکلی، یک نصفه موز، یک فنجان بستنی وانیلی

روز سوم رژیم نظامی (۱۱۰۰ کالری)

  • صبحانه: یک تکه پنیر چدار، یک سیب کوچک، ۵ کراکر نمکی
  • ناهار: یک تکه نان تست یا معمولی، یک تخم مرغ پخته شده
  • شام: یک فنجان تن ماهی، نیمی از موز، یک فنجان بستنی وانیلی

تا زمانیکه در محدوده کالری رژیم باقی بمانید، جایگزین کردن مواد غذایی توصیه شده با مواد مشابه بصورت محدود مجاز است. برای چهار روز باقی مانده هفته هم که به روزهای آف معروف است (off days)، مجازید تا ۱۵۰۰ کالری از هرچه دوست داشتید مصرف کنید.

پدیده رژیم غذایی سه روزه

پدیده رژیم غذایی نظامی

اما چرا این رژیم غذایی تا این اندازه محبوب شده است؟ و چرا این رژیم غذایی را تبدیل به یک پدیده بزرگ اینترنتی کردند؟ مشخص نیست چه کسی پشت ایده رژیم نظامی بوده است. نوع ادبیات به کار گرفته شده در سایت مربوطه و صفحه تماس با ما، این ایده را به کاربر می‌دهند که واقعا شخص متخصصی وجود دارد که پاسخگوی سوالات آنها خواهد بود و یا جزئیات بیشتری از رژیم غذایی نظامی را به کاربران ارائه می‌کند.

اما متاسفانه تلاش‌های مستمر ما در برقراری ارتباط با آنها ناموفق بوده است. ممکن است این پدیده توسط یک متخصص مارکتینگ طراحی شده باشد (نه یک متخصص تغذیه) تا به کمک وب سایت، موفق به کسب درآمد شود و از تبلیغات گرفتن در آن سود ببرد.

اما آیا رژیم سه روزه نظامی کاربردی است؟

این برنامه در واقع میزان کالری ورودی به بدن شما را محدود می‌کند. وقتی از ورودی کالری به بدن خود می‌کاهید و یک کمبود انرژی به وجود می‌آورید، بدن شما چربی را به عنوان سوخت می‌سوزاند و وزن شما کاهش می‌یابد. اما آیا در رژیم نظامی بالا وزن شما کاهش می‌یابد؟

در پاسخ باید بگوییم بله، به احتمال زیاد. اما این میزان وزن کاسته شده احتمالا با اتمام رژیم سه روزه دوباره به بدن شما اضافه می‌شود.

قبل از اینکه بخواهید این نوع رژیم غذایی را شروع کنید، باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

این یک رژیم سه روزه نیست

خبری از روز استراحت نیست. این برنامه غذایی از فرد می‌خواهد ورودی کالری به بدن خود را همیشه کنترل کند و در سطح پایینی نگه دارد. در سایت گفته شده است که ۳ روز به این دستورالعمل پایبند هستید و سپس ۴ روز استراحت خواهید کرد، اما در این ۴ روز باز هم محدودیت ۱۵۰۰ کالری خواهید داشت.

پدیده رژیم غذایی سه روزه

برای روزهای معمولی و خارج از رژیم نظامی نیز مواد غذایی سالم و مناسب پیشنهاد شده است. اما هر کسی که بتواند وعده‌های غذایی سالم و به اندازه را به شکل کنترل شده مصرف کند، نیازی به یک رژیم خاص با هات داگ و بستنی وانیلی جهت کاهش وزن خود ندارد! آنها باید به همان رژیم غذایی تخصصی که رعایت می‌کردند پایبند باشند.

غذاهای پیشنهادی ممکن است منجر به افزایش وزن شوند

حتی اگر در ابتدا وزن شما با موفقیت کاهش یابد، احتمال افزایش وزن در آینده وجود دارد. چرا؟ این رژیم نظامی به فرد می‌گوید غذاهایی را مصرف کنند که منجر به افزایش وزن در بلند مدت می‌شوند و تاثیر سریعی ندارند؛ همچون هات داگ و بستنی.

کنترل کردن حجم مصرفی در این رژیم مهم است اما اکثر ما در اندازه گیری دقیق وعده های غذایی تنبل هستیم و پس از مدتی آن را به درستی اجرا نمی‌کنیم. خوردن هات داگ و بستنی وانیلی نه تنها از لحاظ تغذیه سالم نیست بلکه در بلند مدت منجر به افزایش وزن شما می‌شود.

