دریافت رژیم لاغری آنلاین

تجربه من از رژیم غذایی کتوژنیک

من در اغلب اوقات زندگی با تنظیم وزن خود درگیر بوده ام، اما رژیم کتوژنیک تنها چیزی بود که در نهایت جواب داد. رژیم غذایی کتو غذاهای پر چرب، کم کربوهیدرات (قند) و با مقدار متوسط پروتئین را توصیه می کند.

من در اغلب اوقات زندگی خود با تنظیم وزن و مشکلات مربوط به وزن درگیر و به دنبال کاهش مقداری وزن و بدست آوردن دوباره سلامتی ام به وسیله رژیم غذایی کتوژنیک بوده ام. پس از چهار سال، رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها به من کمک کرد که وزن خود را کاهش دهم بلکه زندگی ام را در ابعاد مختلف دگرگون کرد.

 من بخش بزرگی از زندگی ام را با تنظیم کردن وزنم درگیر بوده ام. حدود ۴ سال پیش، به دنبال ایجاد تغییری دائمی بودم تا نه تنها در کاهش مقداری وزن به من کمک کند بلکه سلامتی ام را نیز به من بازگرداند و در عین حال مضر، ناپایدار و موقتی نباشد. در آن هنگام بود که رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو را پیدا کردم. این رژیم، یک رژیم غذایی پر چرب، با پروتئین متوسط و به شدت کم کربوهیدرات را تجویز می کند.

درحالیکه این رژیم غذایی هم سختی های خود را داشت و همچنین پس از آن روز چندین بار در این رژیم شکست خوردم اما رژیم کتوژنیک یکی از سالم ترین و پایدار ترین روش های تغذیه ای است که تا به حال امتحان کرده ام و یک مزیت دیگر آن برای من کاهش حدودا ۲۳ کیلوگرم وزن بوده است.

درحالیکه این رژیم برای همه افراد مناسب نیست، من حقیقتا احساس می کنم نه تنها برای افرادی که اضافه وزنی چشمگیر دارند بلکه برای هر کسی که به دنبال ساده سازی و آسان کردن رژیم غذایی خود با غذاهایی واقعی و خوش مزه است، رژیم غذایی کتوژنیک رگزینه ای عالی می باشد. پس از ۴ سال پیگیری شدید رژیم غذایی کتوژنیک، موارد زیر بیانگر آن هستند که چگونه این رژیم کاهش وزن زندگی مرا متحول ساخت.

با رژیم غذایی کتوژنیک من سرانجام اعتیادم را به مصرف شکر خاتمه دادم.

من عادت به مصرف مقدار زیادی شکر در برنامه روزانه ام داشتم. منبع این مقدار زیاد شکر از منابعی مشخص مانند آب نبات ها و شیرینی ها تا مواردی کمتر آشکار اما همچنان مضر مانند سس ها و تنقلات تلخ را شامل می شد. من یک رژیم غذایی مداوم و پر قند داشتم که همواره به دنبال وعده بعدی مصرف قند و شکر بودم. رژیم غذایی کتوژنیک اجازه مصرف شکر را نداده و یا مصرف مقادیر کم آن را مجاز می داند. معلوم شد که ترک عادت مصرف شکر تنها چیزی بود که توانست اعتیاد مرا از بین برده و سلامتی را به من بازگرداند.

من از میل به خوردن شیرینی ها رهایی پیدا کردم.

شروع به خوردن غذاهایی واقعا خوب کردم.

من همواره سبزیجات و مواد غذایی سالم را دوست داشته ام اما در عمل، اکثر رژیم غذایی من از غذاهای سریع و آسان که بسته بندی شده اند تشکیل شده بود این غذاها پر از کربوهیدرات بوده و ارزش غذایی کمی داشتند.

در رژیم غذایی کتو تا جایی که مواد غذایی در محدوده نیاز روزانه شما (مقدار کالری، قند، پروتئین، چربی و… که به صورت روزانه باید مصرف کنید) باشند هیچ محدودیتی بر آنچه که می توانید یا نمی توانید بخورید وجود ندارد. ایده اصلی رژیم غذایی کتوژنیک شروع به خوردن غذاهایی است که به گفته آنها جایگزین لیستی بلند از مواد غذایی هستند که حتی نامشان را نیز نمی توانید تلفظ کنید. این به معنی استفاده از سبزیجات تازه بسیار، گوشت های دارا یا فاقد چربی، تخم مرغ، پنیر و حتی کره می باشد. مصرف مقداری مناسب از میوه نیز جزئی از برنامه غذایی من شده است. هر چند که، من انواع میوه هایی مانند تمشک و زغال اخته را که قند کمتری دارند به گزینه های پر قند تری مانند آناناس و موز ترجیح می دهم.

پیشنهاد مطالعه: رژیم کتوژنیک و خطرات آن بر روی این بیماری های مزمن!

رژیم غذایی کتو

در واقع، من برای اولین بار در طول زندگی ام رژیمی را پیدا کردم که توانستم به آن پایبند بمانم.

همانطور که قبلا اشاره کردم، مطمئنا رژیم غذایی کتوژنیک برای همه افراد مناسب نیست و مواقعی وجود داشته که حتی برای من هم مناسب نبوده است.

با توجه به اینکه این رژیم تا حدودی محدود کننده است، اما پیروی از این رژیم در مواقعی مانند غذا خوردن در بیرون از خانه، رفتن به مسافرت، داشتن فرزندان کم سن و یا داشتن شغلی تمام وقت می تواند مشکل باشد.

با اینکه مدتی را هم به پیروی از رژیم های ۳۰ روزه، پالئو و بیشتر از همه رژیم غذایی ((تغذیه پاک)) گذرانده ام اما همواره به رژیم غذایی کتوژنیک باز گشته تا ذهن و بدنم را دوباره تنظیم کنم و هنگامی که کنترل مصرف مواد غذایی ام از دستم خارج می شود دوباره آن را بدست گیرم.

من با افراد فوق العاده ای آشنا شدم که با من هم مسیر  بودند.

در اوایل برای اینکه به رژیم غذایی پایبند بمانم، صفحه اینستاگرامی جهت قرار دادن عکس وعده های غذایی که می خوردم ایجاد کردم. با قرار دادن هشتگ های مورد استفاده بین افراد جامعه پیرو رژیم غذایی کتوژنیک و رژیم LCHF (کم قند و پر چرب) در پست های خود توانستم دنبال کنندگانی بدست آورم که همانند من مسیری مشابه را به سمت سلامتی طی می کردند. این جامعه به طرز فوق العاده ای حمایت کننده بوده و در خود داستان های موفقیت زیادی را جای داده است. عضو بودن در این جامعه مرا پر انگیزه نگه می داشت و برایم الهام بخش بود.

من به یادگیری بیشتر درباره تغذیه علاقه مند شدم.

 من کسی نیستم که به درمان های معجزه آسا باور داشته باشد. با اینکه رژیم غذایی کتوژنیک از همان اول برای من جذاب بود اما من جهت اطمینان از مناسب بودن این روش برای خود، مایل به یادگیری بیشتر درباره علم و دانشی که در ورای این روش وجود داشت بودم.

من ساعت های زیادی به مطالعه با دقت مطالب، خواندن کتاب های افراد پیشرو در رژیم غذایی کتوژنیک (مانند گری تابز و رابرت لاستیگ) و تحقیق جهت اطمینان از انتخاب بهترین گزینه صرف کردم. اکنون، علم من بیشتر شده و درباره سلامتی خود احساس توانمندی بیشتری می کنم.

قند و فشار خون خود را تا به سطوح عادی پایین آوردم.

چاقی و مشکلات سلامتی مرتبط با آن در خانواده من وجود دارند. بنابراین من امیدوار بودم که رژیم غذایی کتوژنیک بتواند شانس مرا جهت ابتلا به عوارضی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی کاهش دهد. قبل از شروع رژیم غذایی کتوژنیک فشار خون من بالا بود (با اینجال دارو مصرف نمی کردم) و به سمت وضعیتی پیش دیابتی در حال پیشروی بودم. هنگامی که مصرف شکر را کاهش داده و مصرف مواد غذایی سالم، واقعی و غنی از ارزش های غذایی را جایگزین آن کردم هر دوی قند و فشار خون من تا به پایین محدوده سالم کاهش یافتند و هیچوقت احساسی بهتر از آن نداشتم.

کاهش قند خون با رژیم کتو

اعتماد به نفس من بالا رفت و شروع به باور کردن خود کردم.

از آنجایی که من قبلا جهت کاهش وزن تلاش کرده و شکست خورده بودم دیدن نتایج حقیقتا افزایش بزرگ در اعتماد به نفس به من بخشید. من جهت پیروی کردن از یک سبک زندگی سالم تر و پایبند ماندن به آن به خودم افتخار می کردم. خوشحالی من بیشتر به دلیل داشتن احساسی خوب در ارتباط با بهبود بخشیدن زندگی و سلامت خود بود و کمتر از اعداد موجود در مقیاس ریشه می گرفت.
لیاقت من بیشتر از شیوه ای بود که قبلا با بدنم رفتار می کردم که در نهایت به آن رسیدم. تنها پشیمانی من این است که چرا رژیم غذایی کتوژنیک را زودتر پیدا نکرده ام.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی کلینیک قلب دکتر نجفی | رژیم لاغری | تناسب اندام 

پاسداران | گلستان ششم | پلاک ۴۱
☎ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ستاره شنبه ۱۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    خانمی هستم 25ساله قدم 166وزنم 62شکمم بزرگ شده همین طور پهلوهام برنامه غذایمم خوب زیاد اهل غذا خوردن یا میان وعده خوردن نیستم چند ماهم ورزش بدنسازی رفتم ولی بجای لاغر شدن شکم و پهلو از صورت لاغر شدم لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۱۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات