دریافت رژیم لاغری آنلاین

لاغری بدون رژیم با عمل اسلیو معده (کم کردن وزن برای همیشه)

امتحان رژیم ها و قرص های لاغری مختلف بعد از مدتی شما را خسته و ناامید می کند. اما آیا راهی دائمی برای کم کردن وزن وجود دارد؟ آیا عمل اسلیو معده می تواند پاسخگوی این نیاز باشد؟

جراحی های محدود کننده مانند عمل اسلیو معده باعث کوچک شدن معده شده و به کاهش وزن کمک می کند. با معده کوچکتر، بسیار سریعتر از قبل احساس سیری خواهید کرد. پس از جراحی اسلیو معده باید تغییرات زیادی در نحوه خوردنتان اعمال کنید، از جمله باید وعده های غذایی کمتر  و تنوع غذایی کمتری داشته باشید تا وزن شما کاهش باید.

این جراحی با انجام یک برش بزرگ در شکم (یک روش باز) و یا با چند برش کوچک و با استفاده از ابزار و یک دوربین برای هدایت جراحی (روش لاپاروسکوپی) انجام می شود.

بیش از نیمی از معده برداشته می شود، یک اسلیو عمودی نازک، یا لوله که به اندازه موز است، باقی می ماند. گیره های جراحی، معده جدید را بسته نگه می دارد. در این روش بخشی از معده حذف شده که برگشت پذیر نیست.

گاهی اوقات این عمل اولین قدم برای کاهش وزن در چندین مرحله است. اگر نیاز به کاهش شدید وزن قبل از عمل جراحی دوازدهه دارید، عمل اسلیو معده ممکن است کمک کننده باشد.

مراقبت بعد از عمل اسلیو معده

بعضی ها درد شکم دارند و ممکن است برای هفته اول یا پس از جراحی برای درمان درد بعد از عمل اسلیو معده به مسکن نیاز داشته باشند. برش هایی که پزشک انجام می دهد، ممکن است دردناک باشد.

از آنجا که این عمل معده را کوچکتر می کند هنگام خوردن، سریع تر سیر می شوید. غذا نیز ممکن است به سرعت به روده کوچک خالی شود که سندرم dumping نامیده می شود که می تواند باعث اسهال، احساس ضعف، لرزش و تهوع شود. همچنین مواد مغذی کافی به بدن نمی رسد.

فعالیت در زمان بهبودی به نحوه عمل جراحی (باز یا لاپاروسکوپی) بستگی دارد. اگر جراحی باز داشتید باید از بلند کردن اجسام سنگین یا تمرین شدید در هنگام بهبودی خودداری کنید تا شکم بهبود یابد و احتمالا در ۴ تا ۶ هفته خواهید توانست به کار خود بازگردید. جراحی اغلب با روش لاپاروسکوپی انجام می شود بنابراین بهبودی سریع تر خواهد بود.

رژیم غذایی بعد از اسلیو معده

رژیم غذایی بعد از روش لاغری اسلیو

پزشک دستورالعمل های خاصی در مورد تغذیه پس از جراحی می دهد.
  • ماه اول بعد از عمل، معده فقط مقادیر کمی از مواد غذایی و مایعات نرم را تحمل می کند، زیرا در حال بهبود است. سعی کنید در طول روز برای جلوگیری از کمبود آب در بدن، آب بنوشید.
  • ممکن است بلافاصله پس از جراحی حرکات روده منظم نباشد که شایع است، سعی کنید از یبوست جلوگیری کنید.
  • به مرور غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. باید غذا را خوب بجوید و زمانی که احساس سیری کردید از غذا خوردن دست بکشید. اگر غذا را خوب نجوید و هنگام سیری به خوردن ادمه دهید، ممکن است احساس ناراحتی و تهوع کنید و حتی ممکن است گاهی اوقات استفراغ ایجاد شود.
  • اگر مقدار زیادی کالری مایع، مانند نوشابه، دلستر یا آب میوه مصرف کنید، ممکن است وزن کاهش نیابد. اگر به طور مداوم بیش از حد بخورید، معده ممکن است کش بیاید. اگر معده کش بیابد، از جراحی سودی نخواهید برد.
  • پزشک احتمالا توصیه خواهد کرد که به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا برنامه غذایی سالم داشته باشید که حاوی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی به اندازه کافی است. حتی با داشتن یک رژیم غذایی سالم، احتمالا نیاز به مکمل های ویتامین و مواد معدنی در ادامه ی زندگی خود خواهید داشت.

عمل اسلیو معده مناسب چه افرادی است؟

جراحی کاهش وزن مناسب افرادی است که به شدت اضافه وزن دارند و با رژیم غذایی، ورزش و یا دارو قادر به کاهش وزن نیستند. انواع جراحی زمانی در نظر گرفته می شود که شاخص توده بدنی (BMI)  چهل یا بالاتر باشد. عمل اسلیو معده ممکن است گزینه ای باشد برای زمانیکه BMI، سی و پنج یا بالاتر باشد و یک مشکل تهدید کننده یا ناتوان کننده مرتبط با وزن وجود داشته باشد.

مهم این است که از جراحی به عنوان یک ابزار برای کمک به کاهش وزن استفاده کنید که یک روش فوری نیست و همزمان باید رژیم سالم داشته و ورزش منظم انجام دهید تا در نهایت به وزن مورد نظر خود رسیده و از بازیابی وزن از دست رفته جلوگیری شود.

عمل اسلیو بهتر است یا بای پس معده؟

مشاوره پزشک در این زمینه که کدام روش مناسب شماست بسیار کارساز است. بعضی از تفاوت های نتایج این دو به شرح زیر است:

  • در عمل اسلیو معده بیماران به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد وزن اضافی خود را در ۱۲ تا ۱۸ ماه از دست می دهند.
  • در عمل بای پس معده بیماران به طور میانگین ۵۰ تا ۸۰ درصد وزن اضافی خود را در ۱۲ تا ۱۸ ماه از دست می دهند.
  • عمل بای پس به طور معمول به افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالای ۴۵ هستند، توصیه می شود.

مطلب مرتبط: مراحل جراحی بای پس معده و عوارض آن

 میزان موفقیت جراحی اسلیو معده

بر اساس تحقیقات، افرادی که این روش جراحی را انجام داده اند به طور متوسط ​​بیش از نیمی از وزن اضافی خود را از دست داده اند. موفقیت در افراد با شرایط زیر بیشتر است:

  • افرادی که در مورد مقدار وزنی که از دست خواهند داد، واقع بین هستند.
  • با تیم پزشکی خود ملاقات می کنند.
  • از توصیه های غذایی پیروی می کنند.
  • افرادی که از لحاظ جسمی فعال هستند.

میزان موفقیت عمل اسلیو معده

عوارض عمل اسلیو معده

با گذشت زمان، ممکن است به علت تغذیه نامناسب با مشکلاتی مواجه شوید. بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است به خوبی جذب نشوند، زیرا بخش زیادی از معده برداشته شده است. شما باید برای مدت طولانی با پزشک خود برای جلوگیری از مشکلات در ارتباط باشید.

خطرات مشترک برای همه ی جراحی های کاهش وزن عبارتند از:

  • عفونت در محل برش
  • نشت از معده به داخل حفره شکم (پریتونیت)
  • لخته شدن خون در ریه (آمبولی ریوی)
  •  افراد مبتلا به سنگ صفراوی یا یک بیماری کمبود تغذیه مانند کم خونی یا پوکی استخوان
  • احتمال بیماری کمبود تغذیه مانند کم خونی یا پوکی استخوان در افراد مبتلا به سنگ صفرا را افزایش میابد.

⛔ در مورد جراحی اسلیو معده به یاد داشته باشیم این جراحی بافت چربی را حذف نمی کند و یک جراحی زیبایی نیست.

برخی مطالعات نشان می دهد، مرگ ناشی از مشکلات قلبی، دیابت یا سرطان در  افرادی که تحت این عمل قرار گرفته اند، در مقایسه با افراد چاق که عمل جراحی نداشته اند، کمتر است.

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

هزینه اسلیو معده با توجه به وسایل مصرفی و نوع بیمارستانی که در آن اسلیو انجام می شود، چیزی حدود  ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان است.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی کلینیک قلب دکتر نجفی | رژیم لاغری | تناسب اندام 

پاسداران | گلستان ۶ | پلاک ۴۱

☎ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی خود، کد رهگیری را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر معصومه شنبه ۲۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام روز خوش من سال 95 عمل اسليو انجام دادم 124 كيلو بودم يك سال بعد رسيدم به 86 كيلو ولي سال 97 وزنم افزايش پيدا كرد و الان 97 كيلو شدم ميخواستم ببينم چه كاري ميتونم براي كاهش وزن انجام بدم . خانم 36 ساله هستم.
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو شنبه ۲۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۱۰ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی
    من تازه به بدن سازی رفتم نمیدونم از چه مکملی استفاده کنم . لطفا منو راهنمایی کنید .
    ممنون
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو چهارشنبه ۱۰ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دوست عزیز

      توصیه مصرف مکمل ها باید بر اساس شرایط خاص شما صورت بگیره
      من هیچ اطلاعاتی در مورد شما ندارم و تجویز به این صورت ممکنه باعث به هدر رفتن هزینه ی شما بشه
      ضمن اینکه مصرف مکمل ها بدون همراهی یک رژیم غذایی، راه کارآمدی نیست !
      برای داشتن یک برنامه مکملی و غذایی میتونید از قسمت رژیم آنلاین ما کمک بگیرید
      http://bit.ly/2KFfPeV
  • تصویر کاربر سهیل پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام من ورزش بدنسازی کار می کنم و بطور 3 روز در هفته جهت کاهش تودة چربی و به اصلاح فیت بودن و داشتن کمی عضله که بعد از یکسال نیز موفق بوده ام . اکثر تغذیه من از مواد طبیعی می باشد فقط من هر روز صبح نیم ساعت قبل از صبحانه از پروئتین وی به میزان یک اسکوپ استفاده می کنم همچنین در روزهای تمرین هم بعد از انجام ورزش یک اسکوپ مصرف می کنم و شبهای غیر تمرین از گلوتامین استفاده می کنم سوال:
    1- آیا از نظر کارشناسی مصرف این نوع مکمل ها صحیح می باشد ؟ اگر نه پس بهترین حالت چه می باشد ؟2- آیا من بعد از مدتی باید این مکمل ها را با توجه به این مقداری که مصرف می کنم قطع کنم و از جایگزین استفاده کنم ؟ اگر جواب بله می باشد لطفاً من را راهنمایی کنید .
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دوست عزیز

      پیشنهاد میکنم یک روز تشریف بیاورید به کلینیک تا با دستگاه بدن شما مورد آنالیز قرار بگیره، برنامه تمرینی شما توسط فیزیولوژیست ورزشی چک بشه و برنامه مناسب با هدف شما رو به شما توصیه کنیم
      مصرف مکمل ها بدون بررسی و نظارت فرد متخصص میتونه برای شما مشکل ساز باشه !!
      در کلینیک برنامه های غذایی و تمرینی تحت نظر متخصص تغذیه و رژیم درمانی و فیزیولوژیست ورزشی ارائه میشه
      مصرف چرخشی گاها برای مکمل ها نیاز نیست اما باز بستگی به شرایط فرد داره که چه تصمیمی براش گرفته بشه
  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام,وقتتون بخیر
    من ۲۹سالمه,۱۵۶ قدم هست و ۵۵ وزنمه,مشکل من اینه که پاهای چاقی دارم,یکساله دارم ورزش میکنم,پنج کیلو کم کردم ولی پاهام خیلییییی کم تغییر کرد,آنالیز هم انجام دادم بیشترین چربی در پاهام بود,خواهش میکنم یه قرص بی خطر و موثر به من معرفی کنید,حالم بد میشه ران پاهامو میبینم
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر غزل جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    باسلام دختری22ساله هستمقد167وزنم41کیلو کم خونی تاحدودی دارم وکلسیم هم کمه دوست دارم ک زودترچاق بشم وخیلی نگران هستم ممنون میشم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام شما با توجه كاهش وزن و كم خوني و كمبود كلسيم بايد از نظر بيماري هاي سوءجذب بررسي شويد در صورت رد موارد فوق با رژيم غذايي به وزن ايده ال برسيد.
  • تصویر کاربر خسرو یکشنبه ۱۵ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    تصویر قرصی که بدستم رسیده است را ضمیمه کرده ام. تا به حال از هیچ هورمونی استفاده نکرده ام. آیا با مصرف 5 میلی گرم در روز (به مدت 100 روز)، تست دوپینگ مثبت خواهد شد؟ (جنس مذکر - وزن 90). در متن مقاله آمده است: حتی افراد حساس هم نباید نگران مشکل بزرگ شدن سینه باشند. با 5 میلی گرم در روز، آیا واقعا چنین است؟
    1. تصویر کاربر مشاور ایده آل شو یکشنبه ۱۵ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام بالاخره تركيب هورمون اندروژن دارد و توصيه به مصرف نمي شود.
درحال دریافت اطلاعات