رژیم غذایی نظامی به شکل مخفیانه کالری شماری می‌کند

این رژیم غذایی هیچ فرقی با دیگر برنامه های غذایی که از فرد می‌خواهد میزان کالری ورودی به بدن خود را کنترل کنند ندارد. در این سه روز از رژیم نظامی، کالری مصرفی برای شما محاسبه می‌شود، اما به شرطی که دقیقا همان ترکیب عجیب از مواد غذایی گفته شده را مصرف کنید.

اگر چیزی را جایگزین آنها کنید باید حتما میزان کالری ماده جایگزین را به غذای اولیه مقایسه کنید. در ۴ روز استراحت خود نیز باید حتما میزان کالری ورودی بدن خود را کنترل و محاسبه کنید.

رژیم سه روزه ‍طبیعی نیست

این برنامه غذایی یک رژیم طبیعی است؟

در سایت مربوطه از این برنامه، شعار «یکی از بهترین رژیم های غذایی طبیعی» به چشم می‌خورد. آنها به افراد پیشنهاد کرده‌اند از مصرف شیرین‌کننده های مصنوعی بپرهیزند، چرا که برای سلامتی خوب نیست. اما خود این وب سایت مواد غذایی نظیر هات داگ و کراکر را در برنامه روزانه رژیم نظامی قرار داده است. این‌ها مواد غذایی به شدت فراوری شده هستند و مواد اولیه آنها ریسک بروز سرطان و بیماری های قلبی را بالا می‌برند!

مطالعه این رژیم غذایی خوب سالم و طبیعی را از دست ندهید

نسخه های بهتری از رژیم های متناوب غذایی وجود دارد

اخیرا در سایت مربوط به رژیم غذایی نظامی شاهد اسناد علمی هستیم که ایده اصلی مربوط به این رژیم را پشتیبانی کنند. اما مشکل اینجاست که این اسناد علمی مربوط به دیگر رژیم های غذایی است، نه رژیم سه روزه نظامی.

به عنوان مثال، در این سایت پژوهش انجام شده توسط دانشمندی به نام کریستا وارادی معرفی شده است. اما این پژوهش مربوط به رژیم غذایی همین دانشمند با نام Every Other Day Diet است، نه رژیم غذایی نظامی.

اسناد علمی خاصی جهت پشتیبانی از ایده رژیم های غذایی متناوب وجود دارد اما هیچ کدام از آنها ایده مصرف هات داگ و بستنی را پشتیبانی نمی‌کنند.

وزن آبی بدن شما کم می‌شود

در وب سایت مذکور ادعا شده است کاهش وزن افراد در این رژیم غذایی فقط وزن آبی آنها نیست. اما هیچ سند و اطلاعات بیشتری جهت پشتیبانی از این ادعا در سایت وجود ندارد.

در حالت عمومی، کاهش وزن سریع و کوتاه مدت مربوط به وزن آبی بدن می‌شود. حتی متخصصان معتقدند امکان کم کردن ۲ الی ۹ کیلوگرم وزن آبی در یک روز وجود دارد! راه‌های بسیار سالم‌تری جهت کاهش وزن آبی بدن وجود دارد که نیاز به خوردن هات داگ در آنها نیست.

جایگزین مناسب برای رژیم لاغری سه روزه

یک جایگزین مناسب برای رژیم غذایی نظامی

اگر میخواهید خیلی سریع کاهش وزن داشته باشید، می‌توانید از هر رژیم سالم و تایید شده ای که میزان کالری ورودی را کنترل می‌کند استفاده کنید. اما به احتمال زیاد این وزن از دست رفته دوباره به بدن شما باز می‌گردد (و حتی بیشتر می‌شود) مگر اینکه عادت همیشگی مصرف غذایی خود را بر اساس کنترل کالری و حجم ورودی قرار دهید.

در رژیم سه روزه نظامی احتمال اینکه چنین سبک زندگی را یاد بگیرید بسیار کم است. همچنین اکثر افراد به دنبال کاهش وزن در بلند مدت هستند و یک هفته تا ۱۰ روز برای آنها کافی نیست.

برای مشاهده یک جایگزین مناسب کلیک نمایید

و اما یک حرف حساب

اگر اضافه وزن شما فقط چند کیلو نیست و باید وزن زیادی را کم کنید، حتما به یک متخصص حوزه تغذیه و رژیم درمانی مراجعه کنید و همچنین تغییرات کوچکی در عادات روزانه خود به وجود آورید تا کم کم در بلند مدت وزن شما را کاهش دهد. فراموش نکنید که سلامتی شما بسیار مهمتر از آن است که بخواهید به هر رژیم و عادت غذایی تایید نشده‌ای اعتماد کنید. رژیم غذایی سالم و مناسب برای خود را پیدا کنید و با اراده به آن عمل کنید.

برای دریافت یک رژیم غذایی اصولی و منحصرا طراحی شده برای شخص شما، می توانید روی همین لینک کلیک کنید

منبع


علی اسدی کارشناس تغذیه و بدنسازی مرکز پزشکی فوتبال | مرکز رژیم آنلاین و بدنسازی ایده آل شو

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام.من از وزن 103 تا 74 تحت نظر پزشک تغذیه رسیده ام اما مدتی است که وزنم ثابت مانده و با تشخیص دکتر وزن ایده ال من حدااکثر ۶۵ باید بشود.
    لطفا راهنمایی بفرمایید...متشکرم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو چهارشنبه ۲ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دوست عزیز

      با توجه به اینکه تحت نظر یکی از همکاران بنده هستید با صلاح دید ایشان میبایست به بنده مراجعه کنید تا برنامه ریزی جدید برای شما انجام بدیم
      البته توصیه و راهنمایی من این هست که ورزش رو شروع کنید و یا اگر ورزش میکنید میبایست برنامه تمرین و روال تمرینات شما تغییر یابد
      در مورد تمرینات ورزشی هم بنده با توجه به حیطه فعالیتم میتونم به خوبی شما رو راهنمایی کنم
  • تصویر کاربر میترا دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با عرض سلام خانمی هستم 40 ساله که از بچگی دچار چاقی هستم و همیشه در حال رژیم و این امر باعث شده دچار افسردگی شوم چون هر چقدر بیش تر رژیممی گیریم بیش تر چاق می شوم چون هر بار که خسته شده رژیم را قطع می کنم بیش تر چاق می شوم مدتی است که دیگر هر چقدر رژیم می گیرم لاغر نمی شوم و چون قدم هم کوتاه است خیلی ناراحت می شوم چندین نوع قرص لاغری استفاده کردم ولی دوباره چاق شدم کمی که سن آدم بالاتر می رود دیگر راحت نمی توان قرص لاغری مصرف کرد حالا می خواهم دوباره قرص لاغری استفاده کنم قرص لاغری ادیوس تو رو خدا کمکم کنید آیا می توانم لاغر شوم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      با سلام شما با توجه به سابقه چاقي از كودكي و رژيم هاي متعدد بهتره به همكاران فوق غدد مراجعه كنيد و بعد از معاينات لازم در صورت انديكاسيون داشتن داروهاي جديد چاقي يا جراحي رو پيشنهاد بدهند.من قرص اديوس رو با توجه به برندهاي تقلبي زباد و عوارض زيادش توصيه نمي كنم،لهتره شما از يك روش تقريبا دايمي استفاده شود.
  • تصویر کاربر نلنا سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من دختری ۳۳ ساله با قد ۱۶۲ هستم. یک سال و نیم هست که دچار استپ وزن شدم و متاسفانه با وجود شروع دوباره ورزش اونم از نوع کراسفیت که خیلی ورزش پر تحرک و هوازی هست هیچی که کم نکردم یک کیلو هم اضافه شدم. و الان روز سوم هست که ویکتوزا تزریق میکنم . اینجا یه سری آزمایش دیدم که من فقط سه تاشو انجام دادم و دکترم گفت مشکلی برای تزریق نیست! ممکنه به جای لاغری چاق بشم؟ چون پرولاکتین بالا دارم ولی پرید نامنظم یا ترشح خیلی زیاد نوک سینه ندارم. با توجه که زیر نظر پزشک هم هستم ممنون میشم شما هم راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    3. تصویر کاربر نلنا دوشنبه ۴ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      خیلی ممنون از راهنمایی شما. ??
      متاسفانه من خیلی بد خوابم. و خیلی سبک می‌خوابم. و اینکه سایز هم کم نکردم. تقریبا از یک سال و نیم پیش دو سایز افزایش داشتم و از وزن ۶۴ رسیدم به ۷۱. ?
      حتمن با پزشکم مشورت میکنم. اما از اونجایی که تو سایت شما اون همه آزمایش دیدم و‌ دکترم فقط قند و چربی و سونو کبد و کیسه صفرا و سی بی سی داد یکم مشکوک شدم.
    4. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    5. تصویر کاربر نلنا سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      خیلی ممنونم از راهنماییتون و همینطور از وقتی که میزارید. سلامت و پایدار باشید ??
    6. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو سه شنبه ۵ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      ????
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    یه سوال داشتم. از اون موقع که رژیم رو شروع کردم به شدت موهام شروع کرده به ریزش. به نظرتون چیکار باید بکنم. مکملی هست بتونم مصرف کنم. واقعا کلافم کرده
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات